Manglende lakkering på siden av døren, bak hengsler, innside av skjermer...

Startet av Mippen, søndag 17. mars 2019, klokken 23:47

« forrige - neste »

Mippen

Sitat fra: hELgenen på mandag 18. mars 2019, klokken 20:26
Om det KUN er utseende og dette KUN er på innsiden og det vil ha NULL effekt for rust ELLER korrosjon - så spørs det om jeg hadde orket å bruke mye energi på dette - men jeg ser jo at dette kan være satans irriterende.
Er ALLE deler på døren i ALU slik at en slipper korrosjon?

Se f.eks : https://www.alumeco.no/kunnskap-og-teknikk/generelt/aluminiumskorrosjon

Alle dørene er laget i aluminium ja. Skjermene er i stål, panseret er i aluminium, og bakluken er i stål. Lakkverkstedet sjekket med en magnet. Bilen er laget stort sett i stål ellers.

Det er jo ikke kjekt å kjøre på biltur. Åpne døren for å få litt luft når man slapper av på rasteplassen, også ser man en stor hvit flekk som lyser mot seg når døren er åpen. Spesielt når du vet at du har betalt like mye som naboen og hans bil er ikke slik. At det er som å spille bingo hvem som får en strøken bil og hvem som får en mandagsbil. Det sier seg selv at det ikke er akseptabelt, og dess flere som klager dess større sjanse er det for å få en bil som holder mål. Jeg kjøpte en ny bil for å slippe å ha noe tull. Jeg forventer ikke å kjøpe en ny bil som virker mer som en bruktbil når det kommer til finish. Akkurat nå har jeg ikke noe nybil følelse igjen. Bilen lukter fortsatt ny, så jeg får nesten litt sjokk når jeg kjenner lukten. Åja, jeg har faktisk en ny bil tok jeg meg i å tenke i dag...

Tenk om et år eller to hvis man skal selge bilen og folk har blitt mer obs på manglene. Da velger gjerne folk bort de bilene først. Man må tenke litt på å ha en bil som ser bra ut i forhold til å bevare verdien på den best mulig også. Det er ikke sikkert at en ny kjøper av bilen din er like begeistret for bilens lyter. Det er mer positivt for en kjøper at forrige eier har passet på å utbedre alt som eventuelt har dukket opp under veis enn å kjøpe fra en som har tenkt pytt, pytt.
Fremtiden er elektrisk.

18650

Sitat fra: bno på mandag 18. mars 2019, klokken 20:31
Sitat fra: Mippen på mandag 18. mars 2019, klokken 13:21
Jeg pratet med naf bare for å avklare litt. Advokaten der sa at det foreligger en mangel når bilen er i dårligere stand enn det er grunn til å forvente. Siden det er stor variasjon på slutt resultatet er dette sannsynligvis grunnlag for å kjøre en reklamasjonssak mot Tesla, så jeg får se hva orker å bruke av tid og energi på dette. Vi har i hvert fall grunn til å klage hvis vi vil.
Jeg sitter nå med refundert beløp etter å ha forkastet bilen. ( OT: I dag prøvde jeg en TM3P for første gang alene en halvtime. Det er så bra som det kan bli synes jeg) Det var leit å levere den tilbake etter prøveturen. Men jeg tenker som så at heller prøve igjen å utsette dette enn å ergre meg over at jeg tok den ut.

Vi er da så ulike, men jeg hadde ikke tatt ut den bilen.
(Desto flere som blir mer kritiske tror det er mer feil som man er villig til å overse enn godt er),
Følelsen med nybil hadde jeg ikke hatt, men men. Det er da i et hvert fall mitt syn. Det har vært et ork, men jeg føler lettelse over valget idag..Avventer nå bestilling av ny til det er mer avklart med henger feste og euforien har lagt seg.

BNO, har du fått refundert hele beløpet allerede? Jeg får vite at inntil 60 dager er «standard» for alle som returnerer bil.

bno

@18650
Jepp alt til siste krone. Nå skal jeg kjøre dem mht. mora rente fordi de ikke leverte i henhold til avtale. Ikke fikk jeg ift. NOK 10000 betalt i ventepenger og ikke fikk jeg bil. Overført til banken med unntak av de 15000 som bel tilbakeført på kortet.

bno

Sitat fra: Mippen på mandag 18. mars 2019, klokken 20:32
Sitat fra: hELgenen på mandag 18. mars 2019, klokken 20:26
Om det KUN er utseende og dette KUN er på innsiden og det vil ha NULL effekt for rust ELLER korrosjon - så spørs det om jeg hadde orket å bruke mye energi på dette - men jeg ser jo at dette kan være satans irriterende.
Er ALLE deler på døren i ALU slik at en slipper korrosjon?

Se f.eks : https://www.alumeco.no/kunnskap-og-teknikk/generelt/aluminiumskorrosjon

Alle dørene er laget i aluminium ja. Skjermene er i stål, panseret er i aluminium, og bakluken er i stål. Lakkverkstedet sjekket med en magnet. Bilen er laget stort sett i stål ellers.

Det er jo ikke kjekt å kjøre på biltur. Åpne døren for å få litt luft når man slapper av på rasteplassen, også ser man en stor hvit flekk som lyser mot seg når døren er åpen. Spesielt når du vet at du har betalt like mye som naboen og hans bil er ikke slik. At det er som å spille bingo hvem som får en strøken bil og hvem som får en mandagsbil. Det sier seg selv at det ikke er akseptabelt, og dess flere som klager dess større sjanse er det for å få en bil som holder mål. Jeg kjøpte en ny bil for å slippe å ha noe tull. Jeg forventer ikke å kjøpe en ny bil som virker mer som en bruktbil når det kommer til finish. Akkurat nå har jeg ikke noe nybil følelse igjen. Bilen lukter fortsatt ny, så jeg får nesten litt sjokk når jeg kjenner lukten. Åja, jeg har faktisk en ny bil tok jeg meg i å tenke i dag...

Tenk om et år eller to hvis man skal selge bilen og folk har blitt mer obs på manglene. Da velger gjerne folk bort de bilene først. Man må tenke litt på å ha en bil som ser bra ut i forhold til å bevare verdien på den best mulig også. Det er ikke sikkert at en ny kjøper av bilen din er like begeistret for bilens lyter. Det er mer positivt for en kjøper at forrige eier har passet på å utbedre alt som eventuelt har dukket opp under veis enn å kjøpe fra en som har tenkt pytt, pytt.
Du har helt rett Mippen. Jeg har importert biler selv i 16 år. Du stiller bakerst i salgskøen det kan du ta deg gift på. Ikke ta den ut. Tesla driver å presser produksjonshastigheten ut over tålegrense. Det må det bli slutt på. Mange her inne som tar ut bilen har sine grunner for å gi OK, men lakkmangel som dette. NOPE!! Jeg ville biti i det sure eple jeg ikke har og best. ny. Du ergrer deg nå, det hører jeg så gi deg og  finn en nye. Det er fantastiske biler og i dag har jeg bestilt en  ny makan..

Mippen

Da var bilen returnert for min del. Tesla kunne ikke svare lokalt på om de vil utbedre lakken eller ikke, så de måtte sende saken videre til USA. Det kunne ta flere uker før jeg fikk svar sa de, så jeg valgte da returnere bilen i stedet for å vente. Det var ikke så lett å returnere den som jeg hadde trodd. Dagen i forveien antydet de at jeg kunne lever skjemaet også ville de kontakte meg for å avtale når jeg kunne levere bilen. I dag fikk jeg beskjed om at den måtte være klar til innlevering innen 40 min, og da måtte den være ren og ryddig slik at de kunne inspisere den. Grunnen til den korte tide var fordi jeg henter den ut da for 2 uker siden. Sa at jeg syns det var kort tid, men jeg hadde ikke tid til å diskutere så mye siden tiden gikk. Kjørte på bensinstasjonen i rushet hvor det var selvvask og spylte av den, og rakk akkurat tilbake litt før klokken 16. Så tok det ca. en halvtime før jeg fikk beskjed om at bilen var godkjent. Fikk trekk for vasking og at jeg ikke fant den ene iPhone kontakten. Håper ikke jeg må betale noe pga dårlig vasking siden jeg fikk så kort tid på meg. Dagen før hadde de sagt at jeg ikke trengte å levere inn bilen før etter et par dager. Tydelig at svarene man får varierer med hvem du treffer.
Fremtiden er elektrisk.

K.M.L

Sitat fra: Mippen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:23
Da var bilen returnert for min del. Tesla kunne ikke svare lokalt på om de vil utbedre lakken eller ikke, så de måtte sende saken videre til USA. Det kunne ta flere uker før jeg fikk svar sa de, så jeg valgte da returnere bilen i stedet for å vente. Det var ikke så lett å returnere den som jeg hadde trodd. Dagen i forveien antydet de at jeg kunne lever skjemaet også ville de kontakte meg for å avtale når jeg kunne levere bilen. I dag fikk jeg beskjed om at den måtte være klar til innlevering innen 40 min, og da måtte den være ren og ryddig slik at de kunne inspisere den. Grunnen til den korte tide var fordi jeg henter den ut da for 2 uker siden. Sa at jeg syns det var kort tid, men jeg hadde ikke tid til å diskutere så mye siden tiden gikk. Kjørte på bensinstasjonen i rushet hvor det var selvvask og spylte av den, og rakk akkurat tilbake litt før klokken 16. Så tok det ca. en halvtime før jeg fikk beskjed om at bilen var godkjent. Fikk trekk for vasking og at jeg ikke fant den ene iPhone kontakten. Håper ikke jeg må betale noe pga dårlig vasking siden jeg fikk så kort tid på meg. Dagen før hadde de sagt at jeg ikke trengte å levere inn bilen før etter et par dager. Tydelig at svarene man får varierer med hvem du treffer.
Om manglene kun har kosmetisk betydning og ikke er synlige uten å ligge under bilen, hadde jeg beholdt bilen. At du ser manglene med det blotte øyet sittende inne i bilen, mener jeg kvalifiserer til utbedring. Om en først begynner å irritere seg over slike mangler, er løpet kjørt og nybilfølelsen ødelagt. Det overrasker meg at ikke Tesla er enige, all den stund det er såpass synlig når en åpner døra. Har som sagt blå selv, og der er alt lakkert. Har til og med sjekket under, noe jeg normalt ikke gjør. Hadde irritert meg grønn om jeg var i dine sko og ikke i mine. Har inntrykk av at Tesla vanligvis er rause i slike saker, men alle kan vel gjøre feil og ta feil valg. Det har de nok gjort her. Jeg hadde levert tilbake og bestilt ny, akkurat som deg :) Lykke til med den neste bilen!

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

hELgenen

Sitat fra: Mippen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 19:23

Spørs om jeg hadde orket alt dette styret selv, men som jeg har nevnt før så tror og håper jeg Tesla lærer av sine feil - de justerer og oppgraderer løpende hele tiden er min erfaring - og dersom de får en del biler i retur nå pga. elendig finish så håper jeg det vil bli tatt grep - i så måte så får jeg vel bare takke for innsatsen som du har gjort for alle fremtidige kunder.

Mippen

Orket det egentlig ikke jeg heller, men gjorde det av prinsipp og for å demonstrere at jeg forventer mer av et så bra produkt. Det koster ikke de så mange kalorier å gjøre produktet bedre og da er det synd at slike ting skal ødelegge inntrykket. Som en kompis av meg sa. Hvis de kan jukse slik med lakken, hva annet kan de finne på?
Fremtiden er elektrisk.

daktari

Den er jo lakket av roboter, så det er vel noe med programmeringen eller en feil med en dyse som skulle dekke akkurat det feltet. Vil derfor tro at alle biler fra en bestemt periode har mangelen. Spørsmålet er jo om de har justert lakkeringsmaskinen. Var det bare venstre døra eller begge sider?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Handyman

Sitat fra: daktari på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:19
Den er jo lakket av roboter, så det er vel noe med programmeringen eller en feil med en dyse som skulle dekke akkurat det feltet. Vil derfor tro at alle biler fra en bestemt periode har mangelen. Spørsmålet er jo om de har justert lakkeringsmaskinen. Var det bare venstre døra eller begge sider?
Tipper at Tesla mener det er "godt nok"...noe der er for de aller fleste.
Tipper også at Tesla er fornøyd med det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Bmwi3

Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:22
Sitat fra: daktari på tirsdag 19. mars 2019, klokken 22:19
Tipper at Tesla mener det er "godt nok"...noe der er for de aller fleste.
Tipper også at Tesla er fornøyd med det.

Hvis Tesla mener det er godt nok så sier det litt om produktene de selger...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

indianrunner70

Jeg har oppdaget samme lakk utfordringer for alle dører, inkludert frunk/trunk. Antar dette oppstår pga lakkeringen utføres etter at dørene er satt på, som ikke er normal praksis..? Skal ta det opp med Tesla i morgen sammen med et par andre saker.

bno

Fokuset ere kvantitet og da får det konsekvenser om man har strukket strikken for langt. Kommer ikke til å bi justert uten at kundene reagerer slik at det høres inn i styrerommet. Argumentasjonen fra noen her henger ikke på greip, men kan ha sin berettigelse forde selskaptet egentlig er et start up og at det derfor til en viss grad kan/må(?) tolereres et større slingringsmonn kvalitetsmessig.
Det er kontraproduktivt for Tesla om man ikke sier fra på en slik måte at man forbedrer slutt-produktet før konkurransen blir reell.

O.T. varsel
Men, det som er litt urovekkende(uten at jeg på noe måte vil male fanden på veggen) er at de vet dette og at de konstant trenger penger og at det er eksistensielle faktorer som påvirker heller enn bare wall street.

Mippen

Hvis folker er flink til å bruke sosiale medier til å klage på dette tror jeg Tesla til slutt vil fange det opp. Jeg har i hvert fall fått henvendelser fra flere andre frustrerte Tesla eiere som har støttet meg, og som selv har funnet dårlig lakkering. De skal også ta kontakt med Tesla for å klage eller å levere bilen tilbake hvis ikke noe blir gjort.
Fremtiden er elektrisk.

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA