Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Gule kanter på hovedskjermen

Startet av GeirHM, søndag 21. april 2019, klokken 20:52

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: CaZpaH på mandag 27. mai 2019, klokken 14:39
Den samme fikk jeg på mitt service-senter. Så de kommuniserer tydeligvis ikke med hverandre :-p

De har nok en eller annen form for system der de logger ting, men om de sitter og leser alt av saker som de legger inn fra andre SeC er noe helt annet. Tipper de stort sett har nok med å følge opp egne saker. Men kommer det en del like saker til flere SeC så reises det nok et flag og det ryktes blandt alle etterhvert.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Rapid

Dette er jo litt fascinerende iallefall. Tilværelsen  er full av skjermer, noen ganske gamle også. Aldri sett gule kanter noengang. Også klarer Tesla å skaffe seg en leverandør som leverer dette her! Noen som vet hvem som lager skjermene? Jeg håper de har garanti selv.

spirrevipp

Ikke leverandøren som er problemet iflg denne tråden på TMC:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tech-claims-they-wont-replace-screens-with-yellow-borders.153609/

Forøvrig skriver de også at skjermene ikke vil bli byttet, men at det er en midlertidig fiks med UV/software på vei. Høres horribelt ut... :o
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Stig-Arne

Sitat fra: spirrevipp på mandag 27. mai 2019, klokken 16:09
Ikke leverandøren som er problemet iflg denne tråden på TMC:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/tesla-tech-claims-they-wont-replace-screens-with-yellow-borders.153609/

Forøvrig skriver de også at skjermene ikke vil bli byttet, men at det er en midlertidig fiks med UV/software på vei. Høres horribelt ut... :o

Om det viser seg å fungere, så er jo det OK. For min del har jeg ikke noe behov for ny skjerm, slipper gjerne ett SC besøk. Min bil er under året, så har ennå mange år med garanti igjen :)

spirrevipp

Hvis infoen er korrekt så må du sannsynligvis innom SC flere ganger, fiksen er midlertidig. Men får vel bare avvente og se hvordan det blir.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Rapid

Om jeg skal måtte inn å sminke skjermen flere ganger så blir det ikke noe mer Tesla på meg framover. Permanent fix er eneste alternativ.

k1

Tja, de skal få inntil 3 mulige forsøk på å fikse det hos meg med UV, eller så blir det bytte av skjerm til en ny. Bare for dem å følge norsk forbruker lov her.

Kim-DK

Samme svar herki DK. Havde min afsted, og fik svar at der snart vil komme et fix, som kunne fjerne det midlertidig, men at det ville komme tilbage igen. Kunne kun løses helt ved at skifte skærm, men det kunne ikke blive på garanti, da det ikke længere ses som en fejl...??!!!!
Tesla helt på afveje....


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA