Homelink med tousek garasjeport åpner?

Startet av zotune, torsdag 21. mars 2019, klokken 17:14

« forrige - neste »

zotune

Noen som vet om homelink fungerer med tousek?

Vi har det i felles garasje. Jeg får den ikke til å fungere:

Følger alle instruksene. Bilen foran garasjeporten, holder inne opp knappen foran panseret i 30 sek. Ingenting

Elmo

Hvis (når) bilen har klart å lagre signalet fra remote'n så blinker frontlysene. Det skjedde antagelig ikke for deg ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.3.1
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Div. Saxo/P106 el, tilsammen 170.000 km.

zotune

Sitat fra: Elmo på torsdag 21. mars 2019, klokken 17:24
Hvis (når) bilen har klart å lagre signalet fra remote'n så blinker frontlysene. Det skjedde antagelig ikke for deg ??

Nei, har prøvd det meste. Kan kanskje bytte batteri på remoten, men vet ikke om den går an å åpne. Vil du anta at typen remote vil fungere med homelink?

Lynkjapp

Jeg sliter også med å få bilen til å lagre signalet. Skal låne garasjeåpner av naboen for å se om den har sterkere signal, siden bilen tydeligvis krever mye bedre signal enn det garasjeporten trenger.

Tom

Noen porter krever at du bruker den første fjernkontrollen du satte opp til å programere di neste.. sjekk brukermanualen til porten

olavxxx

Sitat fra: Tom på torsdag 21. mars 2019, klokken 18:44
Noen porter krever at du bruker den første fjernkontrollen du satte opp til å programere di neste.. sjekk brukermanualen til porten
ah, kanskje det forklarer saken min. Jeg klarte å koble opp bilen, men så klarer den ikke åpne liftmaster portåpneren. Får prøve å link på ny med andre remoten :)

Handyman

Jeg har sjekket litt opp i dette bla. mot Hørmann, og det er problemer med TM3.
Den støtter ikke nyere åpnere med rullerende kode, og ting tyder på at den kun støtter 433MHz som er en gammel usikker frekvens som ofte brukes i USA.
Min portåpner er 868MHz uten rullende kode og støtter Homelink, men jeg lykkes ikke.
De fleste nyrere åpnere i Europa bruker 868MHz med rullende kode, som er mye sikrere.
Håper de fikser det i en OTA-update.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

K.M.L

Sitat fra: Handyman på torsdag 21. mars 2019, klokken 22:43
Jeg har sjekket litt opp i dette bla. mot Hørmann, og det er problemer med TM3.
Den støtter ikke nyere åpnere med rullerende kode, og ting tyder på at den kun støtter 433MHz som er en gammel usikker frekvens som ofte brukes i USA.
Min portåpner er 868MHz uten rullende kode og støtter Homelink, men jeg lykkes ikke.
De fleste nyrere åpnere i Europa bruker 868MHz med rullende kode, som er mye sikrere.
Håper de fikser det i en OTA-update.
Sliter med å koble til en Hørmann jeg også, som i utgangspunktet støtter Homelink. Står også i lista til Hørmann at den støtter TM3, men det fungerer altså ikke. Som du sier får vi håpe på en OTA-update. Vet at TeslaSwede på YouTube har tatt opp dette med Tesla, og de skulle se på saken.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

okso

Morn,

Jeg har en Hørmann åpner og samme problemet. Men den funket en gang da jeg la åpner nede I frunken et sted lang framme mot fronten. Lysene blinket. Men porten åpnet seg ikke med homelink. Etter dette slet jeg med å synce bil og åpner igjen. Prøvde foran fanger I frunk osv. . Kan være jeg må bytte til nyere batterier. Men som sagt det funket en gang. skal teste igjen....

olavxxx

Sitat fra: okso på fredag 22. mars 2019, klokken 08:22
Morn,

Jeg har en Hørmann åpner og samme problemet. Men den funket en gang da jeg la åpner nede I frunken et sted lang framme mot fronten. Lysene blinket. Men porten åpnet seg ikke med homelink. Etter dette slet jeg med å synce bil og åpner igjen. Prøvde foran fanger I frunk osv. . Kan være jeg må bytte til nyere batterier. Men som sagt det funket en gang. skal teste igjen....
Jeg klarte også å linke på den måten, men ikke noe mer etterpå. Men har lest om folk som fikk til. I worst case får jeg koble opp en dings jeg kjøpte på eBay.

K.M.L

Sitat fra: olavxxx på fredag 22. mars 2019, klokken 08:48
Morn,

Jeg klarte også å linke på den måten, men ikke noe mer etterpå. Men har lest om folk som fikk til. I worst case får jeg koble opp en dings jeg kjøpte på eBay.
Jeg har plass i stor underjordisk fellesgarasje i blokk. Vil en slik «dings» fungere her?

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

Handyman

Sitat fra: K.M.L på fredag 22. mars 2019, klokken 09:33
Sitat fra: olavxxx på fredag 22. mars 2019, klokken 08:48
Morn,

Jeg har plass i stor underjordisk fellesgarasje i blokk. Vil en slik «dings» fungere her?
Har også bestilt en slik, og den kan benyttes med alle åpnere som har knapp med ledning. Det er en egen mottager som har en releutgang. Den kobles i parallell med bryteren.

haavares

Ellers hvis man ikke gidder å vente på ebay kan man få en mottaker på dagen med en kjøretur til Sørumsand. Homelink fungerte på første forsøk med denne hos meg (skjedde ingenting med min originale fjernkontroll til GM1000).

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/

Handyman

Sitat fra: haavares på fredag 22. mars 2019, klokken 20:12
Ellers hvis man ikke gidder å vente på ebay kan man få en mottaker på dagen med en kjøretur til Sørumsand. Homelink fungerte på første forsøk med denne hos meg (skjedde ingenting med min originale fjernkontroll til GM1000).

https://portspesialisten.com/fjernkontroll/fjernkontrollsystem/
Siden man kan spare over 700,- for det samme produktet, så kan jeg bruke eksisterende fjernkontroll i et par uker til:
https://www.ebay.com/itm/Universal-Receiver-Remote-Control-Compatible-300-868Mhz-For-Marantec-Nice-Flors/163355784419?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA