Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Beskyttelsestrekk til baksetet (barneseter) til model 3

Startet av NorBil, fredag 29. mars 2019, klokken 10:30

« forrige - neste »

NorBil

Har lett rundt på nettet etter baksetetrekk til model 3 uten stor suksess. Er det noen som har tips? Bør passe under barnesete med isofix og dekke hele setet. Evt to separate trekk, men helst ett heldekkende som også fanger matsmuler (ja det er forbudt å spise, men håndheving av den regel har vist seg å være utfordrende)

Handyman

Sitat fra: NorBil på fredag 29. mars 2019, klokken 10:30
Har lett rundt på nettet etter baksetetrekk til model 3 uten stor suksess. Er det noen som har tips? Bør passe under barnesete med isofix og dekke hele setet. Evt to separate trekk, men helst ett heldekkende som også fanger matsmuler (ja det er forbudt å spise, men håndheving av den regel har vist seg å være utfordrende)
Ikke spise i bilen... skjønner det er forskjellige regimer rundt om ja. Høres trist ut på langturer.
Setene er jo enkle å rengjøre så søl er jo ikke noe problem. Større problem med sand og skitt som sliter fysisk på setene, så beskyttelser er jo å foretrekke. Vet mange kjøper et rimelig pledd og kutter hull der fester skal gjennom. Fanger det meste og er lett å vaske.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)


Electrix

Jeg har bare brukt et rimelig pledd som jeg har lagt i setet først og dyttet kantene inn mellom sete og siden på bilen slik at det holder seg sånn tålig på plass. Har funket bra og er lett å ta inn og kjøre en runde i vaskemaskinen etter behov.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

itre

Sitat fra: NorBil på fredag 29. mars 2019, klokken 10:30
Har lett rundt på nettet etter baksetetrekk til model 3 uten stor suksess. Er det noen som har tips? Bør passe under barnesete med isofix og dekke hele setet. Evt to separate trekk, men helst ett heldekkende som også fanger matsmuler (ja det er forbudt å spise, men håndheving av den regel har vist seg å være utfordrende)

Jeg kjøpte Evannex sitt baksetetrekk med passform som matcher setene. Var litt klønete å montere, og måtte være 2 personer, men når det først var på plass ser det ok ut. Her er link: https://evannex.com/products/seat-covers-for-tesla-model-3

Gikk personlig for sort/sort som matcher interiøret forøvrig. Ganske dyrt alternativ, men har god kvalitet og bevarer baksete for skitne barnestøvler og smoothiesøl.




Linka

Sitat fra: NorBil på fredag 29. mars 2019, klokken 10:30
Har lett rundt på nettet etter baksetetrekk til model 3 uten stor suksess. Er det noen som har tips? Bør passe under barnesete med isofix og dekke hele setet. Evt to separate trekk, men helst ett heldekkende som også fanger matsmuler (ja det er forbudt å spise, men håndheving av den regel har vist seg å være utfordrende)

Du finner egne trekk  på Barnas hus og andre lignende steder (online og butikk) som selger bilstoler til barn. Vi har også en regel om ingen mat i bilen (gammel med stoffseter), men det er kun type grisete «mat» som pølser, is, skiver med syltetøy. Kjeks, chips, skive med ost o.l. Forsvinner enkelt i en runde med støvsuger. Og mesteparten går uansett rett i basen

Inop

Sitat fra: Electrix på fredag 29. mars 2019, klokken 12:28
Jeg har bare brukt et rimelig pledd som jeg har lagt i setet først og dyttet kantene inn mellom sete og siden på bilen slik at det holder seg sånn tålig på plass. Har funket bra og er lett å ta inn og kjøre en runde i vaskemaskinen etter behov.

+1 - på clas ohlson har de et svart pledd til 49 kr og så er det bare å klippe hull til isofix og belte. Har gjort det i et par biler nå og baksetene ser ut som nye når man tar ut setene, bortsett fra at skinnet i setet har formet seg litt rundt isofix festet.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Electrix på fredag 29. mars 2019, klokken 12:28
Jeg har bare brukt et rimelig pledd som jeg har lagt i setet først og dyttet kantene inn mellom sete og siden på bilen slik at det holder seg sånn tålig på plass. Har funket bra og er lett å ta inn og kjøre en runde i vaskemaskinen etter behov.

Vi gjør det samme. Tips for å få pleddet til å holde seg på plass: Legg to dørmatter av rågummi under.


DeepFu

Biltema har et trekk beregnet på å være under barneseter. Art.nr: 39-812
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA