Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019.12 cb68c3d

Startet av Holst, søndag 07. april 2019, klokken 08:38

« forrige - neste »

GL1

Er det bare helt tilfeldig når/hvem som får oppdateringer? Har fått oppdatering 2 ganger, men ikke noe siden 2019.8.3. (TM3)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

sjokomelk

Sitat fra: GL1 på torsdag 18. april 2019, klokken 15:46
Er det bare helt tilfeldig når/hvem som får oppdateringer? Har fått oppdatering 2 ganger, men ikke noe siden 2019.8.3. (TM3)
De rulles ut i grupper. Og ofte slippes den først for en liten gruppe for å se at det ikke blir for mye krøll, og så blir den sendt ut til flere grupper etterhvert hvis alt var OK.
Du kan følge med hos TeslaFi på når og hvilke oppdateringer brukerne der får: https://teslafi.com/firmware/
Eller så kan du se på EV-fw.com: https://ev-fw.com/reports.php
Begge disse gir en liten pekepinn om hva som skjer rundt i verden.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

emmern

Sitat fra: Motorwatt på torsdag 18. april 2019, klokken 14:45Innen Statens vegvesen endrer sitt syn på de fraværende stiplete malingflekker ved busslommer og påkjøringsfelt, må vi nok vente på en løsning til langt inn i aftensolen.

Det som er rart, er at merkingen er helt fin der!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Obi_EL

Hei, kan noen forklare hvordan Sentry mode opptak fungerer? Er det sånn at man må trykke på lagre opptak for å kunne se på «reported sentry events» eller blir disse events lagret automatisk. Har hørt at hvis man trykker på lagre opptak så blir de siste 10 min av vanlig opptak lagret, er det sånn det fungerer for sentry mode også?

emmern

Blir lagra automatisk ved bevegelse
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Motorwatt

Opptak av 10 (?) minutter gjelder hendinger ved bruk av Dashcam, og har ikke noe med Sentry å gjøre. Ved Dashcam kan man trykke på symbolet for å lagre.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

z4rd

Det er helt riktig som folk sier. Sentry lagrer klipp automatisk ved bevegelse eller aktivering av noe slag. Dashcam lagrer siste 10 min når man trykker 1 gang på ikonet.

Positiv ting med 2019.x er i alle fall at Dashcam er meget stabilt. Ikke opplevd at den henger eller blir deaktivert etter noen dager, slik det var i begynnelsen da Dashcam kom.

TeslaBjørn har laget en video nå hvor han går igjennom denne funksjonen btw, for de som måtte lure.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TeslaTerje

Etter oppdatering så er bilen min i California ifølge min navigasjon andre som har vært borti lignende og funnet en fix for dette?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Motorwatt

Ganske vanlig. Fikser seg når man begynner å kjøre. Det den viser er Tesla HQ.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

Sitat fra: Motorwatt på fredag 19. april 2019, klokken 18:44
Opptak av 10 (?) minutter gjelder hendinger ved bruk av Dashcam, og har ikke noe med Sentry å gjøre. Ved Dashcam kan man trykke på symbolet for å lagre.
Sentry lagrer ca 10min for hver hendelse/bevegesle. Dersom det er mindre enn 10min mellom trigging, blir det kontinuerlig opptak. Blir uoversiktlig og alt for mye å bla gjennom.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Hva skjedde med versjon 2019.12 da folkens?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Motorwatt

Sitat fra: Toalmar på lørdag 20. april 2019, klokken 00:00
Hva skjedde med versjon 2019.12 da folkens?
Er fremdeles under utrulling. Hva er problemet?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

JorEl

Synes denne versjonen er den beste jeg har prøvd. Den styrer mye bedre og "mykere" i svingene. Ikke noen fantombremsinger, selv om bilen slakker ned på farten når det skjer mye forran bilen.
Hadde versjon 8 i et døgn, så jeg har kun vært på 9. Bruker nesten aldri acc, bare AP.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Motorwatt

#58
SitatBruker nesten aldri acc, bare AP.

Hvordan bruker du AP uten TACC?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

jazzwheel

Når jeg satt meg i bilen (2017 TMS) i dag tidlig sa den noe slikt som "5 incidents reported". Hvor kan jeg lese/se mer om disse hendelsene? Fant ingenting på minnepennen som var koblet til.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA