Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Etablering av offentlig ladeplasser

Startet av slemtiger, mandag 18. mars 2019, klokken 12:41

« forrige - neste »

slemtiger

Er det noen som har tips for hvordan man kan være pådriver til etablering av offentlige ladeplasser i Oslo? Jeg som bor i utkanten av byen har overhode ingen ladere i nærheten. Er det i det hele tatt noen vits å prøve å drive lobbyvirksomhet ovenfor bymiljøeetaten eller gudene vite hvem som er rett myndighet?

Wibla

BYM og Oslo kommune kan kort fortalt oppsummeres med: "Fuck you, pay me" når det kommer til sånne tiltak, alternativt bare "Fuck you", litt avhengig av hvordan du ser på det.

Takk til MDG som hater alle biler, også de elektriske.
2018 Tesla Model S 75D

Thomas Parsli

Det er Bymiljøetaten som har ansvaret og jeg tror det fortsatt er Marianne Mølmen som leder prosjektet.

De mottar selvfølgelig fornuftige forslag:
"Men vi ønsker også forslag på flere gode og nødvendige lokasjoner!"

https://zero.no/wp-content/uploads/2018/03/Bymiljøetaten-Marianne-Mølmen-Zerofrokost-elvarebil-11-04-2018.pdf

2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

slemtiger

Takk for tips. Jeg sendte Marianne en e-post :)

Orbit

Er det beboerparering eller annen regulering av kommunal parkering i området? Så få fall har kommunen plikt etter parkeringsforskriften til å bygge ut med ladeplasser.

Sitat fra: https://lovdata.no/forskrift/2016-03-18-260/§35§ 35.Lademulighet

På parkeringsområdet skal det tilbys lademulighet for ladbar motorvogn på et tilstrekkelig antall parkeringsplasser, det vil si at det i alminnelighet til enhver tid er en ledig plass med lademulighet. Virksomheten har likevel ikke plikt til å tilby lademulighet på mer enn seks prosent av det totale antallet plasser.

Statens vegvesen kan gjøre unntak fra kravet i første ledd dersom investerings- eller driftskostnadene blir urimelig høye.

Unntak for høye kostander i siste setning praktiseres per d.d. av Statens Vegvesen (som er de som forvalter forskriften) som etableringskostnader over 100.000 kr per plass.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA