Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Batteristatus ved utlevering

Startet av Supersvein, torsdag 28. mars 2019, klokken 09:01

« forrige - neste »

Supersvein

Hva er vanlig batteristatus ved levering av bil?
Jeg får min på lørdag. Men har ett stykke å kjøre for å komme hjem, samtidig som det må klaffe med ferger. Er det vanlig at bilen leveres med flatt batteri, slik at jeg bør ta høyde for snarlig ladepause?

Olofm

Sitat fra: Supersvein på torsdag 28. mars 2019, klokken 09:01
Hva er vanlig batteristatus ved levering av bil?
Jeg får min på lørdag. Men har ett stykke å kjøre for å komme hjem, samtidig som det må klaffe med ferger. Er det vanlig at bilen leveres med flatt batteri, slik at jeg bør ta høyde for snarlig ladepause?

Min ble utlevert med 250 km rekkevidde ifølge bilen.
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

holmjohnsen

Ble levert med 340 km på batteriindikatoren (sto innendørs). Hadde også stått til lading en stund før overlevering i følge kundebehandler. Vil tro de fleste leveres med mye batteri.

pekle

Tror det varierer, noen har fått med 30%, jeg fikk med nesten 80%. Om du er helt avhengig av en del strøm, så kan du sikkert høre om de kan passe på at din får litt ekstra.

larsbanan89

Min ble levert med 50% SoC i går. Varierer sikkert litt, men virker som alle blir levert med grei rekkevidde.

cra

Alle leveres med hele batteriet. ;)

Hvis du er i tvil; ta kontakt med Delivery Specialist i forkant og forklar at du trenger nok til å være sikker på å komme hjem, spesielt om du ikke skal forbi SC på vegen. Passerer du SC er det jo en glimrende anledning til å prøve disse og llære hvordan de fungerer.

Jeg ba om fullt batteri da jeg hentet min første i Trondheim for noen år siden (før det ble utlevering i Ålesund og før SC på Dombås), og det var ikke noe problem. Fikk den med (nesten) fullt batteri. Kom meg hjem med god margin, men det skulle selvsagt kjøres en del prøveturer med venner og kjente, go bilen ble parkert godt etter at måler stod på 0! :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PetterTM3P

Ble utlevert med 160km, var litt snaut (navi sa 5% igjen) fra Lillestrøm til Tønsberg. Ble et stopp i Holmestrand.

Karma

Kun 150 km her.

Men ingen stress...lader på jobb :)

GL1

80% / 400km ish her. Men som andre har nevnt, ville kanskje kommunisert at du har behov for godt oppladet batteri. ( hvis du kommer igjennom på tlf da...)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Orcuz

Jeg fikk min med 14%

Var ikke noe stort problem for min del, men kjedelig å kjøre rett på fortum lader

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk


Supersvein


ElbilJohn

Hvordan gikk det?

Min ble levert med 253 km.
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Genax

Sitat fra: Supersvein på torsdag 28. mars 2019, klokken 09:01
Hva er vanlig batteristatus ved levering av bil?
Jeg får min på lørdag. Men har ett stykke å kjøre for å komme hjem, samtidig som det må klaffe med ferger. Er det vanlig at bilen leveres med flatt batteri, slik at jeg bør ta høyde for snarlig ladepause?

Min ble levert ut med 300km :)

Tom


Supersvein

Den hadde ca 170km. Det holdt akkurat. Var ca 30km igjen når jeg kom hjem. Leveringen var dessverre noe forsinket så jeg måtte la vær å lade pga jeg måtte nå ferga. Det er forøvri en fantastisk bil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA