Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lading i Danmark - Samletråd.

Startet av Amatøren, torsdag 28. mars 2019, klokken 12:19

« forrige - neste »

scholro

Oversikten finnes på Circle K sin danske nettside (circle k.dk).

goggo

Sitat fra: scholro på lørdag 25. september 2021, klokken 11:13
Oversikten finnes på Circle K sin danske nettside (circle k.dk).
Takker.

Godt å se at det skjer ting hos Circle K i Danmark allerede i år.
Her er listen https://www.circlek.dk/el

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Ser ut som det er bra med Circle K-ladere (eller ladere fra partnere) i Baltikum...

Mulig filtervalgende ikke følger med i linken, men satt på hake for lyndaledere, og haket av for alle landene som var mulig å merke av.

https://www.circlek.dk/station-search
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

GreenEyez

Sitat fra: GreenEyez på lørdag 12. juni 2021, klokken 11:41
Etter at jeg mistet gratismedlemskapet og tilgangen til elbilforeningens ladeapp syns jeg det har vært et savn å ha tilgang til en app som har oversikt over alle ladere.

VG's ladeapp Elton viser andre og ytterligere ladere (i alle fall her i Danmark) enn det de andre appene viser. Shell Recharge er et flott substitutt til Elbilforeningens app også. Men Det er ikke full koherens mellom hva Shell viser og hva Elton viser.

Elton viser f.eks. E-on-ladere her som er oppført utenfor et næringsbygg, som ikke E-on selv viser i deres app (antakeligvis for at ikke hvermansen skal lade der), men som allikevel krever E-on brikke. Shell viser ikke disse. Pg vise versa viser Shell noen ladere som ikke Elton viser.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

goggo

Sitat fra: scholro på fredag 24. september 2021, klokken 20:24
Noen som nylig har vært i Danmark og ladet hos Circle K sin egne lynladere? De har nå 4 eller 5 lokasjoner oppe med yterlige 15 - 16 planlagt ferdigstilt  i år. Lurte på om de fremdeles er inne i testperioden med gratis lading? Skal selv på biltur sørover snart. Kan tenke meg å prøve enten Aalborg eller Århus (Tranbjerg), sistnevnte ligger imidlertid et stykke fra motorveien.

Fikk denne info fra Circle k kundeservice i Norge nå:
Akkurat nå er lading i Danmark gratis så man plugger bare i kabel så starter ladingen automatisk. I sverige er også ladingen gratis, men man må ha den svenske ladeappen samt svenskt nummer for å registrere seg som bruker - så om man skal lade som Norsk kunde kan man ringe inn til den Svenske kundeservicen slik at de hjelper med å starte lading. Der jobbes med engangsbetaling som kommer om ikke lenge.

https://www.circlek.dk/el

mvh
Hugo

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

scholro

#125
Takk for å dele denne info. Da kommer jeg nok til å legge inn en ladestopp eller to på vei ned og opp gjennom Jylland.

goggo

#126
En liten dagstur til Nordjylland i går, så jeg måtte jo teste de nye lynladerne der selv om jeg egentlig ikke hadde noe behov for å lade...

Circle K Aaalborg Øst (Hadsundvej 212, Aalborg)
Fin beliggenhet like ved motorveien, lett tilgjengelig både for sørgående og nordgående trafikk.
Men bare en ladestasjon, på en moderne Circle K stasjon!!! Hva er det dere tenker på Circle K???
Den har 1 x Chademo og 2 x CCS, men det er kun mulig å parkere 2 biler der så i praksis kan bare 2 lade samtidig. Dessuten var den ene CCS pluggen merket som defekt.
Det var jo selvfølgelig kø der (2 Teslaer og 1 Leaf i går ettermiddag) siden den jo foreløpig er gratis å bruke.
Så jeg snakket så vidt med en av de som sto i kø og så kjørte jeg bare videre. Burde kanskje ha tatt et bilde eller sjekket spec. på den laderen, men det gjorde jeg altså ikke :)


SPERTO lader ved Meny butikken i Hjørring (Fredrikshavnsvej 42, Hjørring)
Igjen, bare en eneste ladestasjon her også - den har 2 x CCS plugger og ingen Chademo.
Jeg plugget til ved siden av en norsk E-Tron, og betalte med mitt Hyundai abonnement/kort.
Usikker på hva det kostet da  ladeøkten ikke har dukket opp i min "ChargeMyHyundai" konto enda.
Ellers så anbefaler Sperto at man betaler med Plugsurfing.


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

scholro

Hadde samme opplevelse mandag 18.10 ved Circle K Aalborg! En Etron som sto og ladet og to Tesla M3 som sto i ventekøen. Hadde verken tid eller lyst å vente (måtte rekke ferje til K-sand).
Det er samme opplegg ved stasjonen nær Århus. Kun 1 ladestasjon med 2 x CCS og 1 x Chademo. Der var jeg heldig og fikk lade uten å måtte vente. Plasseringen av denne ladestasjonen er desverre ikke like gunstig som Aalborg.

GreenEyez

Etter ett år i København var jeg for første gang innom en CircleK for å sjekke hyperladestasjonene. Jeg har ubevisst utviklet en aversjon mot bensinstasjoner etter at jeg gikk over til el. Og savner ikke å henge der.

Det er fortsatt gratis på de få utvalgte stasjonene som har CircleK-lading. Kanskje det skal stå som en egen oppføring i hovedinnlegget, @amatøren?

Vær forberedt på interaksjon med utålmodige taxisjåfører på alle hurtigladere i København. Insentiv-ordninger for el-taxier har gitt et boom i el-drosjer her, det er svært få E220CDI'er her igjen. Kombinert med også svært få raske ladere, skaper det kniving.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

Amatøren

Sitat fra: GreenEyez på tirsdag 04. januar 2022, klokken 01:53Det er fortsatt gratis på de få utvalgte stasjonene som har CircleK-lading. Kanskje det skal stå som en egen oppføring i hovedinnlegget, @amatøren?

Jeg kan se ønsket om at det legges inn hva som er gratis, men vil bare være for en periode og jeg har bevisst ikke lagt inn priser da det vil bli villedende etter en pris endring. Unntaket er der jeg vet noen operatører tar et gebyr for ladebrikke/-kort eller en forhåndsbetaling til kundekonto (E.ON Sverige). Dette kun som en pekepinn, men pris kan endre seg der også. Oppdager jeg det, så oppdateres det.

Priser på ladinger har jeg overlatt til tråden Oversikt lademuligheter Europa som fantes fra før.

Derimot kommer det tips om nye operatører, eventuelle roaminavtaler og lignende vil jeg legge det inn (skal forsøke å bli mer aktiv på forumet igjen - har vært veldig opptatt med husbygging det siste året).

Som skrevet så unngår jeg priser, men ønsket å dele mine oppdagelser og erfaringer over ladeoperatører fra forberedelse til elbil tur til Danmark.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

GreenEyez

Setter pris på din innsats, takk. Enig i dine refleksjoner om pris mv. Men jeg tror ikke det kommer tydelig frem i hovedinnlegget at CircleK er en ladeoperatør/tilbyr lading i Danmark.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Sitat fra: goggo på onsdag 01. mai 2019, klokken 18:05
Sitat fra: Amatøren på torsdag 28. mars 2019, klokken 12:19

Plugsurfing:
App og brikke for lading.
Ladebrikke for for €9.95 (Blir stående på brukerkonto som tilgodehavende for lading)
Betaling via kredittkort registrert på brukerkonto
https://www.plugsurfing.com/en/

  • Ionity DK
  • Clever
  • EON (Charge-ON GmbH)

Plugsurfing støtter nok bare Clever i Danmark (og det er med skyhøye priser).
Hverken Ionity eller EON laderne kommer opp i Plugsurfing appen i alle fall.

Ellers: takk til Amatøren for fine samletråder for Sverige/Danmark  :+1: 

mvh
Hugo

Clever-ladere kommer ikke opp i Plugsurfing-appen jeg lastet ned nylig, kun E-on. Og heller ikke Spirii, som begynner å få opp ladere på mange odde steder.

Har bestilt ladebrikken deres nylig, skal se om den fungerer på Clever når jeg får den.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

GreenEyez

Testet Plugsurfing på Clever idag. Det fungerer ikke. Er vel en grunn til at Clever-laderne ikke vises i appen da.

E-on fungerer med Plugsurfing.
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

RJK

Har du sjekket om du kan registrere plugsurfing-brikken din mot konto hos Clever, eventuelt annen brikke enn Clever sine egne brikker?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

#134
Ser at det snart skal komme hurtiglader i Hirtshals.
Det er stor utbygging av Circle K i Danmark nå, men dessverre altfor få stolper på hver installasjon.
Hvorfor gjør de ikke som i Norge, og setter opp mange flere ladestolper?
https://www.circlek.dk/el

I Hirtshals håper jeg inderlig at de setter opp Kempower ladere, eller annen løsning med minst 5-6 samtidige ladesesjoner.  For denne ladestasjonen vil bli veldig populær å bruke mens man venter på fergene hjem til Norge, og da vil jo alle bilene komme omtrent samtidig.
De har gode pølser og burgere på den stasjonen også :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA