Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny Brukt Zoe

Startet av sinhal, torsdag 18. april 2019, klokken 10:34

« forrige - neste »

sinhal

Hei. Hentet vår nye bil nr 2 i går. En 2016 Zoe som hadde 27k på telleren. Dette skal da være en 240km versjon? På det gjettometeret står det kun 172km når jeg ladet den fullt opp i går. Er dette riktig? Når den ladet var det en høyfrekvent "pipelyd» fra bilen. Er dette normalt? Lader på 3-fas 400v 11kw lader. Lader også vår Tesla X på denne laderen og den er det ingen slik lyd fra. Ellers virker Zoe som er helt knall bil

HCO

Gjettometeret på Zoe er notorisk pessimistisk, men fordelen med det er at du alltid kommer minst så langt som den påstår.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

HCO

#2
Også greit å være klar over at 240km er NEDC-tallet. Ingen elbiler klarer NEDC uten å hypermile. Reell sommerrekkevidde på Zoe 240 (23,3kWh) er 150-180km.

Zoe bruker motorviklingene for å lade, det er kanskje derfor du hører høyfrekvent lyd. Ingen slik lyd her, men så har jeg bare standard lader (240v 1-fas 16A Podpoint m/trafo).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

GreenEyez

Den høyfrekvente lyden er helt vanlig på Zoe R90 ihvertfall.

Hvor mye ga du for bilen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

sinhal

Takker for svar. Klar over at NEDC tallene ikke er realistiske, for orden skyld... Hvor kan jeg se at det er en 240 (23kw) ?

Jeg gav 125k hos merkeforhandler

sinhal

Til info. Hold begge pedaler nede og hold inne knappen ned. Stod da 161km. Trykket inn begge pedaler. Hold inne begge knapper samtidig. Da stod det 207km. Er dette innafor?

minibiti

Sitat fra: sinhal på torsdag 18. april 2019, klokken 12:20
Takker for svar. Klar over at NEDC tallene ikke er realistiske, for orden skyld... Hvor kan jeg se at det er en 240 (23kw) ?

All Zoes produced after summer 2015 and before early 2017 are R240.
The R240 also has seat heaters for the front seats which the Q210 does not.
Here is also a link show the different engine compartments (the white one is the R240):
https://www.speakev.com/threads/how-to-tell-q210-from-r240.18504/page-2#post-317612

I guess the registration data is also a bit different at Vegvesenet.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

minibiti

Yes indeed it says at www.vegvesen.no.

The Q210 has 22 kW for Motorytelse under Motor
The R240 has 23.3 kW.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/kjop%2Bog%2Bsalg/kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger

It is a bit strange that they refer to the battery capacity for Motorytelse but at least you can see the difference.
The fact that they refer to these numbers and not the real horse power value is due to the way the power of an engine is measured. This was covered in another thread.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

sinhal

Hete is the registration data for my car

HCO

#9
Sitat fra: sinhal på torsdag 18. april 2019, klokken 12:37(...) Trykket inn begge pedaler. Hold inne begge knapper samtidig. Da stod det 207km. Er dette innafor?

Ja, det vil jeg si. Men uansett bør du kanskje be forhandleren sjekke i servicehistorikken på bilen, om BMS (battery management system) har blitt oppgradert. Det var en softwarefeil på tidlige R240 som gjorde at man ikke fikk utnyttet batteriet fullt ut.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

minibiti

Sitat fra: sinhal på torsdag 18. april 2019, klokken 18:17
Here is the registration data for my car

Looks like you have the R240 indeed, which makes sense if your car is from 2016.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

sinhal

Noen som btw har tips til å få fjernet denne blå folien på Renault merkene som allikevel driver å flasser av uansett?

bjaolsen

Sitat fra: sinhal på lørdag 20. april 2019, klokken 20:40
Noen som btw har tips til å få fjernet denne blå folien på Renault merkene som allikevel driver å flasser av uansett?

Fikk nye på garanti, siste uten blå folie
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

HCO

Etter et par vintre er emblemene helt blanke, så det ordner seg selv.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

kaiat

VIN starter på VF1AGVYA... for Q210 og VF1AGVYB... for R240.

R90 begynner på VF1AGVYF... om det er av interesse.

Setevarmer er en litt usikker indikasjon på om det er R240, da det finnes Q210 med setevarmere. Sistnevnte er tydeligvis en særnorsk greie og det gjelder de siste Q210-bilene - noe som gjør at de kan overlappe litt med tidlige R240-biler hva angår registreringstidspunkt. Tunga bent i munnen altså når du skal handle brukt Zoe.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA