Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nytt kart tilgjengelig

Startet av 3Phase, torsdag 04. april 2019, klokken 23:02

« forrige - neste »

3Phase

Da er EUROPE EVO 2019-2 tilgjengelig for nedlasting via Download Manager.

mgrav

Hei, hvor får du lastet ned dette kartet, har du en link?

Googlet bmw download manager, kom til denne siden: https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html, skrev inn VIN nummeret (har en i3 120) og fikk bare frem denne gratulasjonen: Congratulations, the software of your BMW is up to date. There are no actions necessary.


3Phase

Hei !
For å oppdatere kartene, må du laste ned BMW Download Manager og så logge inn via denne. Da skal bilen din dukke opp der, og når du klikker på bilen, ser du nyeste kart tilgjengelig.
De har flytta litt rundt på hvor du finner Download Manager, men denne stien bør føre frem:
Logg på https://www.bmw-connecteddrive.no (hvis du ikke har vært inne her før, må du opprette bruker og også ha VIN nummeret på bilen tilgjengelig)
Velg Remote Cockpit - Styring - rull helt ned på siden og velg Til Kartoppdatering i Kartoppdatering ruta. Der får du valg om å laste ned Download Manager for Windows eller Mac.
Det denne gjør, er å merke kartet med VIN nummeret, slik at du ikke skal kunne installere samme kart i en annen bil med mindre du har gyldig nøkkel for den andre bilen.

hELgenen

Og så er det kanskje greit å minne på at kartet må lastes opp fra minnepinne - altså ikke noe OTA her.

Klykken

Nå har det ikke vært behov for nytt kart hos oss i og med at jeg er lommekjent på de 10-15milene jeg har til rådighet, men hadde det vært behov ville jeg gått til forhandler om det ikke var for dette forumet her. Hvor i alle dager finner man informasjon om at man må "laste ned en downloadmanager" og at kartet må inn på en usb-stick for å få oppdatert kart i bilen?

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

pberg

På den nevnte siden står dette:


SitatOppdatering av kart via USB med BMW Update Manager
Du kan oppdatere hele kartmaterialet som hører til navigasjonssystemet i din BMW via den manuelle kartoppdateringen. Det er en forutsetning for nedlasting av manuelle kartoppdateringer at du har installert programmet "BMW Update Manager" på PC-en din.
Etter installeringen logger du deg inn i "BMW Update Manager" med tilgangsdataene for BMW ConnectedDrive og velger den bilen du vil laste ned kartmaterialet for.
Etterpå kan du utføre nedlastingen. Last ned kartmaterialet på PC-en din og lagre filen på en USB-enhet. Med denne USB-enheten kan du installere kartoppdateringen i bilen.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Klykken

Sitat fra: 3Phase på fredag 05. april 2019, klokken 08:46
De har flytta litt rundt på hvor du finner Download Manager, men denne stien bør føre frem:
Logg på https://www.bmw-connecteddrive.no (hvis du ikke har vært inne her før, må du opprette bruker og også ha VIN nummeret på bilen tilgjengelig)
Velg Remote Cockpit - Styring - rull helt ned på siden og velg Til Kartoppdatering i Kartoppdatering ruta. Der får du valg om å laste ned Download Manager for Windows eller Mac.
Det denne gjør, er å merke kartet med VIN nummeret, slik at du ikke skal kunne installere samme kart i en annen bil med mindre du har gyldig nøkkel for den andre bilen.
Finner ingenting om "kartoppdatering" hos meg. Står "sikkerhetsspørsmål... blablabla" og "administrere smarttelefoner".

Ser fra "BMW Store" at jeg kan betale 570kr for tilgang til kart i 12mnd, da. Det er i alle fall uaktuelt!  :D
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Rollep

Ha ha, tenkte jeg skulle laste ner siste kartoppdatering idag. Det gikk ikke noe særlig, Connecteddrive er totalt nede. Får bare opp meldingen Brukernavn og/eller passord er ugyldig eller finnes ikke. Kontroller oppgitte data.  >:(

Appen fungerer heller ikke idag.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: Rollep på søndag 07. april 2019, klokken 12:36
Ha ha, tenkte jeg skulle laste ner siste kartoppdatering idag. Det gikk ikke noe særlig, Connecteddrive er totalt nede. Får bare opp meldingen Brukernavn og/eller passord er ugyldig eller finnes ikke. Kontroller oppgitte data.  >:(

Appen fungerer heller ikke idag.
Idag fungerte det bedre, fikk lastet ned en oppdatering.
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Rollep

Sitat fra: 3Phase på torsdag 04. april 2019, klokken 23:02
Da er EUROPE EVO 2019-2 tilgjengelig for nedlasting via Download Manager.
Merkelig, versjonen jeg fikk lastet ned var 2019-1
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

Orbit

Da er 2019-2 tilgjengelig for oss med pre-LCI ("gammel" i-Drive). Nytt i denne versjonen er at kartet er splittet i øst- og vesteuropa, 20GB hver (så større totalt sett). Har ennå ikke funnet ut om begge kan installeres i bilen, eller om en må velge (tipper det siste). Kanskje også detaljer som ladestasjoner har kommet tilbake i POI-listen.....

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Orbit

Og nå er "Next 2020-1" ute for pre-LCI (og sannsynligvis EVO 2019-3 for de med nyere biler).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

3Phase

Det stemmer. Europe EVO 2019-3 ble lagt ut for et par dager siden.
Så da er det bare å pusse støvet av usb-sticken og begynne å laste ned..   :)

Jaro

Sitat fra: 3Phase på torsdag 26. september 2019, klokken 10:12
Det stemmer. Europe EVO 2019-3 ble lagt ut for et par dager siden.
Så da er det bare å pusse støvet av usb-sticken og begynne å laste ned..   :)
Treg nedlasting (sikkert mange som prøver).  I mitt nærområde er det mange vei-endringer så håper de er med i oppdateringen.
VW e-Golf 2014 - Solgt
Tesla S P85 2014 - Solgt
Tesla X75 2017 - Solgt
BMW i3s 2019 - Solgt
BMW i3 2017
Jaguar I-Pace
--  Sandnes, Rogaland --

Fastlane83

Fikk lastet ned og installert. Nå er alle sideveiene i området borte. Kun E18 igjen på kartet. Er det noe feil på kartet, eller er det noen innstillinger som er feil?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA