Jeg har brukt den adaptive fartsholderen lite, først og fremst da den (i standardinnstilling) bremser for mye ned før svinger etter min smak. Det er mulig å sette den til å være litt mer pågående, men har inntil videre kjørt mest "fritt" for å lære bilen å kjenne. Kjører en blanding av e-tron og i3, og det blir nødvendigvis en annen kjørestil med dobbel vekt.
Har kjørt tilsvarende din test med 19" og vinterdekk (men piggfrie) til hytta noen helger nå. Det er 360km T/R, 80 km på motorvei (men ofte mye trafikk, så snitt her er rundt 90-100 km/t), resten en miks av 50-90-soner. Snitt for hele turen blir typisk 65km/t, så det er moderat hastighet. Krysser en en fjellovergang på 1250 moh begge veier. Snittforbruk T/R på siste tre turer - alle med +5C eller lavere temperatur - er 21.3, 22.8 og 21.0 kWh/100km. Den midterste hadde nedbør og våt vei det meste av turen, derfor litt høyere forbruk. Bruker eco-modus på motorvei og 90-sone, comfort på resten. Starter disse turene med forhåndsvarmet bil begge veier, som nok teller en del på forbruket.
Skal nok prøve litt mer med adaptiv fartsholder også etterhvert.....