Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, torsdag 18. april 2019, klokken 21:00

« forrige - neste »

Torgeir Jensen

Ringte du dem for dette? Kan man kansellere bestilling online? Fikk du antydning om leverinstid?

Tin

Sitat fra: Rocklobster på mandag 10. juni 2019, klokken 20:22
Å fylle lagrene med usolgte dyre biler er ikke en oppskrift på å tjene penger. At de forsøker å selge biler med kortere garanti kan man tjene penger på, på kort sikt. På lang sikt er det neppe bra for bruktprisene eller merkevaren med usikkerhet rundt garanti vilkår.

Er samme garanti....

OAK

Da ble det bytte til LR RWD for min del. Orker ikke vente i usikkerhet lenger på en SR+ som man aldri vet når kommer. De har ganske mange biler i inventory for rask levering nå. Alle har AP men må hentes på lokasjonen som er oppgitt i inventory.

KristianB

Sitat fra: OAK på tirsdag 11. juni 2019, klokken 09:54
Da ble det bytte til LR RWD for min del. Orker ikke vente i usikkerhet lenger på en SR+ som man aldri vet når kommer. De har ganske mange biler i inventory for rask levering nå. Alle har AP men må hentes på lokasjonen som er oppgitt i inventory.

Hva legger du/Tesla i rask levering?  :)
Vurderer det samme som deg, men vil gjerne ha bilen før fellesferien starter.
Inventory betyr ikke nødvendigvis rask levering etter hva jeg har lest/hørt fra folk som har kjøpt inventory-biler tidligere.

Antar det ikke følger med v.dekk på LR RWD inventory?

Kårepåsporet

Jeg ønsker ikke bil før august, med mindre jeg kunne fått den umiddelbart.
Er tross alt kort ventetid for oss som har kommet til i senere tid ift Kia, stod på liste der fra desember -17 til nå, utenpå få hengerfeste. Hadde aldri trodd det skulle bli Tesla i stedet!

Daniel_0007

Da har jeg fått svar på mail jeg sendte til delivery for en ukes tid siden

Hei Daniel,

Takk for din mail. Det stemmer at Standard Range Plus Rear-Wheel Drive produseres senere under sommeren og utlevering er estimert etter juli, men vi har enda ikke mottatt mer konkret informasjon om når det vil bli.

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen,

Ditt Tesla leverings team, Tina

Vårt team kan nås Man-Fred 09.00 – 17.00 på: +47 21 95 92 12

DeliveryNO@tesla.com

Så da er det bare håpe på det kommer med båtene som kommer i august eller så blir det fort september som er slutten på q3

Model 3 2019 LR Rwd

123kris

De har startet å levere ut SR+ i stort sett alle europeiske land utenom Norge. I Sverige og Danmark er det folk som har bestilt SR+ senere enn meg (11 mai) som allerede har fått sms om utlevering i slutten av juni.  Er uvitende folk som sitter på delivery. Fakta er at Norge ikke er prioritert da de selger masse av dyrere modeller med høyere fortjeneste.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Rocklobster

Ja de prioritere å pøse på med både solgte og usolgte dyrere modeller til Norge, blir spennede å se om de klarer å tømme lagerene i Juni. Jeg tviler, og da er den ekstra marginen fort borte. Tror det kan bli en spennede høst og vinter med muligheter for gode kjøp av både brukt og ny Tesla frem mot stadig nye kvartal. Kjedelig blir det ikke, selv med elbil :)

Kårepåsporet

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:16
Da har jeg fått svar på mail jeg sendte til delivery for en ukes tid siden

Hei Daniel,

Takk for din mail. Det stemmer at Standard Range Plus Rear-Wheel Drive produseres senere under sommeren og utlevering er estimert etter juli, men vi har enda ikke mottatt mer konkret informasjon om når det vil bli.

Ønsker deg en fin dag videre!

Med vennlig hilsen,

Ditt Tesla leverings team, Tina

Vårt team kan nås Man-Fred 09.00 – 17.00 på: +47 21 95 92 12

DeliveryNO@tesla.com

Så da er det bare håpe på det kommer med båtene som kommer i august eller så blir det fort september som er slutten på q3

Jeg fikk muntlig, selger trodde det ble utlevering i juli, håper ikke det skjer for min del da, jeg er ikke klar før 5.august....eller de to førstkommende ukene. Ønsker heller ikke bil første uka i juli.....
Tesla sitt system er en «smule» rigid, men når de pøser ut tusenvis av biler på få salgssteder må det nesten bli slik.

123kris

Nå ser jeg i kildekoden min at leveringssted er endret til Lillestrøm. Men står fortsatt null på VIN.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt

Rocklobster

Alle utleveringer flyttes vel til Lillestrøm nå.så ikke sikkert det betyr så mye, men vi kan alltids håpe :)

123kris

Med tanke på at de kun er der midlertidig i juni så ser jeg det som positivt at de har endret leveringsadressen fra Drammen til Lillestrøm  :)
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt

Thorbjørn Hellehaven

Jeg observerer at nye bestillinger blir estimert august. Venter i spenning på når det kommer noen som passer med min bestilling fra 11.mai

123kris

Frykter nå at alle SR+ som kom med båt nå i juni allerede er fordelt til andre europeiske land. Da blir det avbestilling for min del.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt

Daniel_0007

Sitat fra: 123kris på søndag 16. juni 2019, klokken 12:43
Frykter nå at alle SR+ som kom med båt nå i juni allerede er fordelt til andre europeiske land. Da blir det avbestilling for min del.

Stemmer nok det, ser nok ikke en sr+ registrering i Norge før august/september.
Lr Rwd er aviklet og så kan bety at de kommer til å lage flere sr+ i juli slik at det kommer flere av dem i august
Model 3 2019 LR Rwd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA