Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvilken takboks?

Startet av ewilmann, fredag 29. mars 2019, klokken 10:06

« forrige - neste »

knegg

Sitat fra: Joadal på lørdag 28. desember 2019, klokken 18:14
Noen med et godt forslag til en stor takboks som passer? Synes Thule Flow virker litt for lav for meg som ønsker å legge litt bagasje oppi. Kan heller kaste bort litt rekkevidde med en litt høy..

Skiguard 830T har egen bunn spesielt for Model 3  :+1: Synes den ligger fint mot bilen.

2020 Model 3

z4rd

Den så fin ut. Finnes det noen bilder av sort eller hvit variant på hvit bil? Hvor kjøper man denne til en gunstig pris?
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Joadal

Enig i at den ser veldig bra ut. Men er det grei plass til bagasje?

z4rd

Fant denne: https://skiguard.no/produkter/takbokser/skiguard-830-touring

Akseptabelt for min del mtp størrelsen, men synes prisen var litt stiv. Dog aldri hatt skiboks før...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

TøddiVedder

Tror flow har minst lik plass, samt at den kan åpnes på siden. Det er en fordel. ...og halve prisen. Men den lå fint på bilen da.

kTesla

Sitat fra: Ega84 på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 18:41
Sitat fra: Skiguard på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 08:50
Sitat fra: Ega84 på fredag 18. oktober 2019, klokken 07:44
Vet du om boksen har plass til fjellpulken?

Hei! Fjellpulken passer dessverre ikke i 830T, da må du eventuelt opp i 860T. Det er akkurat litt for trangt (mangler ca 1 cm), slik at låsen blir stående i et kraftig spenn.

Jeg bestilte 860T😊 De hadde ikke laget noen til model 3 enda, så Skiguard tilpasser og produserer denne uken. Tror det kommer til å bli bra👍

Hei! Har du fått 860T nå? Hvis du har montert den på, kunne du lagt ut noen bilder av den? Spent på hvordan den ligger ift 830T. Om den stikker mye lengre ut foran etc. :)

Dag_Erik

Sitat fra: knegg på lørdag 28. desember 2019, klokken 19:04
Sitat fra: Joadal på lørdag 28. desember 2019, klokken 18:14
Noen med et godt forslag til en stor takboks som passer? Synes Thule Flow virker litt for lav for meg som ønsker å legge litt bagasje oppi. Kan heller kaste bort litt rekkevidde med en litt høy..

Skiguard 830T har egen bunn spesielt for Model 3  :+1: Synes den ligger fint mot bilen.



Kan du utdype dette litt mer?
For ut i fra bilder, ser det jo ut som 830 S passer bedre til Model 3? Har ikke kjøpt takstativ enda, men trodde det var såpass "knotete" å montere, at man ønsker å ha en takboks som man legger nedpå etter at takstativet er montert? 830 T må man vel tre gjennom lastholderne først? Har selv en gammel packline med samme løsning, men har hele tiden tenkt at den må byttes ut nettopp pga dette.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

moby666

830S kommer veldig langt frem, pga stativet på 3 er så langt fremme.

IbizaMan

Sitat fra: Dag_Erik på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:28
Kan du utdype dette litt mer?
For ut i fra bilder, ser det jo ut som 830 S passer bedre til Model 3? Har ikke kjøpt takstativ enda, men trodde det var såpass "knotete" å montere, at man ønsker å ha en takboks som man legger nedpå etter at takstativet er montert? 830 T må man vel tre gjennom lastholderne først? Har selv en gammel packline med samme løsning, men har hele tiden tenkt at den må byttes ut nettopp pga dette.

Jeg valgte bort Skiguard nettopp av denne grunn. Jeg kjører fast med Tesla takstativet ettersom dette er knotete å ta av og på. Da blir det lite praktisk med en takboks hvor takstativet må tres gjennom boksen. Om man ikke ønsker å ha på boksen hele året da. Men det var ikke noe alternativ for min del....




Joadal

Hvilken type kan dere da anbefaler som man ikke må tre igjennom holderen?

Dag_Erik

Sitat fra: IbizaMan på torsdag 02. januar 2020, klokken 10:29
Sitat fra: Dag_Erik på torsdag 02. januar 2020, klokken 09:28
Kan du utdype dette litt mer?
For ut i fra bilder, ser det jo ut som 830 S passer bedre til Model 3? Har ikke kjøpt takstativ enda, men trodde det var såpass "knotete" å montere, at man ønsker å ha en takboks som man legger nedpå etter at takstativet er montert? 830 T må man vel tre gjennom lastholderne først? Har selv en gammel packline med samme løsning, men har hele tiden tenkt at den må byttes ut nettopp pga dette.

Jeg valgte bort Skiguard nettopp av denne grunn. Jeg kjører fast med Tesla takstativet ettersom dette er knotete å ta av og på. Da blir det lite praktisk med en takboks hvor takstativet må tres gjennom boksen. Om man ikke ønsker å ha på boksen hele året da. Men det var ikke noe alternativ for min del....

Takk, det var det jeg tenkte selv. Jeg vil nok bruke takstativ under 5 ganger pr.år, så det vil ikke være fastmontert. De kaller den boksen "spesialtilpasset" for Model 3, det forstår jeg ikke. En boks som må tres gjennom passer vel best til biler med takrails.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2018 Nissan Leaf 40Kwh

IbizaMan

Sitat fra: Joadal på torsdag 02. januar 2020, klokken 10:38
Hvilken type kan dere da anbefaler som man ikke må tre igjennom holderen?

Jeg er nok ikke i posisjon til å "anbefale" men Thule har jo mange varianter som er veldig enkle å montere. Selv gikk jeg for Thule Motion XT Alpine som fungerer helt fint til mitt bruk. Den tar ski på 215cm og har litt ekstra plass til bagasje om man skulle trenge det. Men dette valget må jo ses opp mot hva som er viktig for den enkelte.......

srd

Har du bilder?

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


TøddiVedder

Thule flow er jeg godt fornøyd med. Se bilde tidligere i tråden. Enkel å komme til da åpnes på sidene. Plass til mye ski. Mine lengste ski er 205 og er uproblematisk.

Magnus Hansen

Fornøyd med Flow jeg også. Ikke noe veldig mye støy og økningen i forbruket synes å være rimelig. Ellers blir det jo alltid en avveiing mellom plass og forbruk. Skal man bare ha ski så kan man nøye seg med en lav boks med lavt forbruk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA