Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjemmelader på 3-fas 230V IT

Startet av Milk, lørdag 06. april 2019, klokken 10:59

« forrige - neste »

Erik Ola Ulvestad

Sitat fra: KjellG på søndag 07. april 2019, klokken 00:11
Mens Tesla 3 trefaselader fra IT.  :)
En skal aldri si aldri.
Genialt av Tesla å legge litt ekstra omkoblingsautomatikk inn i TM3 slik at det kan bli symmetrisk trekant for 3 x 230V IT nett for 11 kW lading.
Dog krever vel dette 32A kurs kurs sidan linjestrømmar  blir 16 x 1.73 = 28A ?

Evt, kan ein trimme ned strømbegrensing i ladestasjon for lavare effekt, men fortsatt symmetrisk belastning, bra for bolig med forøvrig bra fasefordeling og som har litt effekt til overs for elbillading.

Evt 2, gå 'all inn' med dynamisk laststyring.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Nordlands

Sitat fra: Milk på søndag 07. april 2019, klokken 11:31
Noen som har erfaring med om elektriker aksepterer at man kjøper ladeboks/kabel selv, og trekker kabel mellom sikringsskap og ladeboks, eller er prinsippet alt eller ingen ting?
De fleste jeg sjekket med var det helt kurant å kjøpe ladeboks selv, mens sikringsmateriell var helt utelukket. Kabel vil jeg tro blir mitt mellom, så kanskje du må høre med 2-3 for å finne en som aksepterer, alternativt tror jeg de fleste vil akseptere at du kjøper kabel med de men trekker selv. Jeg kjøpte ladestasjon selv og fikk så fastpris på sikringsmateriell, kabel og oppkobling. Borret selv hull for kabeltrekking.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Cral

Du får gjort veldig mye om du spør på forhånd, og forklarer hvordan du har tenkt å gjøre det. Innimellom kan du til og med få levert kabel av elektriker, og gjøre en del selv.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA