Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nose mask

Startet av snurre100, onsdag 21. desember 2011, klokken 20:00

« forrige - neste »

snurre100

Fikk også Nose mask (BRA) i dag.Sort selvfølgelig.
2020 Kia E-Niro

Ole C

 ::)

Hva er dette ?  ???

Du må legge inn bilde.
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

Joachim


Go-carter

Det er skinn-"BH" for nesa på bilen. Slipper steinsprut, fluer, og ser tøft/morsomt ut :) Har det samme på 928'n min.



TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Stigzy

* Tesla Model S 85D 18.11.17
* Opel Ampera-E Amber 06.06.2017 - SOLGT
* Nissan Leaf Sølv Metallica levert 5/12-2011 - SOLGT

Aspiranten

Jeg tipper skokrem.

Det funker fjell mot slitasjemerker etter stein og annet på mine fjellsko  ;)
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: Go-carter på onsdag 21. desember 2011, klokken 23:31
Det er skinn-"BH" for nesa på bilen. Slipper steinsprut, fluer, og ser tøft/morsomt ut :)

Tøft og tøft... smaken er som baken...

Kan ikke skjønne annet enn at det blir et veldig tydelig skille på lakken om man tar av denne BH'en (*) etter noen års bruk (både sol og slitasje). Det må da se enda verre ut enn litt steinsprut?

Det er vel en typisk amerikansk greie, er det ikke? Har sett en del import-biler derfra kommer med dette.

(*) Kondom passer muligens bedre. Noe man trer på foran for å unngå dyre skader pga sprut.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Aspiranten

Sitat fra: RuneW på torsdag 22. desember 2011, klokken 15:46
Kan ikke skjønne annet enn at det blir et veldig tydelig skille på lakken om man tar av denne BH'en (*) etter noen års bruk (både sol og slitasje). Det må da se enda verre ut enn litt steinsprut?

Neppe. En polering utført av fagfolk koster ikke mer enn 1500-3000. Da slipes lakken ned på nanomillimeter slik at fersk lakk kommer opp og man kvitter seg med riper, skiller, uv skadet lakk etc.

Man bør alltid polere bilen ordentlig før salg. Spesielt bilforretninger trekker ofte ned i størrelsesorden 20,000,- for små riper i lakken, selv om disse bare kan poleres kjapt bort. Penger tjent er penger i bonus! De trekker jo for alt de klarer å finne ;)
Nissan Leaf

RuneW

Sitat fra: Aspiranten på torsdag 22. desember 2011, klokken 16:14Neppe. En polering utført av fagfolk koster ikke mer enn 1500-3000. Da slipes lakken ned på nanomillimeter slik at fersk lakk kommer opp og man kvitter seg med riper, skiller, uv skadet lakk etc.

Man bør alltid polere bilen ordentlig før salg. Spesielt bilforretninger trekker ofte ned i størrelsesorden 20,000,- for små riper i lakken, selv om disse bare kan poleres kjapt bort. Penger tjent er penger i bonus! De trekker jo for alt de klarer å finne ;)

Hehe - tipper det skal noe grovere skyts til en en milliard-dels mm ned i lakken på min '97 Toyota Carina for at lakken skal bli imponerende, men takk for tips  ;D
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Aspiranten

Selve lakken er ikke så tykk som du tror. Den dekker ikke en halv mm engang  ;) Men hvis du har dype kratere etter steinsprut, fæle spikerriper etc. så ja, det kan ikke fikses :D Jeg har sett helt grusomme, mosegrodde biler bli forvandlet til nybiler igjen. Jeg har gjort det selv også, på en gammel Mitsu Colt som var melkerosa i fargen.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/7121-volvo-240-gle/

Dette vraket får en total makeover for å si det mildt  ;D Hvor mye hadde du tenkt deg å være villig å by på bilen før/etter? Bare bla nedover og se i bildene, de forteller historien helt på egenhånd...
Nissan Leaf

Ole C

Det er noen ganger jeg spør de folka som setter på sånn film på smart telefonene : Skal du kaste (gjennvinne)  denne telefonen om 3 år og stolt å si ".. se ingen riper...."   ???

Ikke pent, bil er bruksgjenstand på linje med mobil telefoner (unntak det finnes et brukt marked for biler )   :o  ..   

Men så klart smaken er som baken.. :-)

jaja

God nose hat jul :-)   
Ole C
Ålesund

Nissan Leaf Hvit med Solcelle
Levert 29.11.2011

daggad

Helt enig Ole C. Dette blir jo som å sette en burka på Jennifer Aniston..
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

snurre100

Sort BH på en sort bil mmmmmmm.   :P
2020 Kia E-Niro

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA