Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Plassering Autopass brikke

Startet av teslapower, tirsdag 09. april 2019, klokken 17:54

« forrige - neste »

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

geirci2

Sitat fra: Kåre_S på torsdag 11. april 2019, klokken 14:16
Jeg har plassert min med borrelås i Frunk. fungerer utmerket. sjekket med Autopass i Trondheim og de registerer den fint.  :)
Kan du åpne frunken og ta et bilde av dette - og legge ut bildet her?
Jeg har den selv i frunken, men fungerer ikke.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Dr.Moreau

Sitat fra: geirci2 på fredag 12. april 2019, klokken 13:42
Sitat fra: Kåre_S på torsdag 11. april 2019, klokken 14:16
Jeg har plassert min med borrelås i Frunk. fungerer utmerket. sjekket med Autopass i Trondheim og de registerer den fint.  :)
Kan du åpne frunken og ta et bilde av dette - og legge ut bildet her?
Jeg har den selv i frunken, men fungerer ikke.

Jeg skulle også gjerne sett et slikt bilde

Erlend1963

Jeg gjorde det slik, etter tips fra leveringsassistent. Fungerer veldig fint, jeg har ikke festet den på annen måte enn at jeg vred den på plass innunder panseret der.



Dr.Moreau


tmn

Ser i passeringsoversiktene at det alltid er skiltene mine som leses. Uansett hvor jeg leggern under lokket. :/
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Wibla

Er det virkelig så ille å ha den i frontruta? Dette er et i-landsproblem...
2018 Tesla Model S 75D

HCO

Jeg fikk testet min plassering, som vist tidligere, på Horten-Moss-fergen i dag. Grønt lys (der også).
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Toalmar

Sitat fra: Wibla på søndag 21. april 2019, klokken 16:43
Er det virkelig så ille å ha den i frontruta? Dette er et i-landsproblem...
For noen av oss går det greit, for andre ikke.
Litt smaken er som baken. Noen bryr seg, andre ikke.  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

ok67

Eg har min i frontruta, det har eg også med brikken eg har i ein gammal Peugeoth Partner som eg har. Av passeringsoversikta siste månad i Miljøpakken i Trondheim er alle passeringar basert på skiltfoto og ikkje brikkeavlesing.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Handyman

Sitat fra: ok67 på søndag 21. april 2019, klokken 21:27
Eg har min i frontruta, det har eg også med brikken eg har i ein gammal Peugeoth Partner som eg har. Av passeringsoversikta siste månad i Miljøpakken i Trondheim er alle passeringar basert på skiltfoto og ikkje brikkeavlesing.
Hvordan er batteriet? Da jeg skulle registrere bilen hos bomselskapet ville de sende meg ny brikke fordi de kunne se at batteriet i brikke jeg hadde var dårlig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ok67

Sitat fra: Handyman på søndag 21. april 2019, klokken 22:27
Sitat fra: ok67 på søndag 21. april 2019, klokken 21:27
Eg har min i frontruta, det har eg også med brikken eg har i ein gammal Peugeoth Partner som eg har. Av passeringsoversikta siste månad i Miljøpakken i Trondheim er alle passeringar basert på skiltfoto og ikkje brikkeavlesing.
Hvordan er batteriet? Da jeg skulle registrere bilen hos bomselskapet ville de sende meg ny brikke fordi de kunne se at batteriet i brikke jeg hadde var dårlig.
Den eg har i TM3 er av eldre årgang, så der kan batteriet være dårleg. Den eg har i Partneren er derimot ny (dvs frå Desember) så den bør vere bra. Må vel ta ein telefon til Vegamot og høyre kva som foregår.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

tmn

Virker som mange av «bommene» på veg kun leser skilt. Sjekket passeringsdataen til en BMW her også med brikke i ruta. Vegamot oppgir at passeringen er basert på skilt er lest. La brikka mi til Teslaen i frontruta også. Blir ikke lest. Vegamot oppgir at skilt er lest. Har ikke prøvd ferger. Der blir muligens brikke lest.

Kanskje vi bare har defekte brikker, muligens. Ser jo at andre her har fått lest brikke da. Men men.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

Wibla

#43
E18 Vestfold og bommene i Grenlandsområdet leser skilt, mens Fjellinjen/Oslo leser brikke... Snodig opplegg.

E: Ser også ut som at Horten-Moss ferja leser skilt.
2018 Tesla Model S 75D

ok67

Sjekka autpasferge.no, for Flakk-Rørvik, men den seier ingenting om brikken er lest eller om registreringane er pga skiltlesing.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA