Tesla LTE/4G mobilnettleverandør

Startet av geirci2, lørdag 13. april 2019, klokken 21:44

« forrige - neste »

geirci2

Sitat fra: Toalmar på søndag 14. april 2019, klokken 21:54
Sitat fra: geirci2 på søndag 14. april 2019, klokken 16:50
Kontaktet Tesla Assistanse i dag; det er mange Tesla Model 3-eiere som har rapportert inn at de har mistet LTE etter oppdatering til 2019.8.5 iflg. Tesla.

Hvordan blir det løst eller har de alt løst det for deg?

Skal innom Telsa SC (Lade, Trondheim) i morgen.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.44.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Lach

Mistet LTE/4G 12 april på min også. Var i kontakt med Tesla på telefon i går.
Koblet opp bilen via WIFI. Han på Tesla mente at jeg hadde gammel versjon
2019.8.3 og at ny versjon ville løse problemet. Får lastet ned ny SW når jeg kommer hjem fra påskeferie.

geirci2

#17
Oppdateringer

- mandag 15.april: var innom Tesla SC på Lade, Trondheim. De kjørte en diagnostikk via WiFi uten å finne noen åpenbare feil/årsak til at 4G/LTE falt ut etter softwareoppdatering (til 2019.8.5) på fredag 12/4. Fikk time dagen etterpå da de ville ha inn bilen fysisk for å finne årsak.

- tirsdag 16.april: leverte bilen kl. 11. Klokka 12 fikk jeg telefon om at bilen var ferdig og ok :-)
Årsaken til at 4G/LTE forsvant etter oppdatering av software var at modemet "låste seg". Feilretting/reset besto i å fjerne strømmen til bilen, dvs. fjerne pluss-kabelen på 12V-batteriet og vente noen minutter før tilkobling av 12V-batteriet igjen. Enkelt - kunne gjort det selv - om jeg visste at dette var løsningen :-)

Forøvring: megafornøyd med Trondheim, Lade ServiceCenter. Hyggelige/behjelpelige folk og meget rask respons/"reparasjon".

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.44.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA