Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla service imponerer stort!

Startet av hawK, fredag 29. mars 2019, klokken 19:36

« forrige - neste »

hawK

Har skrevet noen innlegg under "feil og mangler", ettersom at bilen min har hatt noe fuktighet i rommet under bagasjeromsplata.
Jeg leverte bilen på drop-in service Grorud i går (torsdag) kl13, men de hadde ikke vært borti problemet, så kunne ikke si hva det kunne være. Bare at de fleste fuktproblemene åpenbart kommer ovenfra, som ikke var tilfellet her.. Men det kom 3-4 teknikere ut og tittet på bilen før jeg ble bedt om å kjøre den inn i hallen.
Totalt brukte jeg vel 50 minutter fra jeg ankom til jeg dro med en S75D lånebil.

Fulgte litt med i appen tidligere i dag, hvor jeg kunne se at de jobbet på bilen (dører etc. var åpne, rekkevidde gikk nedover osv). Hørte ikke noe, så antok de måtte se videre på det til uken.

kl18:45 i kveld (fredag) ringer Tesla meg og sier at bilen er ferdig, og lurer på om det passer at de leverer bilen kl22 i kveld. Jeg ble mindre sjokkert over dette, men takket selvfølgelig ja. Da tar de også med seg lånebilen tilbake (naturligvis).

Nå har jeg ikke mottatt bilen enda, så vet ikke nøyaktig hva som var galt, annet enn at han mente det var en ventil som skapte problemene. Rapport skulle jeg få.

Den største utfordringen er nok hvis deler må bestilles, der tror jeg logistikken kan bli bedre. Men jeg har ikke hatt Tesla tidligere, så det baserer jeg kun på historier som går..

AppleKnocker

 :+1:

Noe tilsvarende skjedde meg da kreftkjærra jeg hadde fått som lånebil (en Jaguar diesel :o) nektet å starte en morgen. Da kom de hjem til meg med min Model S og dro med seg kattedyret (til dynga?).

BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Tor Erik

#2
Høres kjent ut :) Min Model S 70d jeg hadde tidligere fikk problemer med varmeapparatet (i februar en gang 2016, selvfølgelig...). Jeg fikk levert den inn dagen etter (de prioriterer). Fikk så en lånebil. Så ringer de dagen etter og forteller hva problemet er og at de bestiller del, og regner med at bilen er ferdig så fort delen er tilstede, 1-2 uker. De ringer meg kanskje 2 ganger i løpet av uken og forteller status. Veldig bra! Så ringer de en siste gang litt over en uke senere og forteller at bilen er ferdig. De sier at service teknikker bor i nærheten og tar med bilen, og får lånebil i retur. Når det går så smertefritt tenker jeg lite over problemer/utfordringer med bilen. Har byttet til en Model 3 nå :)

hawK

Da er bilen returnert :)
Forklaringen på feilen var at det er en gummimatte under bagasjerommet som var feilplassert.

Klykken

Har samme opplevelse med Tesla Trondheim. Raske på labben, lite motvillighet og alltid serviceinnstilt med oppfølging og behandling.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

P85D

MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Geir K

I går hadde de stilt seg opp på SC på Rygge. Hvor de tok enklere service samt fortalte litt om hva bør tenke på ved bruk av bilen. Tror de var rundt 10 stk.

RuneW

Sitat fra: Geir K på lørdag 30. mars 2019, klokken 09:42
I går hadde de stilt seg opp på SC på Rygge. Hvor de tok enklere service samt fortalte litt om hva bør tenke på ved bruk av bilen. Tror de var rundt 10 stk.

Men i... sånt hadde vært MEGET kjekt å vite om på forhånd!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

hawK

 :+1:
Hadde jo vært kjekt å bli varslet om slikt ja, men da hadde vel pågangen blitt enorm, og servicen deretter dårlig.

Liten korrigering fra gårsdagens feil..
Problemet var ikke en gummimatte, men gummihette/lokk.

Rubber floor cap was not mounted correctly. Refitted and checked - works as designed.

geirci2

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Tom

Var vel en gummipropp som var feilmontert så teppe i bunn trakk til seg vann som ble virvlet opp fra veien..


Geir K

De fortalte at de skulle dit senere og. Mobility team. Snakket om at de tok service ute hos kunde. Viste ikke det på forhånd heller.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA