Model 3 SR+ forventet levering?

Startet av OAK, tor 18. apr 2019, kl. 21:00

« forrige - neste »

Rocklobster

Sitat fra: Zeeshan Sheikh på tor 25. jul 2019, kl. 22:18
Hvilken spec har du? Bestilte 17/7 hvit med HF. Verken fått VIN eller mail
Hvit uten noe ekstra.

123kris

Sitat fra: Zeeshan Sheikh på tor 25. jul 2019, kl. 22:18
Hvilken spec har du? Bestilte 17/7 hvit med HF. Verken fått VIN eller mail

Samme her, hvit 17/7 med hf. Ingen vin, kun en bekreftelse på bestilling samt at jeg forespurte levering på mail. Fikk opplyst september. Det gikk akkurat en båt fra San Francisco, så antar at våres biler er på den.
2024 - TMY LR
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Rocklobster

Kommer til å avbestille den hvite og gå for den sorte, så da blir det en inventory til i hvitt i August. Avventer varslet prisendring på FSD først bare.

TrondT

Hvorfor tildeles ikke Inventory biler til de som har bestilt/reservert?

Jeg bestilte SR+ med hengerfeste samme dag som hengerfeste ble annonsert.
For 14 dager siden ble jeg forespeilet levering i september.
Da er sommeren over og ikke lenger behov for den bilen. Gammel-elbilen holder litt til.
Bilen ble avbestilt.

Så: flere Inventory biler med SAMME spec (SR+, hengerfeste,,,) er NÅ tilgjengelig online (ca 10-15000 dyrere).
Ingen reaksjon fra Tesla.

Reservering/bestilling er blitt en vits.
Nå tar vi en ny vurdering til våren.
Kanskje et godt tilbud i Q1.
2020 ??
2016 Mercedes B250e
1976 Kawasaki 400
xx 1994 MB C180
x 2016 Tesla 3 reservert

Amoss

Sitat fra: TrondT på fre 26. jul 2019, kl. 11:49
(ca 10-15000 dyrere).

I mellomtiden har AP blitt standard og prisen ble i den forbindelse økt med 20k. Er ikke dette du ser spor av her?
Model S 85D

emurof

Sitat fra: TrondT på fre 26. jul 2019, kl. 11:49Hvorfor tildeles ikke Inventory biler til de som har bestilt/reservert?

Kanskje fordi de som har bestilt er ment å få en rett fra USA, og siden det er fullstendig kaos og de ikke har kontroll på noe som helst så risikerer de at det settes av to biler (inventory + den nye) eller at det gjøres en annen feil? Så de gjør det enklest mulig for seg og lar bare tilbakeleverte/avbestilte biler være.

1000kwh

Da er sommeren over og ikke lenger behov for den bilen. Gammel-elbilen holder litt til.
Bilen ble avbestilt.

Så: flere Inventory biler med SAMME spec (SR+, hengerfeste,,,) er NÅ tilgjengelig online (ca 10-15000 dyrere).

Det var vel aldri snakk om at du ville fått denne bilen før sommeren uansett?

Så nå kan du få en bil kjappere (men du må nesten godta den konfigurasjonen inventorybilene har).

Sliter med å se problemet og også måten Tesla opererer på. Bestiller man en bil får man den akkurat slik man vil, det er ikke tilfellet med inventory?

Daniel_0007

Sitat fra: 1000kwh på man 29. jul 2019, kl. 08:30

Bilen ble avbestilt.

Det var vel aldri snakk om at du ville fått denne bilen før sommeren uansett?

Så nå kan du få en bil kjappere (men du må nesten godta den konfigurasjonen inventorybilene har).

Sliter med å se problemet og også måten Tesla opererer på. Bestiller man en bil får man den akkurat slik man vil, det er ikke tilfellet med inventory?

Jo var en periode hvor det stod antatt levering juni av sr+ men alle de gikk til andre land i europa unntatt Norge
Model 3 2019 LR Rwd

griulf

Bestilte en hvit Long Range med hengerfeste 10. juli, fikk beskjed nå at antatt levering i Drammen er mellom 7 - 14 september.

fredrik1992

Jeg ser jeg har VIN 3732XX liggende i kildekoden.
Få håpe jeg er i samme båt( 8)) som dere andre som har tatt kontakt og fått beskjed om båt fra Belgia.
Kommer meg forøvrig ikke gjennom til delivery på tlf for bekreftelse, får bare beskjed om å gå på nett(?)

Parabuthus

VIN 372XXX. Svart bil uten HF bestilt 22/6. Fikk VIN og sluttfaktura 17/7. Kontaktet Delivery pr. epost 26/7 og fikk svar dagen etter:

Estimert levering for Standard Range Plus er i agusut/ september, vi har dessverre ikke mottatt eksakt dato.

Prosessen fremover nå;

1.            Det vil bli lastet opp en sluttfaktura på MyTesla-siden din
2.            Du vil bli kontaktet fra logistikkavdeling vår angående leveringsdato så straks det er klart

Ha en fin dag.

Litt usikker på hvor nøye vedkommende har sjekket, da jeg for lengst har fått sluttfaktura (dog uten leveringsdato). Mulig at dette er et standardsvar. Umulig å vite om dette betyr at bilen min er på vei fra USA eller en "Europabil" som har kommet/eller er på vei.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

fredrik1992

Sitat fra: Parabuthus på tir 30. jul 2019, kl. 10:25
VIN 372XXX. Svart bil uten HF bestilt 22/6. Fikk VIN og sluttfaktura 17/7. Kontaktet Delivery pr. epost 26/7 og fikk svar dagen etter:

Estimert levering for Standard Range Plus er i agusut/ september, vi har dessverre ikke mottatt eksakt dato.

Prosessen fremover nå;

2.            Du vil bli kontaktet fra logistikkavdeling vår angående leveringsdato så straks det er klart

Ha en fin dag.

Litt usikker på hvor nøye vedkommende har sjekket, da jeg for lengst har fått sluttfaktura (dog uten leveringsdato). Mulig at dette er et standardsvar. Umulig å vite om dette betyr at bilen min er på vei fra USA eller en "Europabil" som har kommet/eller er på vei.

Jeg bestiller 16/04 og har VIN 373XXX, du bestiller 22/6 og har 372XXX... litt irriterende må jeg si.
Ikke har jeg fått noe sluttfaktura heller. Her må tålmodigheten smøres godt!

Hrc

VIN 369XXX Sort med HF bestilt 23/7 som inventory. Fått 3 stk final invoice der den siste er oppført med utlevering 21/8 i Trondheim.

Parabuthus

Sitat fra: fredrik1992 på ons 31. jul 2019, kl. 15:34
Sitat fra: Parabuthus på tir 30. jul 2019, kl. 10:25

Prosessen fremover nå;

Ha en fin dag.

Jeg bestiller 16/04 og har VIN 373XXX, du bestiller 22/6 og har 372XXX... litt irriterende må jeg si.
Ikke har jeg fått noe sluttfaktura heller. Her må tålmodigheten smøres godt!

Ser den. Trenger uansett ikke å ha noe å si i praksis i forhold til leveringsdato. Har som sagt ikke fått noen dato. Noen har luftet en teori om at en del kanskje har fått biler som ikke er blitt solgt i andre Europeiske land og derfor har fått «tidligere» vin-nr.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

janhr

Leveringstid på Tesla model 3 SR+ ble oppgitt til 18-25 august som automelding da jeg bestillte en slik fra Tesla sitt "Eksisterende bilutvalg" den 28 juli. På email skriver Tesla "selv om det er et estimert leveringsdato, kan vi ikke love at leveringen blir i den perioden, derfor er den estimert".
TM3 SR+ HF

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA