Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot 2.5 vs 1.0

Startet av N00b, tirsdag 02. april 2019, klokken 06:17

« forrige - neste »

N00b

Da har jeg kjørt noen km med Tesla 3 og jeg synes ikke autostyring fungerer noe bedre på den enn den originale 1.0 som kom i 2014/2015. Kanskje ikke like god engang?

Den sliter fælt med slitte veimarkeringer der veien splitter med av og påkjøringer.  Da tar den en 737-8 Max på meg nesten hver gang.   Er dette noe som systemet lærer seg sjøl å bli bedre på eller må jeg leve i håpet at Musk kommer med ny oppdatering?

For som det er idag så er det MILEVIS unna full selvkjøring.

z4rd

Følg med i SW-delen av forumet. Hvilken SW har du?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Handyman

Sitat fra: N00b på tirsdag 02. april 2019, klokken 06:17
Da har jeg kjørt noen km med Tesla 3 og jeg synes ikke autostyring fungerer noe bedre på den enn den originale 1.0 som kom i 2014/2015. Kanskje ikke like god engang?

Den sliter fælt med slitte veimarkeringer der veien splitter med av og påkjøringer.  Da tar den en 737-8 Max på meg nesten hver gang.   Er dette noe som systemet lærer seg sjøl å bli bedre på eller må jeg leve i håpet at Musk kommer med ny oppdatering?

For som det er idag så er det MILEVIS unna full selvkjøring.
Jeg opplevde en del markante forbedringer etter 5.25.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

NorBil

Jeg har lite erfaringer med tidligere AP (litt i S), men opplever at den er veldig ubehagelig på motorvei med flere filer og trafikk. Den ødelegger en del av flyten i trafikken med plutselig oppbremsninger, trege filskifter og rykkete manøvrering. Jeg føler jeg blir mer utydelig å "lese" i trafikkbildet enn hvis jeg kjører selv. På svingete landeveier kan den fungere, men også her blir det mer rykkete kjøring og særlig krappe svinger takler den dårlig. Inn mot rundkjøringer og mot fartsdumper er den også veldig skummel. Enig at det er langt igjen til FSD. Det samme gjelder summon og autopark, dette gjør jeg raskere og trygere selv.

fjongfasong

Enig i det som sies her, det virker som den er i overkant "feig".
Hvis jeg f.eks ligger på to tofelts vei, og ligger i venstre fil, og det er kø i høyre fil, og en bil i høyrefeltet ligger litt for langt til venstre i sin fil, bremser den ned ganske hardt før den passerer i lav hastighet.
Det oppleves ikke som en veldig behagelig reise og det kan fort oppstå kollisjon, hvis bilen bak meg ikke følger med.
Det er jo ingen grunn til at jeg skal hive meg på bremsen.

De gangene det har skjedd, har jeg overstyrt.

Handyman

Jeg kjører i Mad max og har redusert varsling fremover, og opplever den mye bedre etter 5.25. Mye mindre nølende og mer komfortabel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA