Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dårlig kundebehandling - rettigheter som kjøper / forbruker?

Startet av Nilsern, mandag 08. april 2019, klokken 11:44

« forrige - neste »

daktari

Sitat fra: jora på tirsdag 09. april 2019, klokken 12:43
hvem har du snakket med? Jeg har ringt delivery 4 ganger og purret med forskjellige kundebehandlere hver gang. Jeg har også sendt mail uten svar. Det har tatt over 5 uker!
Min sak var ikke relatert til bestilling av 3 men eksempel på at de ikke bevisst jukser.

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Sitat kommunikasjonssjefen, hva mer kan man be om når det nå har gått skeis?

SitatDe prøver å få kontakt med alle kundene som er rammet.

– Vi ønsker å komme i kontakt med disse kundene, for å starte en dialog. Vi er klar over et par kunder som har allerede har solgt bilen sin i påvente av utlevering i mars. Vi ønsker å prøve å finne løsninger som bedrer situasjonen.

Flere av kundene er allerede kontaktet, men det gjenstår fortsatt noen, forteller Roland, som sier at de vil prøve å skreddersy eventuelle løsninger.

– Hva løsningen vil bestå av vil avhenge av kundenes sak og behov. Men vi ønsker å gjøre alle så fornøyde som mulig.

Det hadde vært interessant hvis pressen faktisk fant tall på hvor mange som er misfornøyde. Såvidt man leser på forumet her er det like mange sure Kona, Leaf 2, I-pace og etron-eiere som for Model 3, men Model 3 har solgt mye mer. Det hadde vært interessant med litt skikkelig statistikk.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

magnetic

burde fått fyken. Virker som kommunikasjonssjefen har lært opp de ansatte til å ha minst mulig kommunikasjon med kunder. Mailer man dem , så får man ingen svar, og ringer man dem så ringer de ikke tilbake , når de sier på telefonen at de skal ringe tilbake. etter de skal sjekke opp saken.

infaff

Haha, det eneste vi fikk beskjed om da vi ble «kontaktet» var at Tesla skulle komme med en uttalelse i løpet av dagen hvor de forklarer hva som har skjedd, men dette var jo bare ren svada. Skjerpe seg. Håper de er bedre på å lage bil enn å drive med informasjonsflyt. Spent på hva denne løsningen de har å komme med! En unnskyldning og en eske med kong Haakon? Djises.

Ingeniøren

Sitat fra: arthur på tirsdag 09. april 2019, klokken 18:47
28 år gammel og bor i Oslo, og hva så?

https://www.dn.no/30under30/unge-talenter/pr/drittunge-gjor-kometkarriere/1-1-5412262

Et gammelt jungeord sier at frem til fylte 30 tenker du "stor sett på deg selv", etter 30 begynner du å tenke på andres ve og vell. Tror det forsatt gjelder...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

peraf

I min frustrasjon legger jeg ut denne:

Etter omsider å ha mottatt bilen oppdaget jeg raskt noen kvalitetsproblemer med bilen (Skjev påsetting av glasstak og dårlig lakkering) og for en uke siden en ulyd (skrapelyd) på venstre side som har blitt mer og mer påtagelig. Har kun kjørt rundt 100 mil.
Jeg ringte så servicesenteret og ble positivt overrasket over at et mobilt service-team kunne se på bilen allerede etter få dager, dvs i dag. Adresse og ca tidspunkt mellom 11 og 14 ble oppgitt.
Pga litt heavy logistikk på hjemmebane tar jeg normalt kollektivt til jobb, men i dag tok jeg naturligvis bilen.

Kl 15 tok jeg kontakt med Tesla da ingen servicebil eller telefon hadde dukket opp. Da får jeg beskjed av en relativt likegyldig dame at det mobile service teamet er ferdig på jobb kl 15 og jeg må avtale ny time. Nå er det imidlertid lang ventetid men jeg kan besøke et serviceverksted. Der er det også ventetid og de kan ikke love noe når de kan se på bilen.

Skjønner de har mye å gjøre men snakk om lite respekt for kunden. Fra å være Tesla fan (har tidligere hatt en S, begynner jeg å bli mektig lei.

Sorry Tesla! Dette holder ikke!

Daniel_0007

Sitat fra: peraf på onsdag 10. april 2019, klokken 15:36
I min frustrasjon legger jeg ut denne:

Etter omsider å ha mottatt bilen oppdaget jeg raskt noen kvalitetsproblemer med bilen (Skjev påsetting av glasstak og dårlig lakkering) og for en uke siden en ulyd (skrapelyd) på venstre side som har blitt mer og mer påtagelig. Har kun kjørt rundt 100 mil.
Jeg ringte så servicesenteret og ble positivt overrasket over at et mobilt service-team kunne se på bilen allerede etter få dager, dvs i dag. Adresse og ca tidspunkt mellom 11 og 14 ble oppgitt.
Pga litt heavy logistikk på hjemmebane tar jeg normalt kollektivt til jobb, men i dag tok jeg naturligvis bilen.

Kl 15 tok jeg kontakt med Tesla da ingen servicebil eller telefon hadde dukket opp. Da får jeg beskjed av en relativt likegyldig dame at det mobile service teamet er ferdig på jobb kl 15 og jeg må avtale ny time. Nå er det imidlertid lang ventetid men jeg kan besøke et serviceverksted. Der er det også ventetid og de kan ikke love noe når de kan se på bilen.

Skjønner de har mye å gjøre men snakk om lite respekt for kunden. Fra å være Tesla fan (har tidligere hatt en S, begynner jeg å bli mektig lei.

Sorry Tesla! Dette holder ikke!

Er vel det som er problemet, levert masse model 3 da sier sjøl at service delen som allerede var overkjørt før model 3 kom, sliter enda mere, tenker var lettere å være tesla eier før når noen få hadde model x eller s.
Men er samme greia i andre bransjer og, elektrikere som sier de skal komme, tar fri fra jobb og venter men ingen elektriker kommer eller sier ifra.
Model 3 2019 LR Rwd

DagfinnN

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 10. april 2019, klokken 16:08
Men er samme greia i andre bransjer og, elektrikere som sier de skal komme, tar fri fra jobb og venter men ingen elektriker kommer eller sier ifra.
Nei - nei. Kun Tesla som ikke holder hva de lover......
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 10. april 2019, klokken 16:33
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 10. april 2019, klokken 16:08
Men er samme greia i andre bransjer og, elektrikere som sier de skal komme, tar fri fra jobb og venter men ingen elektriker kommer eller sier ifra.
Nei - nei. Kun Tesla som ikke holder hva de lover......

Takk. Det vet vi det

Tellus

Driver Tesla og selger samme bil flere ganger ? Løsningen er enkel. Ikke betal før bilen er registrert på deg. Dette er vanlig praksis de gangene jeg har handlet bil i hvert fall. Har dog tilgode å kjøpe bil av Tesla.

Svolar


Er det noen som har fått bil denne uken?
Jeg sitter i samme båt med betalt bil, men hører ingenting og vet ingenting.

bno

Sitat fra: Tellus på onsdag 10. april 2019, klokken 16:46
Driver Tesla og selger samme bil flere ganger ? Løsningen er enkel. Ikke betal før bilen er registrert på deg. Dette er vanlig praksis de gangene jeg har handlet bil i hvert fall. Har dog tilgode å kjøpe bil av Tesla.
Slik skal det gjøres. Aldri up front ............

skysurfer

Er det noen som opplevde at bilen ble gitt til noen andre som har hørt noe fra Tesla med tanke på at de skulle kontakte de berørte og forsøke å finne løsninger (som tatt ut fra svadagenerator.no)?
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

rsomby

Sitat fra: peraf på onsdag 10. april 2019, klokken 15:36
I min frustrasjon legger jeg ut denne:

Etter omsider å ha mottatt bilen oppdaget jeg raskt noen kvalitetsproblemer med bilen (Skjev påsetting av glasstak og dårlig lakkering) og for en uke siden en ulyd (skrapelyd) på venstre side som har blitt mer og mer påtagelig. Har kun kjørt rundt 100 mil.
Jeg ringte så servicesenteret og ble positivt overrasket over at et mobilt service-team kunne se på bilen allerede etter få dager, dvs i dag. Adresse og ca tidspunkt mellom 11 og 14 ble oppgitt.
Pga litt heavy logistikk på hjemmebane tar jeg normalt kollektivt til jobb, men i dag tok jeg naturligvis bilen.

Kl 15 tok jeg kontakt med Tesla da ingen servicebil eller telefon hadde dukket opp. Da får jeg beskjed av en relativt likegyldig dame at det mobile service teamet er ferdig på jobb kl 15 og jeg må avtale ny time. Nå er det imidlertid lang ventetid men jeg kan besøke et serviceverksted. Der er det også ventetid og de kan ikke love noe når de kan se på bilen.

Skjønner de har mye å gjøre men snakk om lite respekt for kunden. Fra å være Tesla fan (har tidligere hatt en S, begynner jeg å bli mektig lei.

Sorry Tesla! Dette holder ikke!

Kan du ikke levere den tilbake da?
Folk bør være nøye med å sjekke bilen ved utlevering. Jeg tok ut en S for noen år siden hvor overlevering lovte at "dette er ikke noe problem å fikse, ta det med service etterpå" og når jeg kom til service etterpå så påsto de hardnakket at det var innefor toleransegrensene og ikke noe de fikset (panelgaps på 5-8mm flere steder). Nektet plent å fikse noe.

Ruller3

Sitat fra: meiniac på torsdag 11. april 2019, klokken 12:55
Er det noen som opplevde at bilen ble gitt til noen andre som har hørt noe fra Tesla med tanke på at de skulle kontakte de berørte og forsøke å finne løsninger (som tatt ut fra svadagenerator.no)?

Nei. Og har heller ikke fått svar på mail som jeg sendte for en stund tilbake. Det er synd utvalget av slike biler er lite, for jeg har veldig lyst til å kansellere. Kundebehandlingen har vært så dårlig at det hele er komisk. Samtidig kommer kommunikasjonsjefen ut av hiet og prater svada fra ende til annen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA