Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Egenspesifisert bil, Status mitt bilhold

Startet av ArTa, mandag 01. april 2019, klokken 11:36

« forrige - neste »

ArTa

Hei

Har noen som har egenspesifisert bil og fått status på leveringstidspunkt?
"Mitt Bilhold" viser status "Bestilt" hos meg. Info fra forhandler er at bilen er "I produksjon", gjelder det flere at det er avvik info forhandler vs. "Mitt bilhold".

Foreløpig estimert leveringstidspunkt jeg har fått fra forhandler er uke 15-17.
Håper det blir uke 15, da får jeg hele påsken til å bli godt kjent med bilen.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Eodman

Sitat fra: ArTa på mandag 01. april 2019, klokken 11:36
Hei

Har noen som har egenspesifisert bil og fått status på leveringstidspunkt?
"Mitt Bilhold" viser status "Bestilt" hos meg. Info fra forhandler er at bilen er "I produksjon", gjelder det flere at det er avvik info forhandler vs. "Mitt bilhold".

Foreløpig estimert leveringstidspunkt jeg har fått fra forhandler er uke 15-17.
Håper det blir uke 15, da får jeg hele påsken til å bli godt kjent med bilen.

Jeg opplever det samme, Står "bestilt" men skulle vært produsert forrige uke. I følge litt info jeg har lest på FB forumet ETron Owners, er ikke den appen helt til å stole på.

el-sprell

Bilen min ble satt i produksjon i dag, men kommer ikke opp i app.
Tror det beste er å holde jevn kontakt med selger ang. status. :)
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

ArTa

Sitat fra: el-sprell på mandag 01. april 2019, klokken 12:05
Bilen min ble satt i produksjon i dag, men kommer ikke opp i app.
Tror det beste er å holde jevn kontakt med selger ang. status. :)

Hadde vært fint med at appen virket slik den skal.
Det største problemet når det gjelder meg er at ventetiden føles lengre jo nærmere det blir. Er ivrig etter noe nytt status hver dag. Tror selgeren hadde blitt gal hvis jeg begynner å ringe hver dag. Tålmodighetsprøve dette her.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

forzaman

#4
Kan se ut som om det er en reell forsinkelse på oppstart produksjon på ca. 2 uker. Jeg hadde bekreftet produksjon uke 11 fra fabrikken, men gikk først i fysisk produksjon i forrige uke (uke 13). Bilen stod hele tiden i "i produksjon", men fikk først opp sekvensstatus "1. start produksjon" i forrige uke. Sekvensstatus er en underkategori til "i produksjon" statusen. Så bilen kan altså stå lenge i denne statusen ("i produksjon") uten at den reellt er fysisk i produksjon. Dette kan være p.g.a. at man da er sikker på at man har fått reservert alle delene til bilen, og at bilen deretter går inn i det ordinære produksjonsløpet. Om denne forsinkelsen har noe med kapasitet på batterier eller ikke, det skal ikke jeg spekulere i.

Hvis bilen fortsatt står i status "i produksjon", uten en sekvensstatus, så skal det nok holde hardt å ha bilen her før påske. Tror man da dessverre fort snakker om mai en gang.

PS! Bilen min står også fortsatt med "Bestilt" i Mitt Bilhold...

el-sprell

Sitat fra: ArTa på mandag 01. april 2019, klokken 12:11
Sitat fra: el-sprell på mandag 01. april 2019, klokken 12:05
Bilen min ble satt i produksjon i dag, men kommer ikke opp i app.
Tror det beste er å holde jevn kontakt med selger ang. status. :)

Hadde vært fint med at appen virket slik den skal.
Det største problemet når det gjelder meg er at ventetiden føles lengre jo nærmere det blir. Er ivrig etter noe nytt status hver dag. Tror selgeren hadde blitt gal hvis jeg begynner å ringe hver dag. Tålmodighetsprøve dette her.
X - Audi E-tron 55 Exclusive (2019)
X - Tesla Model 3 SR+ (2020)
X - Tesla Model 3 Performance (2021)
X - Tesla Model Y Performance (2022)
Porsche Taycan GTS Sport Turismo (2022)
Tesla Model S Plaid (2023)
Tesla Model X Plaid (2023)

Pneg

Appen er ikke til og stole på sier min selger.. viste sekvens 2 når bilen rullet i land på Bekkelaget..
Ring selger :)
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

kasse

Dere som har bestilt egenspec og fått bekreftet produksjon, når la dere inn bestilling? La selv inn bestilling rundt 12. feb og har nå omsider fått vite at antatt produksjon først er i uke 33.. Når jeg skrev kontrakten ble det antydet uke 16-18.. Var tydeligvis ikke mye verdt å være nr 225 på lista, selv om jeg nok var litt "treg" med å bestille

Crown

Bestilte 31/1, kønummer 11xx, fått bekreftet produksjonsuke 15. Vi får se da. :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

h_han

Bestillte egenspec. 01.02 og fått antatt produksjonsuke 38. Hadde kønummer 51xx.

oyvindbj

Sitat fra: Crown på onsdag 03. april 2019, klokken 13:50
Bestilte 31/1, kønummer 11xx, fått bekreftet produksjonsuke 15. Vi får se da. :)

Har du fått noen utleveringsuke?

Crown

Sitat fra: oyvindbj på onsdag 03. april 2019, klokken 14:40
Sitat fra: Crown på onsdag 03. april 2019, klokken 13:50
Bestilte 31/1, kønummer 11xx, fått bekreftet produksjonsuke 15. Vi får se da. :)

Har du fått noen utleveringsuke?

Nope. Er realistisk pessimist så jeg innstiller meg på uke 25. ;)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

terskaar

Bestilt 29/1, kønummer 27xx. Antatt levering mellom uke 30 og 40.
Da med fabrikkmontert hengerfeste

Mvh
Terje

Lappsokk

Sitat fra: kasse på onsdag 03. april 2019, klokken 13:44
Dere som har bestilt egenspec og fått bekreftet produksjon, når la dere inn bestilling? La selv inn bestilling rundt 12. feb og har nå omsider fått vite at antatt produksjon først er i uke 33.. Når jeg skrev kontrakten ble det antydet uke 16-18.. Var tydeligvis ikke mye verdt å være nr 225 på lista, selv om jeg nok var litt "treg" med å bestille

La inn bestilling på exclusive rundt 20 feb. Har fått prod uke 25 har da felger som forsinker noe (uke16) ellers ingen ting som skal forsinke. Mitt kønummer var midt 700. Men vi var lovet at lave kønummer skulle komme fremst i køen, det er nok sannhet med modifikasjoner. Tror bestillinger går i rekkefølge som de går inn og noe produksjon mht farge og utstyr. Har du bestilt med ting som utsetter levering (servodører el tilhengerfeste eksempelvis)

opheim

Sitat fra: Lappsokk på onsdag 03. april 2019, klokken 15:49La inn bestilling på exclusive rundt 20 feb. Har fått prod uke 25 har da felger som forsinker noe (uke16) ellers ingen ting som skal forsinke. Mitt kønummer var midt 700. Men vi var lovet at lave kønummer skulle komme fremst i køen, det er nok sannhet med modifikasjoner. Tror bestillinger går i rekkefølge som de går inn og noe produksjon mht farge og utstyr. Har du bestilt med ting som utsetter levering (servodører el tilhengerfeste eksempelvis)

Slik jeg har blitt forklart det, og har tolket det, så sendte de inn bestillinger i bolker på x antall bestillinger hver uke i starten, hvor man da plukket de x laveste reservasjonsnumrene som hadde bestilt. Dersom man drøyet lenge med bestillingen sin ville senere numre på et tidspunkt komme «lavt nok» til at de ble sendt inn, og dermed rykke foran i køen. Ved hver innsending ble det plukket de laveste kønumrene av de som hadde bestilt.

Egentlig helt fair, og i starten hadde de mange nok bestillinger til at det uansett bare var relativt lave numre som ble sendt inn. Etterhvert som tiden gikk og antall bestillinger flatet ut ble høyere numre innsendt (som da var blant de x laveste numrene som faktisk hadde bestilt bil), og de av oss med høye numre som bestilte tidlig kom dermed foran enkelte med lavere numre som drøyet lenge med bestilling. Dette er jo den eneste måten å gjøre det rettferdig på, samtidig som tilgjengelig produksjonsvolum ble fylt opp fortløpende.

Med forbehold om at jeg misforsto noe i forklaringen da jeg spurte Audi om dette.
Hallvard McGhie Opheim
'20 Audi e-tron 55 Exclusive
'16 Honda CRF1000L
'12 Nissan Leaf 24kWh (vurderes solgt)
'11 Ford Galaxy 2.0/163 tdci (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA