Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AP inkludert også for de som kjøpte uten for 429000kr?

Startet av Chill-mode, søndag 14. april 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

Chill-mode

Hei, det var en periode AWD versjonen av Teslaen lå på 429000kr, betyr det som kjøpt dette uten AP får dette inkludert allikevel helt gratis også?

Lynkjapp

Da skal jeg love deg at det blir rabalder fra alle oss som faktisk valgte å ikke levere tilbake bilen og bestille på nytt for å spare 25 000,- men heller tok AP som kompensasjon. :)

Chill-mode

Sitat fra: Lynkjapp på søndag 14. april 2019, klokken 21:51
Da skal jeg love deg at det blir rabalder fra alle oss som faktisk valgte å ikke levere tilbake bilen og bestille på nytt for å spare 25 000,- men heller tok AP som kompensasjon. :)

Ja, jeg er en av dem:)

Magnus Hansen

Sitat fra: Chill-mode på søndag 14. april 2019, klokken 21:44
Hei, det var en periode AWD versjonen av Teslaen lå på 429000kr, betyr det som kjøpt dette uten AP får dette inkludert allikevel helt gratis også?

Hvorfor i alle verden skulle det skje?

Toalmar

Det er ett hav av folk som venter på oppgradering til AP.
Jeg for min del har begynt å mase på Delivery med å sende dem e-post jevnlig om dette.
I håp om at en eller annen kan i hvert fall svare med en forklaring på når vi får dette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Chill-mode

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 14. april 2019, klokken 22:05
Sitat fra: Chill-mode på søndag 14. april 2019, klokken 21:44
Hei, det var en periode AWD versjonen av Teslaen lå på 429000kr, betyr det som kjøpt dette uten AP får dette inkludert allikevel helt gratis også?

Hvorfor i alle verden skulle det skje?

Fordi det nå er inkludert om man kjøper AWD, og ikke noe man legger til som tillegg lenger.

Chill-mode

Sitat fra: Toalmar på søndag 14. april 2019, klokken 22:05
Det er ett hav av folk som venter på oppgradering til AP.
Jeg for min del har begynt å mase på Delivery med å sende dem e-post jevnlig om dette.
I håp om at en eller annen kan i hvert fall svare med en forklaring på når vi får dette.

Ja, venter selv på oppgradering til AP, utrolig kjedelig å vente på dette i all evighet.

Magnus Hansen

Sitat fra: Chill-mode på søndag 14. april 2019, klokken 22:56
Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 14. april 2019, klokken 22:05
Sitat fra: Chill-mode på søndag 14. april 2019, klokken 21:44
Hei, det var en periode AWD versjonen av Teslaen lå på 429000kr, betyr det som kjøpt dette uten AP får dette inkludert allikevel helt gratis også?

Hvorfor i alle verden skulle det skje?

Fordi det nå er inkludert om man kjøper AWD, og ikke noe man legger til som tillegg lenger.

Men man betaler jo også vesentlig mer enn 429.000kr? Du hadde valget når du bestilte og valgte bort.

Chill-mode

#8
Men man betaler jo også vesentlig mer enn 429.000kr? Du hadde valget når du bestilte og valgte bort.
[/quote]

Mulig jeg misforstod deg, men forklarer alt i sin helhet nå.

AWD kostet i utgangspunktet, 454k, med EAP for 41-42k som tilvalg(det var da jeg bestilte men uten EAP) ble så lovet AP som kompensasjon(adaptive cruise,autosteer,autobreak) når prisen gikk ned til 429000kr, se under:

AWD, gikk så ned til 429.00kr, der det dukket opp to valg AP til 25.100(Adapative Cruise, Autosteer,Autobreak) og FSD til (husker ikke summen)

AWD gikk så opp til 442k, også da lå det ute 25.100kr AP, og FSD til (husker ikke summen) som valg

AWD gikk så opp til 450k nå nylig, med AP inkludert.

Derfor lurer jeg på om de som bestilte når bilen kostet 429000kr uten 25.100kr AP pakken, får med AP inkludert? dette vil isåfall være kjipt for oss som valgte å beholde bestillingen og få AP til 25.100kr med i pakken.


cjs

Hei

AP var også inkludert tidligere i LR versjonen som da kostet 454700,-
Nå koster den 450600,- altså 5100,- billigere for de som kjøper nå!
I tillegg kommer funksjonen "Evnen til å kjøre helt på egen hånd" til kr.41800,-
Samme pris som før, jeg fikk vite at jeg fikk denne inkludert i en tekstmelding da diskusjonen sto på som verst men det er da egentlig IKKE sant! Ikke overraskende egentlig for jeg har følt meg snytt hele veien og når du spør får du aldri svar før etter flere purringer og som det var da rundt 1.mars iår var det full forvirring!
Når jeg i tillegg har fått en bil med masse feil føler jeg meg ikke som en heldig Tesla kjøper slik enkelte forskrudde nettroll mener vi er!
Her bør Tesla rydde opp skikkelig en gang for alle!

Bjoris

#10
Chill-mode: Selvsagt får ingen AP gratis, slapp helt av! AP kommer, men det tar litt tid! Det er absolutt ingen logikk i at du skal få dette fordi det er std på nye leveringer, dette er SW

Chill-mode

#11
Sitat fra: cjs på mandag 15. april 2019, klokken 00:28
Hei

AP var også inkludert tidligere i LR versjonen som da kostet 454700,-
Nå koster den 450600,- altså 5100,- billigere for de som kjøper nå!
I tillegg kommer funksjonen "Evnen til å kjøre helt på egen hånd" til kr.41800,-
Samme pris som før, jeg fikk vite at jeg fikk denne inkludert i en tekstmelding da diskusjonen sto på som verst men det er da egentlig IKKE sant! Ikke overraskende egentlig for jeg har følt meg snytt hele veien og når du spør får du aldri svar før etter flere purringer og som det var da rundt 1.mars iår var det full forvirring!
Når jeg i tillegg har fått en bil med masse feil føler jeg meg ikke som en heldig Tesla kjøper slik enkelte forskrudde nettroll mener vi er!
Her bør Tesla rydde opp skikkelig en gang for alle!

Føler samme frustrasjon som deg, føler de burde tenkt litt mer i forveien av Europa lanseringen og delt ap i to deler og hatt en fast pris hele veien. Men nå har jo andre bilmerker rabatter i ny og ne de også, men det er noe med Tesla, hvor det virker som de roter til overalt på rekordtid, fikk bilen utlevert med riper, rævva polering, ingen AP, rust på akslingene. Dette har jeg ikke hørt tilbake om, videre så er prisendringene deres «skjulte» for å unngå nettoverskrifter osv... smart det, men hadde prisene vært som nå hadde jeg valgt hvit utenpå og svart inni, isteden for omvendt og fått akkurat samme pris, men nå kan man jo ikke vite alt dette i forveien, men følte på ingen måte at vi er «Early adopters» av Model 3 da den har vært på amerikansk marked i to år, allikevel klarer de å rote overalt noe som igjen skaper en lang ventetid på telefon om de i det heletatt om du når igjennom i det heletatt.

Men er fortsatt utrolig glad i min Model 3 awd, og dens kjøreegenskaper føles som laget for meg personlig (nesten litt morsomt). Så ingen tvil på at de er i stand til å lage noe fantastisk, men det å få levert en nybil som ser ut som en 1 år gammel bruktbil er synd, og den usikkerheten Tesla skaper når det kommer til du er heldig/uheldig med tanke på bilen du får utlevert/får den utlevert mye senere enn lovet/ aldri kan gi deg noen håndfast info, endringer hver uke, på et eller annet hjørne er nervepinnende.

Tesla= ussikerhet på et eller annet for en god del mennesker, dette gjenspeiles tydelig i deres lange telefonkøer.

Chill-mode

Sitat fra: Bjoris på mandag 15. april 2019, klokken 00:51
Chill-mode: Selvsagt får ingen AP gratis, slapp helt av! AP kommer, men det tar litt tid! Det er absolutt ingen logikk i at du skal få dette fordi det er std på nye leveringer, dette er SW

Takk, så de som ønsker 41.200kr pakken må først ut med 25100kr(de som kjøpte for 429k uten AP)?

1000kwh

Sitat fra: Toalmar på søndag 14. april 2019, klokken 22:05
Det er ett hav av folk som venter på oppgradering til AP.
Jeg for min del har begynt å mase på Delivery med å sende dem e-post jevnlig om dette.
I håp om at en eller annen kan i hvert fall svare med en forklaring på når vi får dette.
Tror du lager mer kaos og venting med den strategien.

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA