Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Cars vs Competition

Startet av JorEl, onsdag 10. april 2019, klokken 10:44

« forrige - neste »

Tellus

Hva tror du er viktigst for en bilfabrikant ? Vinne designpriser eller lage biler som selger ?

jokr

skjønner ikke helt de som påstår tesla front her. dette er klassisk ford design etter 2012. det designutrykket lå ford i rettssak med aston martin for noen år siden. så har de kopiert noen er det nok ikke tesla men aston martin.

sjekk bildet her

https://www.autoguide.com/auto-news/2013/12/five-ways-ford-fusion-better-than-aston-martin-rapide.html
2018 Nissan Leaf Tekna

RuneW

Sitat fra: jokr på lørdag 16. november 2019, klokken 21:18
skjønner ikke helt de som påstår tesla front her. dette er klassisk ford design etter 2012. det designutrykket lå ford i rettssak med aston martin for noen år siden. så har de kopiert noen er det nok ikke tesla men aston martin.

sjekk bildet her

https://www.autoguide.com/auto-news/2013/12/five-ways-ford-fusion-better-than-aston-martin-rapide.html

Er det ikke nosecone vi snakker om her? Disse bildene viser jo biler med grill?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JorEl

#63
Sitat fra: OhmPaPa på lørdag 16. november 2019, klokken 19:10
Smaken er som baken. Uansett bra hvis Ford tenker lengre med denne enn bare å lage noen få eksemplarer for å få ned avgiftene på fossilbilene sine.

Jeg hadde nok blitt mere begeistret om den hadde utseende ala 50 år gamle Mustanger.

Sitat fra: Tellus på fredag 15. november 2019, klokken 16:50
Synes dette ser lovende ut. Forstår ikke helt sammenligningen med Tesla.

Det er vel fordi Ford selv antyder denne bilen vil skape problemer for Tesla.
Jeg er ingen bilmann, men liker pene ting for det. Denne nye Forden har ingen særegenheter utenom baklysene. Ford Mustang med eksosrør er noe av det mest appelerende bilen til gutten i meg. Men denne nye bilen, er bare en bil med eletrisk driverk. Hvorfor har de ikke brukt mer av den pene bilen? Da hadde den vært verdig og nevnes i samme setning som en Tesla Model S 8)
Den kan nevnes sammen med model Y, forresten :police: :angel:
Edit: Når de gjelder Y, så er ikke designet "midt-i-blinken" for meg. Men når man først "bare" skal lage en bil, så ligger Tesla forran konkurrentene når det gjelder drivverk og batteri, som jo er viktig på en elbil. Dernest er bilen produsert av "data-kyndige" som gjør at den er et lite lys/Tesla-år forran de andre. OTA gjør at bilen følger "time of change" eller "Tesla-change" om man vil :P
Kanskje man kan si at model Y er den bilen med minst følelser og mest fornuft, av Teslabilene?
Edit2: Om man da ikke går for Performance ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Forden fremstår litt penere enn jeg trodde, og specs er bra, vil jeg si. Gratulerer til Ford. Nå gjennstår det hvor mange, og når. Og holder Ford det de lover mtp på rekkevidde.

Her er tek.no med en fin oversikt, https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/EWX6kG/her-er-fords-el-suv-lang-rekkevidde-god-plass-og-relativt-rimelig
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

o.b.lix

Og håper virkelig det ikke blir en compliance car, men at den blir lett tilgjengelig...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

JorEl

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 19. november 2019, klokken 10:53
Og håper virkelig det ikke blir en compliance car, men at den blir lett tilgjengelig...
Så har vi denne $7500 "skatteletten" som kommer "sinkene" tilgode. Bra for elbil-revolusjonen men vel et konkurranse-problem for Tesla.
Hvor mange biler bør lages av en elbil uten at vi kan kalle det for en comliance-car?
Mange elbiler på trappene men er det noen som kommer i hopetall uten om Tesla?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 19. november 2019, klokken 10:53
Og håper virkelig det ikke blir en compliance car, men at den blir lett tilgjengelig...
I 2017 innrømmet Ford helt åpent at de hadde planer om å lage en compliance car for å tilfredstille kravene fra USA og Europa. Disse ble raskt lagt til side, og bestemmelsen om å lage en ren elektrisk bil ble tatt. Det sies at en av årsakene til at de ville bruke det ikoniske navnet Mustang var nettopp fordi de ikke skulle beskyldes for å lage en compliance car.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA