Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kansellere mens man venter på leveringsdag?

Startet av KKL, mandag 25. mars 2019, klokken 07:41

« forrige - neste »

KKL

Hei!

Lurer på hvordan det fungerer å kanselere bestilling når man venter på leverigsdato? Har fått estimert levering 22.-30. Mars, men må kanskje prioritere litt annerledes desverre. Venter på bestemt utleveringsdag, så har ikke betalt FI 2. Får man da refundert depositummet på 15k? Eller må man betale bilen, hente den ut og deretter levere den inn dagen derpå/ ikke hente den ut?

N0ya

Jeg kansellerte min første LR når jeg var i din situasjon (+hadde betalt hele bilen kontant) og kansellerte ved å sende e-post til deliveryNO@tesla.com. Fikk pengene tilbake innen ca en uke.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

KKL

Ok, takk!

Var det jeg tenkte på. Om den må betales først, for deretter å kanselere - eller om man kan kanselere når det bare er depositummet som er betalt; og da om man får de 15k refundert?

Ser kanskje at det er mer «rekkefølgen» jeg lurer litt på her :D

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

geear

Sitat fra: KKL på mandag 25. mars 2019, klokken 08:31
Ok, takk!

Var det jeg tenkte på. Om den må betales først, for deretter å kanselere - eller om man kan kanselere når det bare er depositummet som er betalt; og da om man får de 15k refundert?

Ser kanskje at det er mer «rekkefølgen» jeg lurer litt på her :D
Du trenger ikke gå den vanskelige veien nei, bare å sende mail til delivery med beskjed om at du ønsker å kansellere, så får du tilbake både reservasjonsbeløp til kort (hvis du hadde reservert) og depositumsbeløp til konto.

KKL

Takker for rask respons her! Blir tankekors i et par dager dette altså...

Rent spekulativt... Har en bestilling på modell Y inne også. Da kommer et annet spørsmål, med fare for å spore av litt her. Hvor vil man se for seg størst verditap? På en mod 3 LR eller alternativt en brukt Model S (2016/2017) som man kan selge med gjenværende garanti når Y skulle dukke opp?

Tanker? Tips?

Autowinder

Sitat fra: KKL på mandag 25. mars 2019, klokken 11:23
Takker for rask respons her! Blir tankekors i et par dager dette altså...

Rent spekulativt... Har en bestilling på modell Y inne også. Da kommer et annet spørsmål, med fare for å spore av litt her. Hvor vil man se for seg størst verditap? På en mod 3 LR eller alternativt en brukt Model S (2016/2017) som man kan selge med gjenværende garanti når Y skulle dukke opp?

Tanker? Tips?
Tror ikke noen kan si noe mer enn generelle tanker rundt dette. Ved årsskiftet 2016-17 kunne nok de færreste gjette på det prisfallet vi har sett nå i starten på 2019 på biler med mellomstore batterier. På samme måte er det vrient å si noe om 2021 i dag. Det som er sikkert er at flere biler med stor batterikapasitet vil ha kommet på markedet, men det visste du nok allerede. Prisfall vil det klart bli på en to år gammel bil, og bilmodeller med stort produksjonsvolum kommer neppe til å holde seg bedre prismessig i bruktbilmarkedet. Regn med 40' pluss i verditap årlig de første årene.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Magnus Hansen

Vanskelig å vite, ja. Vil vel tippe begge holder seg forholdsvis bra i pris disse to årene. Men at begge blir ganske sterkt påvirket av Y. Det er vel ikke overraskende om det er god del som bytter ut 3 med Y når det blir en mulighet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA