Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på E-Tron med det viktigste?

Startet av Bjoris, tirsdag 16. april 2019, klokken 19:04

« forrige - neste »

ApeX

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 15:57
Ja, de er jo ikke mulig å spekke likt. Så de vil ha hver sine fordeler, men jeg mener prisforskjellen er minimal mellom disse to. Man kan spekke etron billig ja, men da mangler den utstyr somselv en polo har...

Helt sant. Enig i at prisforskjellen er minimal. Dette med at kun rattet såvidt er inkludert som standardutstyr på tyske premiumbiler er tåpelig.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

AJ82

#31
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 15:57
Ja, de er jo ikke mulig å spekke likt. Så de vil ha hver sine fordeler, men jeg mener prisforskjellen er minimal mellom disse to. Man kan spekke etron billig ja, men da mangler den utstyr somselv en polo har...

Du kan ta utganspunkt i en basic utgave hvis du skal sammenligne med X. Ingen av disse er hellakkert. Kjapt regnestykke vil gi en pris på rundt 780k med ganske likt utstyr. Har da plukket enkeltutstyr i prislisten og ingen pakker.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: el-sprell på onsdag 17. april 2019, klokken 16:42
Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 15:57
Ja, de er jo ikke mulig å spekke likt. Så de vil ha hver sine fordeler, men jeg mener prisforskjellen er minimal mellom disse to. Man kan spekke etron billig ja, men da mangler den utstyr somselv en polo har...

Som lyktespylere mener du?  :D

Lurer på om ikke Polo har fungerende regnsensor og viskere også, og garantert et lavere støynivå en TM3 ihvertfall.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Magnus Hansen

Hvorfor sammenligner vi etron med Model 3 LR når etron har rekkevidden til en SR+  8)

PS denne diskusjon hører vel hjemme i en sammenligningstråd et annet sted på forumet..

AJ82

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 17. april 2019, klokken 16:57
Hvorfor sammenligner vi etron med Model 3 LR når etron har rekkevidden til en SR+  8)

PS denne diskusjon hører vel hjemme i en sammenligningstråd et annet sted på forumet..

Vi sammenligner det pga at det var det trådstarter lurte på.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

turfsurf

Sitat fra: AJ82 på onsdag 17. april 2019, klokken 16:40

Du kan ta utganspunkt i en basic utgave hvis du skal sammenligne med X. Ingen av disse er hellakkert. Kjapt regnestykke vil gi en pris på rundt 780k med ganske likt utstyr. Har da plukket enkeltutstyr i prislisten og ingen pakker.

Prøvde det. Fikk du elektriske seter med minne, innfellbare speil, oppgradert lydanlegg, hengerfeste, elektrisk justerbart ratt, comfort access, 20" hjul og varme foran og bak da?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

z4rd

Tilleggspørsmål: Får man integrert Homelink på e-tron som standard? Hvis ikke, hvilken pakke følger det i så fall med i? Er det med i Advanced Plus? Klarer ikke å finne det...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

el-sprell

#37
Sitat fra: z4rd på onsdag 17. april 2019, klokken 17:59
Tilleggspørsmål: Får man integrert Homelink på e-tron som standard? Hvis ikke, hvilken pakke følger det i så fall med i? Er det med i Advanced Plus? Klarer ikke å finne det...

Hight-tech pakken / Advanced Plus.
All Inclusive / Exclusive.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Orbit

Ikke standard, men med i hitech- og all inclusive-pakkene, dvs 'standard' på advanced plus og exclusive-modellene. Det er og tilgjengelig som selvstendig opsjon, kode VC2, for kr 2680.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bjoris

Da har jeg sittet litt i solveggen og myst litt i prislisten til Audi. Det er iallefall åpenbart at du får veldig ribba bil om du tar utg.pkt i Basic versjonen, når jeg legger på utstyret som er standard i Advance Plus koster Basic 110.000 mer.

Syns vel strengt tatt Advance Plus har det viktigste, men klart her er jo noe som mangler som varme i baksete, oppgradert lyd osv. Men jeg har hatt X og jeg må innrømme at jeg forventer E-Tron å være en annen verden i opplevd kvalitet, smokk dører og mye mer stillegåande bil er det som frister med Audi egentlig.

Jeg så en på butikken i går, den artige blåfargen og mja, det er litt av en tanks ifht Model 3 så det er jo ett merkelig valg å stå mellom, men sånn har det jo vært i elbilverden.

Jeg har bestilt prøvetur, men tror fortsatt det blir 3 denne gangen, over 200.000 er jo mye penger også, men hadde vi kjøpt E-Tron nå så trenger vi ikke bytte til Y, da hadde vi hatt bil lenge

AJ82

Sitat fra: Bjoris på onsdag 17. april 2019, klokken 18:55
Da har jeg sittet litt i solveggen og myst litt i prislisten til Audi. Det er iallefall åpenbart at du får veldig ribba bil om du tar utg.pkt i Basic versjonen, når jeg legger på utstyret som er standard i Advance Plus koster Basic 110.000 mer.

Syns vel strengt tatt Advance Plus har det viktigste, men klart her er jo noe som mangler som varme i baksete, oppgradert lyd osv. Men jeg har hatt X og jeg må innrømme at jeg forventer E-Tron å være en annen verden i opplevd kvalitet, smokk dører og mye mer stillegåande bil er det som frister med Audi egentlig.

Jeg så en på butikken i går, den artige blåfargen og mja, det er litt av en tanks ifht Model 3 så det er jo ett merkelig valg å stå mellom, men sånn har det jo vært i elbilverden.

Jeg har bestilt prøvetur, men tror fortsatt det blir 3 denne gangen, over 200.000 er jo mye penger også, men hadde vi kjøpt E-Tron nå så trenger vi ikke bytte til Y, da hadde vi hatt bil lenge

Husk at E-Tron kommer med oppgradert stereo som standard, ikke sikkert du må ha B&O.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

AJ82

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 17:54
Sitat fra: AJ82 på onsdag 17. april 2019, klokken 16:40

Du kan ta utganspunkt i en basic utgave hvis du skal sammenligne med X. Ingen av disse er hellakkert. Kjapt regnestykke vil gi en pris på rundt 780k med ganske likt utstyr. Har da plukket enkeltutstyr i prislisten og ingen pakker.

Prøvde det. Fikk du elektriske seter med minne, innfellbare speil, oppgradert lydanlegg, hengerfeste, elektrisk justerbart ratt, comfort access, 20" hjul og varme foran og bak da?

Du må se i prislisten. Konfigurator på nett er ikke oppdatert i det hele tatt. Oppgradert stereo er standard, alt annet kan velges (og selvfølgelig mye annet som ikke finnes i X).

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

turfsurf

Sitat fra: AJ82 på onsdag 17. april 2019, klokken 19:06

Du må se i prislisten. Konfigurator på nett er ikke oppdatert i det hele tatt. Oppgradert stereo er standard, alt annet kan velges (og selvfølgelig mye annet som ikke finnes i X).

A.J.
Tolker det som nei jeg . Oppgradert stereo i Audi matcher ikke HiFi i Tesla i det hele tatt BTW.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SurSnasen

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 23:45
Oppgradert stereo i Audi matcher ikke HiFi i Tesla i det hele tatt BTW.

Hvordan vet du det? Så du har testet anlegget som standard følger e-tron opp mot din Model X? Btw, e-tron er en langt stillere bil innvendig, og musikken infiltreres/ødelegges dermed i langt mindre grad av vindstøy og dekkromling enn Model X. Men, jeg har ennå til gode å teste standardanøegget i e-tron. Og B&O er en fryd for ørene sammen med den suverene støydempingen i e-tron :)

z4rd

#44
Jeg testet B&O i e-tron opp mot premium HiFi i X. B&O er litt bedre. Merker det primært kun når man spiller veldig høyt. Hvis standard audio i e-tron er lik eller bedre enn X, da er det omtrent ikke forskjell mellom standard og B&O, og det ville ha vært meget snedig.

Har du testet en nyere X sitt anlegg?
Jeg har hatt B&O tidligere også i A6, som referanse.
Den pakken kostet for øvrig 75 000,- ekstra i sin tid :)

Hvis man er litt audiofil og/eller er glad i å spille høyt, så er det B&O som gjelder i e-tron. Det har i alle fall vært sånn før i Audi - ser ingen grunn til at den forskjellen ikke skal være der nå. Vanlige anlegget er selvfølgelig godt nok, og det har mye å si hva slags musikk man spiller og hvilken kilde musikken kommer fra. Enkelte kombinasjoner vil man trolig ikke høre forskjell på...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA