Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med Kona-forhandlere

Startet av TorC, onsdag 27. mars 2019, klokken 22:50

« forrige - neste »

TorC

Siden jeg har hatt ekstremt negativ erfaring med "min" forhandler tenkte jeg at det kan være nyttig å høre hva andre opplever.

Jeg er ekstremt misfornøyd og vil på det sterkeste anbefale andre å holde seg unna.

Jeg burde kanskje ha luktet lunten tidligere, men som tidligere ansatt i eierens onkels bilforretning i nabobyen trodde jeg faktisk at alt var på stell. I tillegg kjøpte jeg min første bil derfra for et halvt liv siden.

Sent våren 2017 ringte jeg firmaet for å sette meg på venteliste for Kona. Det var da ikke noen venteliste så de lovet å sette meg på liste, og jeg ville få en e-post når listene var klare. Høsten 2017 ringte jeg for å purre på e-post siden mange andre hadde fått. Da fikk jeg beskjed om at de  slettes ikke hadde registrert meg på noen liste, og det var ingenting de kunne gjøre. Det eneste jeg kunne gjøre var å sette meg på liste på nytt. Da med kønummer 32XX......

Selger hadde så sitt livs enkleste salg. Jeg visste hva jeg skulle ha, og eneste kontakt han trengte å gjøre var å si ifra når kontrakten var klar.

Tiden går og han ringte meg i januar for å fortelle at bilen min var gått fra Ulsan. Normal reisetid derfra til Bremerhafen er 6 uker. 6. mars purrer jeg. Da er visstnok ETA Drammen 8. mars.

Mandag 25. mars kjører jeg forbi forhandler og ser at en bil med mine specs står der. Støvete og fæl. Altså nesten 2 uker etter ankomst Drammen.

Ringer selger 3 ganger daglig de 3 neste dagene uten at han svarer.

Da jeg endelig får kontakt med selger sier han at han er sykemeldt for en planlagt operasjon. Greit nok. Jeg spør om hvor det blir av bilen, og han sier den ikke har kommet ennå. Jeg sier at det er veldig snodig siden den har stått på utsiden en stund nå. Han påstår at det er en annen kundes bil. Han må sjekke litt, og innrømmer at det jo nok er min bil.

Ingenting er gjort, og dagene går. Dette på tross av at han vet at jeg skulle hatt bil for et halvt år siden. Nå er det avtalt utlevering på mandag.

Jeg er misfornøyd med bilen allerede før jeg har fått den fordi forhandler er så fordømt ubrukelig.

Selv om jeg tror at Konaen egentlig er en veldig god bil, så har hele denne prosessen irritert meg så grenseløst at jeg tror jeg kommer til å legge den ut til salgs bare for å bli kvitt irritasjonen.

Jeg kommer iallefall aldri kjøpe meg en bil fra Hyundai eller Gjermundsen Bilsenter i Sandefjord.


2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Håkon77

Kan vel ta ut bilen og bruke ett annet Huyndai verksted til service og ev reklamasjon? Og klage til Huyndai Norge på dårlig kundebehandling? Da får forhandler negativ tilbakemelding fra importør og taper inntekt på service.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA