Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ekko i handsfree

Startet av eadie, tirsdag 09. april 2019, klokken 21:52

« forrige - neste »

eadie

Flere jeg ringer til via handsfree i min TM3 klager over at de hører seg selv i ekko.
Skjer i ca halvparten av samtalene. Ingen betydning hvor telefonen ligger i bilen, tilsynelatende.

Har selv Iphone, mottakerne har blandete merker.
Feilen skjer uavhengig om jeg ringer først, eller blir oppringt.

Hvis jeg legger på og ringer opp igjen kan feilen forsvinne, men ikke alltid.

Flere som har liknende feil?

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Rsk1

Akkurat det samme for meg. Det forsvant da jeg reduserte volumet betraktelig, for så å øke igjen rett etterpå. Mulig det var tilfeldig.
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Handyman

Sitat fra: Rsk1 på tirsdag 09. april 2019, klokken 22:12
Akkurat det samme for meg. Det forsvant da jeg reduserte volumet betraktelig, for så å øke igjen rett etterpå. Mulig det var tilfeldig.
Høyt volum er en vanlig årsak til ekko.
Å undertrykke ekko elektronisk er vanskeligere jo høyere volumet er.

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Dr.Moreau

Har samme problemet, det som pleier å for funke er å få dem til å ringe deg opp igjen.

Å redusere volumet hjelper selvsagt, men synes ikke det løser problemet.

Axel

hemi

Fått klager her også, siden bilen var ny, på forskjellige firmwares og mobiler.

Spinner

Samme problem her og, men ekko virker å gi seg etter 2-3 minutter så det virker som en sw bug.

Autowinder

Samme her, mottaker hører ekko av seg selv når jeg ringer opp fra bilen, ikke testet ved mottatt innringing.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: Handyman på tirsdag 09. april 2019, klokken 23:29
Det burde jo være enkelt å separere rebound fra mikrofonen i bilen elektronisk. Det er jo fullt mulig i alle kollektive møtesystemer i drift, men mulig det er for dyrt å kjøpe bruksrettene til patenter som Cisco og andre markedsledere har, og finne opp nytt krutt tar tid å finjustere.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Handyman

Sitat fra: Autowinder på torsdag 11. april 2019, klokken 08:58
Sitat fra: Handyman på tirsdag 09. april 2019, klokken 23:29
Det burde jo være enkelt å separere rebound fra mikrofonen i bilen elektronisk. Det er jo fullt mulig i alle kollektive møtesystemer i drift, men mulig det er for dyrt å kjøpe bruksrettene til patenter som Cisco og andre markedsledere har, og finne opp nytt krutt tar tid å finjustere.
Tror du er inne på noe vesentlig der, ref automatiske viskere ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA