Cannot maintain vehicle power

Startet av begiljen, ons 10. apr 2019, kl. 08:50

« forrige - neste »

begiljen

Skulle kjøre til jobb i dag, når jeg trykket inn bremsepedalen for å starte "hoppet" bilen litt samtidig som det kom en slags dunkelyd fra den. Etter dette dukket feilmeldingen "Cannot maintain vehicle power" opp og bilen ville naturlig nok ikke starte. Ringte til Tesla roadside assitance, hun jeg snakket med hentet ned informasjon fra bilen. Jeg mener hun sa noe om en feilkode som hadde noe med en "inverter" å gjøre. Hun bestilte henting av bilen, samt leibil til meg (dessverre ikke en Tesla-leiebil, men en Volvo :( ). Utrolig kjipt, har hatt bilen i 2 uker, kjørt 1000km og har vært veldig fornøyd! Nå blir det spennende å se hvor lenge jeg må vente til dette blir fikset...
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

rlnd

Lignet litt på feilmeldingen jeg fikk, cannot maintain veichle power car may shut down, fikk plutselig problemer med ladingen etter to uker og 700 km, ble tauet inn på torsdag og fikk den tilbake i går. Det var visst bare en løs kobling på 12-volt systemet som lagde krøll, nå virker den fint igjen  8)
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

begiljen

Aha! Jeg hadde også problemer med ladingen i går. Ladingen startet og stoppet 3-4 ganger i går kveld, før den fungerte fint resten av natten. Håper det er en easy fix!

begiljen

Da var bilen allerede inne på service-senteret på Karihaugen. En kar ringte meg og spurte om detaljer, de har allerede startet med å kjøre diagnostisering av bilen.

begiljen

Da har jeg fått litt tilbakemelding fra Tesla. Bilens bakre motor hadde feilet. Ny motor er bestilt fra Nederland.

Autowinder

Surt, men kanskje bedre det skjer hjemme enn på langtur. Håper det løser seg raskt for deg.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

begiljen

Sitat fra: Autowinder på tor 11. apr 2019, kl. 12:05
Surt, men kanskje bedre det skjer hjemme enn på langtur. Håper det løser seg raskt for deg.

Takk :) ja, det var flaks det skjedde hjemme. Alt i alt kostet det meg ikke mye stress eller tid. Da blir det påsketur med Volvo V90 istedenfor, som jo er en helt kurant bil (selv om den bare er delvis elektrisk :))

Nicky777

Sitat fra: begiljen på tor 11. apr 2019, kl. 11:51
Da har jeg fått litt tilbakemelding fra Tesla. Bilens bakre motor hadde feilet. Ny motor er bestilt fra Nederland.

Men jeg har jo lest at bilen kan kjøre på den andre motoren om den ene svikter?

begiljen

Sitat fra: Nicky777 på tor 11. apr 2019, kl. 16:55
Sitat fra: begiljen på tor 11. apr 2019, kl. 11:51

Det fungerte i alle fall ikke med min bil. Endte opp med at NAF-mannen dyttet den ut av garasjen mens jeg styrte. Men jeg ser for meg at en feil i en av motorene fort kan føre til feil i flere av bilens systemer, som igjen gjør at bilen ikke får lov til å kjøre i det hele tatt.

Amoss

Jeg har hørt det har vært sagt om både S, X og Semi, men kan i alle fall ikke huske at det har blitt sagt av Tesla om Model 3 - eller for den sak skyld Y.
Model S 85D

Nicky777

Sitat fra: Amoss på tor 11. apr 2019, kl. 20:20

Jeg har hørt det har vært sagt om både S, X og Semi, men kan i alle fall ikke huske at det har blitt sagt av Tesla om Model 3 - eller for den sak skyld Y.

Dette står det om TM3 Dual Motor på Teslasidene: "Tesla All-Wheel Drive has two independent motors. Unlike traditional all-wheel drive systems, these two motors digitally control torque to the front and rear wheels—for far better handling and traction control. Your car can drive on either motor, so you never need to worry about getting stuck on the road. If one motor stops working, you can safely continue to your destination with the second"
.

Amoss

OK, den biten hadde jeg ikke fått med meg. Takk for oppdateringen :)
Model S 85D

begiljen

Da var bilen reparert og tilbake i garasjen! Ny rear drive unit byttet på ca 3 dager. Er mektig imponert over servicen jeg fikk fra begynnelse til slutt. Spesielt imponert over K100 service senteret, det er en vanvittig aktivitet der. Terningkast 6!

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA