Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erna Solberg: Fordelingseffekten av grønne skatter er pervers

Startet av Elbil fundamentalist, søndag 31. mars 2019, klokken 14:29

« forrige - neste »

DagfinnN

Ikke noe nytt her for oss som følger med. Men kanskje Siv Jensen trenger å lese dette. Nei - forresten, hjelper ikke. Dette er ikke populisme nok.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i/ar1RM/Milliardene-i-avgiftskutt-har-gatt-til-fossile-biler
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022


Rollep

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. mai 2019, klokken 12:08
https://www.aftenposten.no/okonomi/i/ar1RM/Milliardene-i-avgiftskutt-har-gatt-til-fossile-biler
Ja det har heldigvis gått den riktige veien de siste årene, men fremdeles langt igjen til vi er nede på samme fornuftige nivå som Sverige og resten av Europa.

Men med tanke på hvor gale det var tidligere klager jeg ikke alt for mye. Når jeg kjøpte den forrige Porschen betalte jeg ca. 600 000 i engangsavgifter men når jeg kjøpte den siste for halvannet år siden slapp jeg unna med 270 000  :)

DagfinnN

Sitat fra: Rollep på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:06
Ja det har heldigvis gått den riktige veien de siste årene, men fremdeles langt igjen til vi er nede på samme fornuftige nivå som Sverige og resten av Europa.
Ja, Sverige har lavere bilavgifter enn oss, men staten, enten i Norge eller Sverige må ha sitt.
I Sverige er arb.giveravgiften på 32 prosent. I Norge er den fra 5 - 14 prosent. Ja - det ville fått meg til tenke meg nøye om før jeg ansetter nye.
Må aldri bare ta fram et eksempel fra et land uten å se hele bildet.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

hgs

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:22
Sitat fra: Rollep på torsdag 30. mai 2019, klokken 20:06
Ja det har heldigvis gått den riktige veien de siste årene, men fremdeles langt igjen til vi er nede på samme fornuftige nivå som Sverige og resten av Europa.
Ja, Sverige har lavere bilavgifter enn oss, men staten, enten i Norge eller Sverige må ha sitt.
I Sverige er arb.giveravgiften på 32 prosent. I Norge er den fra 5 - 14 prosent. Ja - det ville fått meg til tenke meg nøye om før jeg ansetter nye.
Må aldri bare ta fram et eksempel fra et land uten å se hele bildet.

Word! Kona er svensk, og når vi er der med teslaen er missunnelsen langt større fra svenskenes side når de hører hva slags biler vi kan velge i moms og avgiftsfritt. I tillegg har de et samlet skatte og avgiftsnivå som ligger godt over norsk nivå. https://forskning.no/samfunnsokonomi-ny-samfunnskunnskap/hvor-mye-skatt-betaler-vi-i-norge/268353
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA