Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Garasjejekk

Startet av ahorn, fredag 12. april 2019, klokken 19:47

« forrige - neste »

ahorn

På tide å legge om til sommerdekk, og bilen er levert uten jekk. Kan jeg bruke vanlig garasjejekk på "jekkepunktene", eller vil jeg ødelegge kanten?

jkirkebo

Sitat fra: ahorn på fredag 12. april 2019, klokken 19:47
På tide å legge om til sommerdekk, og bilen er levert uten jekk. Kan jeg bruke vanlig garasjejekk på "jekkepunktene", eller vil jeg ødelegge kanten?

Jeg har alltid brukt en vanlig garasjejekk på Leafen vår, legger bare en liten trebit imellom. Null problemer hittil ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

roger1111

Jeg bruker en pute av hardgummi mellom jekken og bilen. Kjøpte den på Biltema.

ThomasEL

Jeg syns det var noe ordentlig dritt å få det til med garasjejekk. Savnet virkelig en «nødjekk» a la den typen som har fulgt med i alle biler jeg har hatt tidligere. En med spor som gjør at man kan jekke på de fire forsterkede punktene innenfor kanalen. Nå måtte jeg lete etter andre bærende punkter i konstruksjonen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

leafnor

Jeg gjør som Jkirkebo, garasjejekk og plankebit der jekkpunkter er. Ikke mye tid brukt til å lete da.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

blackleaf1

Og da jekker man opp begge hjula på samme side uten å måtte flytte jekken.
Atle
Lindås

rogersen

Dersom du savner en "nødjekk" er det bare å kjøpe denne. Brukte denne med hel på Fiat 500e sist uke. :) Kjøp 1.5t utgaven.

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/lofteutstyr/sakselifter/saksejekk-2000041821

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA