DRL og baklys

Startet av JaguarPace, man 08. apr 2019, kl. 22:17

« forrige - neste »

JaguarPace

Finner ikke noe om dette emnet, uten om tråden "Automatiske hovedlys" som jeg tenker er litt annet enn dette.

For å øke sikkerheten og ikke minst at jeg synest det ser ok ut med disse F-type inspirerte baklysene på I-Pace, kunne jeg tenke meg at de var på samtidig med DRL lysene foran på dagtid. 8) På mange nye biler i dag, blant annet Jaguar, er det kun DRL lysene foran som er på når det er lyst ute med lys innstillingen i Auto. Baklysene kommer da kun på når nærlysene automatisk tennes grunnet mørke (tunell/kveld/natt), eller man manuelt slår over på nærlys.

Noen som vet om det kan ordnes at DRL og baklysene samtidig er påslått på dagtid? Koding f.eks. utført av JLR?
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

4Matic Fanatic

Har ikke peiling men vil gjerne vite det om du finner noe.   ???
På eGolfen kan jeg justere alt mellom himmel og jord via VAG-COM, men har ikke sett tilsvarende for JLR.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

JaguarPace

Sitat fra: 4Matic Fanatic på man 08. apr 2019, kl. 22:28
Har ikke peiling men vil gjerne vite det om du finner noe.   ???
På eGolfen kan jeg justere alt mellom himmel og jord via VAG-COM, men har ikke sett tilsvarende for JLR.

Om jeg finner ut noe før noen andre på forumet her kan komme med noen opplysende fakta, så skal jeg selvfølgelig holde deg/dere oppdatert. Vil tro det er flere enn oss to som er interessert i muligheten til å ha DRL og baklys på samtidig. ;)

Nordlands

Har noen testet om front "J-blade" lysene lyser like sterkt som parklys og som DRL? Det kan kanskje være et alternativ i dagslys, i hvert fall kombinert med tåkelys.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

RayBomb

Sitat fra: Nordlands på tir 09. apr 2019, kl. 00:08
Har noen testet om front "J-blade" lysene lyser like sterkt som parklys og som DRL? Det kan kanskje være et alternativ i dagslys, i hvert fall kombinert med tåkelys.
Nå har jeg de billigste lyktene uten J-blade (ser ut som jeg har dem når bilen er avslått), men etter hva jeg har forstått, så er J-blade lysene DRL lys, og må dermed lyse godt nok i dagslys.
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Frank_M

bare å stille seg mot en glassvegg og teste i vei... DRL lyser sterkere enn parklys. DRL på og du skrur på tåkelysa dimmes de ned til parklys. (edit: har ikke testa baklysa.. får gjøre det ved neste anledning)
--
2018 Jaguar I-pace HSE

JaguarPace

Sitat fra: Frank_M på fre 12. apr 2019, kl. 08:26

bare å stille seg mot en glassvegg og teste i vei... DRL lyser sterkere enn parklys. DRL på og du skrur på tåkelysa dimmes de ned til parklys. (edit: har ikke testa baklysa.. får gjøre det ved neste anledning)

Gikk en stund før jeg fikk med meg tilbakemeldingene fra dere. Men ja så lenge man setter på de ekstra tåkelysene foran (for de som har det), sammen med DRL lysene, så tennes også baklysene. Dette er en løsning som fungerer supert for meg. :+1: 8)

Men nærlysene vil da ikke tennes, siden "auto" funksjon deaktiveres. Men det er greit, da jeg mener man som oftest både ser og blir sett godt nok med disse lysene i bruk på dagtid og f.eks. tuneller med lys. Man må bare huske å slå av tåkelysene når det blir mørkt, slik at Auto funksjon (Matrix for de som har det) overtar styringen med Nær/lang lys.  ;)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA