Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på vindusheis?

Startet av Terjefl, torsdag 04. april 2019, klokken 12:31

« forrige - neste »

Terjefl

Har stort sett bare åpnet vinduet på førersiden (det er jo ikke helt sommer enda) og det fungerer som forventet. I går åpnet jeg vinduet på passasjersiden. Etter "trykk og slipp" det gikk helt ned. Imidlertid er det umulig å få det til å stoppe igjen på vei opp. Hvis jeg holder inne knappen til det er halvveis/nesten oppe og slipper går det helt ned igjen. Dette gjelder kun når bilen er i fart. Når den står i park fungerer vinduet som normalt. Noe andre som har opplevd dette?
Model 3, blå, LR AWD, EAP/FSD.
Utleveres 22.03.19.

chargedup

Jeg har hatt noe feil med passasjervinduet, men ikke det samme som deg? Åpne vinduet går greit, men ved lukking stopper det halvveis og åpnes igjen. Det åpnes igjen et par ganger før jeg får lukket det. Sannsynligvis ligger det noe / noe er montert skjevt slik at vinduet får motstand på vei opp og klemmsperren slår inn og da går vinduet ned.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Handyman

Det finnes en kalibreringsrutine som kan kjøres.
Husker ikke nå hvordan det gjøres, men tipper at det står i manualen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TeslaOsloMod3

Hei.

Hvis du tar vinduet helt opp og holder knappen inne i fem sekunder, før du tar vinduet helt ned og holder knappen inne i fem sekunder vil ting resette seg og forhåpentligvis fungere.


chargedup

Har testet den kalibreringsrutinen flere ganger (lærte det fra en bilmekaniker en gang i tiden), men innimellom skjer det allikevel.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA