Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bluetooth vil ikke fjerne telefoner eller legge dem til

Startet av castortroy, søndag 05. januar 2020, klokken 02:17

« forrige - neste »

castortroy

Siden siste oppdatering har jeg merket noe merkelig med bluetooth. Hvis jeg vil legge til en ny telefon finner verken telefonen eller bilen hverandre, det bare surrer og går i mange minutter. Hvis jeg ber om å slette en telefon trykker jeg ok, men bilen bare surrer og går med hjul ikonet og ingenting skjer. Har prøvd å reboote med begge knappene og med knappene og bremsen. Men det skjer ikke noe.

Jeg lastet nylig ned versjon .7 og det står i bilen jeg har denne, med updaten 50% grønn, samtidig som jeg får beskjed om å koble til wifi og laste ned den samme versjonen, men den har ikke begynt å innstallere foreløpig

Noen som har vært borti noe tilsvarende?

Toalmar

Sitat fra: castortroy på søndag 05. januar 2020, klokken 02:17
Siden siste oppdatering har jeg merket noe merkelig med bluetooth. Hvis jeg vil legge til en ny telefon finner verken telefonen eller bilen hverandre, det bare surrer og går i mange minutter. Hvis jeg ber om å slette en telefon trykker jeg ok, men bilen bare surrer og går med hjul ikonet og ingenting skjer. Har prøvd å reboote med begge knappene og med knappene og bremsen. Men det skjer ikke noe.

Jeg lastet nylig ned versjon .7 og det står i bilen jeg har denne, med updaten 50% grønn, samtidig som jeg får beskjed om å koble til wifi og laste ned den samme versjonen, men den har ikke begynt å innstallere foreløpig

Noen som har vært borti noe tilsvarende?
Har du prøvd en Reset av bilen?
Trykk inn begge scrollhjulene på rattet samtidig, slipp når du du ser Tesla symbolet kommer tilbake.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Har du prøvd å fjerne bilen fra Bluetooth på telefonen? Samt restart av telefonen etterpå.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

castortroy

#3
Bilen vil ikke slette telefoner og restart hjelper ikke. Hjelper ikke å slette telefon fra bilen siden det er en ny telefon som ikke har bilen liggende inne.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

castortroy

Ja men bilen har ikke bedt om nøkkelkortet. Jeg fikk lagt inn ny telefon som inngangsnøkkel til bilen, men har hørt dette er lavfrekvens bluetooth og ikke har noe med bluetooth som har med telefon og media/lyd overføring til bilen.

castortroy

Nå gikk jeg ut i garasjen og håpet på det beste. Nå klarte bilen å slette å legge til telefoner igjen. Dette fungerte ikke mellom kl 14.00 og 02.00 i går natt til idag.

Men jeg får fremdeles beskjed om at jeg kan laste ned nyeste programvare selv om jeg har den. Men nå fungerer heldigvis bilen som normalt igjen.

olekvi

Sitat fra: castortroy på søndag 05. januar 2020, klokken 13:36
Men jeg får fremdeles beskjed om at jeg kan laste ned nyeste programvare selv om jeg har den. Men nå fungerer heldigvis bilen som normalt igjen.

Opplevde det samme en gang før jul, det ble normalt igjen da neste oppdatering kom.  I mellomtida fungerte alt fint, bare at bilen påstod det var en oppdatering tilgjengelig (grønn "nedlastingspil" oppe i skjermen) og på appen stod det samme.
'19 TM3P

castortroy

Sitat fra: olekvi på søndag 05. januar 2020, klokken 19:12
Sitat fra: castortroy på søndag 05. januar 2020, klokken 13:36
Men jeg får fremdeles beskjed om at jeg kan laste ned nyeste programvare selv om jeg har den. Men nå fungerer heldigvis bilen som normalt igjen.

Opplevde det samme en gang før jul, det ble normalt igjen da neste oppdatering kom.  I mellomtida fungerte alt fint, bare at bilen påstod det var en oppdatering tilgjengelig (grønn "nedlastingspil" oppe i skjermen) og på appen stod det samme.

Det hørtes jo greit ut, satser på ny oppdatering snart da. Sendte en melding i tesla appen om de kunne pushe oppdateringen, hørte noen hadde fått fikset det gjennom det. Får se hva som skjer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA