Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Pris på E-Tron med det viktigste?

Startet av Bjoris, tirsdag 16. april 2019, klokken 19:04

« forrige - neste »

SurSnasen

Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 09:04
Man kommer langt med langt over 700k. Hva med 2stk Tesla Model 3?

Tenk så lur man må føle seg som kunne kjøpt minst to Model 3 for det man har betalt for en Model X, eller sågar Model S...

Men dette er useriøst, og langt utenfor tema for tråden. e-tron er en særdeles behagelig cruiser, med krefter nok til trygge forbikjøringer og kapable lyskryssrace. Og man kan fullt mulig komme unna med 700k for en e-tron om man er fornøyd med hva Model 3 tilbyr.

JorEl

Sitat fra: StianSoppsan på onsdag 17. april 2019, klokken 07:42
Du slipper unna med 700 000 pluss vinterdekk. Da har du kunstskinn-seter og vinterpakken (adaptiv cruise, setevarme foran og litt annet). Så ville jeg også slengt på Matrix LED.

Å sammenligne e-tron og Model 3 er som å sammenligne epler og hasselnøtter. Model 3 har sine fordeler, men har man mulighet til å teste de to opp mot hverandre så er det natt og dag. Model 3 gir deg mer moro i svingene. Men ellers er e-tron en overlegen bil. Prisdifferanse er det, selvsagt. Men det er det jo innad i Tesla-flokken også.
For å være så seriøs...............hvorfor synes du det er mindre morro i svingene med E-tron?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Hvilke bedrifter må man være ansatt i, for være så heldige for å få bedre priser enn andre kunder? Finnes det en oversikt?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

AJ82

Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 10:57
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Hvilke bedrifter må man være ansatt i, for være så heldige for å få bedre priser enn andre kunder? Finnes det en oversikt?

Anbefaler deg å høre med forhandler. Regner med at du har planer om å bytte ut Tesla?

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

JorEl

Sitat fra: AJ82 på onsdag 17. april 2019, klokken 11:05
Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 10:57
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Hvilke bedrifter må man være ansatt i, for være så heldige for å få bedre priser enn andre kunder? Finnes det en oversikt?

Anbefaler deg å høre med forhandler. Regner med at du har planer om å bytte ut Tesla?

A.J.
Som en smart forbruker, vil jeg gjerne handle der jeg får mest bil for pengene. Om Audi kan gi meg en god innbyttepris og en god finansiering, så er jeg interessert. Rente etter siste renteøkning er 1,27 eff. Får bestille meg en prøvetur med E-tron etter påske.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ApeX

#20
Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 10:57
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Hvilke bedrifter må man være ansatt i, for være så heldige for å få bedre priser enn andre kunder? Finnes det en oversikt?

Er vel gjerne slik at ansattgoder i ulike bedrifter ikke legges ut på åpent nett...

Hva er egentlig formålet med innleggene dine i denne gruppa? Skjønner at du har et sterkt behov for å fremheve Tesla, men på denne delen av forumet bryr folk seg mindre om Tesla generelt, og mer spesifikt om de har en mer "rettferdig" prispolicy, som jeg antar er din oppfatning.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Crown

Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 10:49
For å være så seriøs...............hvorfor synes du det er mindre morro i svingene med E-tron?

Mener du seriøst at du ikke vet forskjellen på å kjøre en høy SUV i svinger og en lav bil der du sitter med rumpeballene omtrent nedi asfalten?
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Bjoris

Jeg syns egentlig ikke at 200.000 mer for Etron er så veldig dyrt, men jeg vet at fruen min ikke er enig og at hun kommer til å synes at E-Tron er for stor i tillegg. Det blir nok 3 denne gangen, men jeg skal ta meg tid til å teste E-Tron, det har jeg bestemt meg for, sikkert en veldig dårlig ide;)

daktari

Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 11:22
Sitat fra: AJ82 på onsdag 17. april 2019, klokken 11:05
Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 10:57
Sitat fra: AJ82 på tirsdag 16. april 2019, klokken 19:49
Du vil komme langt med en bil til rundt 700k. Endel bedrifter har avtale, sjekk med forhandler. En E-Tron vs TM3 blir vel to forskjellige verdener. Anbefaler en prøvetur.
Hvilke bedrifter må man være ansatt i, for være så heldige for å få bedre priser enn andre kunder? Finnes det en oversikt?

Anbefaler deg å høre med forhandler. Regner med at du har planer om å bytte ut Tesla?

A.J.
Som en smart forbruker, vil jeg gjerne handle der jeg får mest bil for pengene. Om Audi kan gi meg en god innbyttepris og en god finansiering, så er jeg interessert. Rente etter siste renteøkning er 1,27 eff. Får bestille meg en prøvetur med E-tron etter påske.
Tror Telenor, Aker, Statoil, Nordea, Accenture og slike har avtale. Mange mindre firmaer også. Møller er sære som ikke har avtale med Akademikerne slik som alle konkurrentene deres.
Uansett bær man kunne prute seg til ett sett 19"(overprisede) vinterdekk, de koster vel snaue €2000 i Tyskland.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

JorEl

Sitat fra: Crown på onsdag 17. april 2019, klokken 11:46
Sitat fra: JorEl på onsdag 17. april 2019, klokken 10:49
For å være så seriøs...............hvorfor synes du det er mindre morro i svingene med E-tron?

Mener du seriøst at du ikke vet forskjellen på å kjøre en høy SUV i svinger og en lav bil der du sitter med rumpeballene omtrent nedi asfalten?
Jeg har ikke prøvekjørt E-tron, men her på vestlandet er det litt svinger, så derfor jeg spurte.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

turfsurf

Sitat fra: Bjoris på onsdag 17. april 2019, klokken 12:21
Jeg syns egentlig ikke at 200.000 mer for Etron er så veldig dyrt, men jeg vet at fruen min ikke er enig og at hun kommer til å synes at E-Tron er for stor i tillegg. Det blir nok 3 denne gangen, men jeg skal ta meg tid til å teste E-Tron, det har jeg bestemt meg for, sikkert en veldig dårlig ide;)
Er forskjellen 200k på Model 3 LR med AP vs etron tilsvarende utstyr? Sist jeg spekket en etron endte jeg på rundt 900k tilsvarende utstyrt som en Model X.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

AJ82

Sitat fra: turfsurf på onsdag 17. april 2019, klokken 14:48
Sitat fra: Bjoris på onsdag 17. april 2019, klokken 12:21
Jeg syns egentlig ikke at 200.000 mer for Etron er så veldig dyrt, men jeg vet at fruen min ikke er enig og at hun kommer til å synes at E-Tron er for stor i tillegg. Det blir nok 3 denne gangen, men jeg skal ta meg tid til å teste E-Tron, det har jeg bestemt meg for, sikkert en veldig dårlig ide;)
Er forskjellen 200k på Model 3 LR med AP vs etron tilsvarende utstyr? Sist jeg spekket en etron endte jeg på rundt 900k tilsvarende utstyrt som en Model X.

Rundt 200k er nok riktig. En E-Tron til 900k vil ha mye mer stæsj enn en TMX. En TMX har jo egentlig ikke så mye utstyr.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

turfsurf

#27
Sitat fra: AJ82 på onsdag 17. april 2019, klokken 15:17
Rundt 200k er nok riktig. En E-Tron til 900k vil ha mye mer stæsj enn en TMX. En TMX har jo egentlig ikke så mye utstyr.
Nå måtte jeg nesten sjekke. En fasttrack koster 809.000,-. Det eneste den har mere enn en X er HUD og Matrix Led. Den mangler da oppgradert lyd, setevarme bak, HEPA luftfilter, varme i ratt, elektriske dører, hengerfeste, elektriske seter med minne, speil m.m. Og så er det jo en haug av software forenklinger på X som man ikke får på etron. Kan ikke se annet at med tilsvarende utstyrsnivå er etron rimelig  likt priset med X.

Og t.o.m sammenlignet med Model 3 så er det en del som mangler på etron, men riktignok en del man ikke får på Model 3 og. Så la oss si 300k minimum i forskjell på etron og Model 3 likt utstyrsnivå. Og da er jo Model 3 vesentlig raskere og har lengre rekkevidde. Ikke noe problem med at man synes etron er verdt den forskjellen, men å si at den er kun 200k blir bare sprøyt.

Men tilbake til topic, jeg kunne ikke hatt en slik bil uten oppgradert lyd, seter med minne, varme i alle seter og kjøreassistent systemer. SUV uten hengerfeste er og rart.

Greier ikke å spekke opp en under 750k som egentlig mangler mye jeg ville hatt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

ApeX

#28
Tilsvarende utstyrt blir litt upresist. Da sitter du også igjen med en del utstyr Model X ikke har, slik som HUD, sensorstyrt åpning av bagasjeluke, omgivelseskamera, Matrix LED, styring av ulike dufter, 4-soners klima og panorama glasstak som kan åpnes. Evt. også nattsynskamera hvis du har speccet en Exclusive. Du mister imidlertid autopilot, åpning av dører fra app/fob/skjerm, selvpresenterende førerdør, og at døren lukker seg når du trykker på bremsen. Model X har jo også bioweapon defence mode, mens Audi har ionisering av luften.

Edit: synes fasttrack modellene er latterlig utstyrt. Biler til over 800' som IKKE inkluderer elektriske seter eller elektrisk justering av ratt..
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

turfsurf

Ja, de er jo ikke mulig å spekke likt. Så de vil ha hver sine fordeler, men jeg mener prisforskjellen er minimal mellom disse to. Man kan spekke etron billig ja, men da mangler den utstyr somselv en polo har...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA