Nå kan man endre bestillingen

Startet av Galilee, fre 05. apr 2019, kl. 08:12

« forrige - neste »

Galilee

La merke til at man nå kan endre bestillingen sin. Men da trer de nye prisene inn da :/

trykkertor

Er hengerfeste "inclusive" på Model Y.
Ser ikke noe sted hvor jeg kan velge hengerfeste.

Eller tar de en Model 3 repeat, hvor de første bilene ikke kan velge hengerfeste......?

lirekassa

Sitat fra: trykkertor på man 13. mai 2019, kl. 16:19

Eller tar de en Model 3 repeat, hvor de første bilene ikke kan velge hengerfeste......?

Tipper det kommer fra dag 1, men nå har de jo kun standard valg hentet fra Model 3 egentlig. F. eks. har de satt ned prisen på lakk og pakket AP inn prisen på Model 3, men hittil ikke gjort annet enn å prisjustert opp Y. De, og vi, trenger ikke stresse akkurat :)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: lirekassa på man 13. mai 2019, kl. 22:58
Sitat fra: trykkertor på man 13. mai 2019, kl. 16:19

Tipper det kommer fra dag 1, men nå har de jo kun standard valg hentet fra Model 3 egentlig. F. eks. har de satt ned prisen på lakk og pakket AP inn prisen på Model 3, men hittil ikke gjort annet enn å prisjustert opp Y. De, og vi, trenger ikke stresse akkurat :)

Tesla har hatt en tendens til å ikke overføre forbedringer i eksisterende modeller til nye modeller når det gjelder fysiske ting. For eksempel forbedret de lydisoleringen kraftig på Model S, men når Model X kom var ikke samme isolering eksisterende der. Det er nok det samme med hengerfeste på Model Y; når den blir tilgjengelig der må en endre bestillingen sin, og da er alle tidligere avtaler annulert, sånn at du da vil få prisen som gjelder på det tidspunktet, som sikkert er høyere. På Model 3 baker de masse inn i prisen, siden de nå kan produsere mer enn etterspørselen, mens for Model Y er det samme dyre priser på autopilot som før, siden de sikkert kan selge mer enn de klarer å lage. Så er jo spørsmålet om en kan ettermontere hengerfeste på Model Y etter leveranse. Det samme lurer jeg på for Model 3. Der sier de du ikke kan ettermontere på de som er levert til nå, men kanskje du kan det hvis du bestiller nå. Tenker mest på det scenarioet hvor du har lagt inn bestilling på bil, og deretter prisen har gått kraftig opp. Da kan det være lurt å bare ta ut bilen uten feste for å beholde gammel pris, og deretter få et verksted til å montere etterpå...hvis det går. Hvis det står 910kg i alle vognkortene er det ikke et problem, sikkert.
Tesla Model Y                         2021-

Aksel134

Angående endringer i bestilling:
Noen som vet om det er sannsynlig at de leverer AWD før RWD til Norge? Var det tilfelle med Model 3?

Og dersom man gjør endringer i bestillingen (som feks fra RWD til AWD), risikerer man å komme lenger bak i kø?

telcontar

Sitat fra: Aksel134 på ons 22. jan 2020, kl. 14:07
Angående endringer i bestilling:
Noen som vet om det er sannsynlig at de leverer AWD før RWD til Norge? Var det tilfelle med Model 3?

Og dersom man gjør endringer i bestillingen (som feks fra RWD til AWD), risikerer man å komme lenger bak i kø?

Såvidt jeg har forstått så er det Performance først, så LR AWD. LR RWD kommer etter disse, evt. SR RWD helt til slutt.

makki

Performance først usa, men hva med Norge? tror jeg begge LR AWD og Performance Kommer samtidig.

Toalmar

For TM3 så kom LR Perfomance og LR AWD først. Det var veldig mange med tidlig reservasjon som måte vente på sin bil. Jeg hadde ingen reservasjon, bestilte 6. januar og fikk levert bil 15. mars. En endring i en eventuell allerede bestilling vil vel i hvert fall endre prisene til de som gjelder den dagen man endrer bestillingen. Når det gjelder om man kommer lenger bak eller ikke har jeg ikke peiling på, tipper ikke det da de antagelig produserer en haug med biler og linker de mot gjeldene bestillinger i systemet etter hvert.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA