Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Lading i Danmark - Samletråd.  (Lest 10913 ganger)

Orbit

• Medlem i Elbilforeningen siden 2017
  • Gold Member
    • Vis profil
Sv: Lading i Danmark - Samletråd.
« Svar #105 på: Tirsdag 14. Juli 2020, klokken 22:53 »
Men igjen: Dersom du allerede har brikken registrert hos Circle-K eller en annen operatør som bruker Virta som backend, så må du slette brikken der før du kan legge den til hos e.on.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

atrus

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #106 på: Onsdag 15. Juli 2020, klokken 10:14 »
Men igjen: Dersom du allerede har brikken registrert hos Circle-K eller en annen operatør som bruker Virta som backend, så må du slette brikken der før du kan legge den til hos e.on.

Jeg hadde brikken registrert hos Circle-K på forhånd. (Har hatt det i lang tid). Jeg bare la den inn hos EON uten å slette den fra Cirkle-K, og har ikke støtt på noe problemer. Hvorvidt jeg får problemer når jeg returnerer fra Danmark, vil evt. tiden vise.

atrus

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #107 på: Lørdag 25. Juli 2020, klokken 12:57 »
For å fullføre erfaringen med ladebrikken, hadde jeg ingen problemer med å lade på Cirkle K i Vestfold da jeg returnerte fra Danmark. Ergo er det bare å legge inn brikken hos E.on, og samtidig kan man bruke brikken på Celvers stolper. Ser at all fakturering og ladehistorikk befinner seg i Cirkle K-appen.