Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Test Jaguar i-Pace, Tesla Model X og Audi e-Tron

Startet av dypen, søndag 17. mars 2019, klokken 20:24

« forrige - neste »

JorEl

Sitat fra: MiDi på tirsdag 19. mars 2019, klokken 17:20
Kan i-Pace og e-Tron skilte med prumpepute-lyd kanskje....

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo det vil jeg tro.
Har hørt rykter om et analog-fisepute-tilvalg til 4200Nkr
og for de som skal opp på Tesla`s nivå er tilvalget - Digital Fisepute 3D lyd  -7200Nkr 
;D   
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

#46
Ok. Nytt om E-tron ;)  (kort video-snutt)

https://youtu.be/JOA8CnBWOGQ?t=1509
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

ethoring

Fra artikkelen, mine kommentarer i rødt:
Konklusjon:
Vi kårer Audi e-Tron til vinneren her. Bilen er som nevnt teknisk svært avansert (mindre avansert enn Model X men like fullt avansert - vorsprung durch teknik osv), den er romslig (mindre romslig enn Model X og i frunken er det knapt plass til en ladekabel, men dog, større en ipace!), velutstyrt (bl.a. mange knapper og veldig mange enkeltelementer du kan legge til enkeltvis), og velbygd på alle måter. Pluss også for mulighet for tilhenger på 1800 kilo (tre fjerdeler av konkurrenten Model X). Det eneste som trekker noe ned her er lademuligheten på langtur. (ja, du må stå i kø på 2 ladepunkter sammen med ørten Leafer, mens du sikler med lange øyne på Teslas 20-stalls SuC ved siden)

Ikke rart at Audien vant :p

o.b.lix

Sitat fra: ethoring på fredag 22. mars 2019, klokken 22:21
Bilen er som nevnt teknisk svært avansert (mindre avansert enn Model X men like fullt avansert - vorsprung durch teknik osv)

Lysene på X er ikke spesielt avansert, der kommer Audi med dot matrix bedre ut.

(men bakelyktene på denne Audi er rett og slett grusomme, der er X mye bedre)

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

z4rd

Ref. balykter. Det der er en smakssak. Personlig for min del så er det baken og formen på lyktene jeg liker best på e-tron :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

Da har du kanskje ikke lagt bak en slik?

Permanent tåkebaklys er mitt inntrykk...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

z4rd

Det er vel strengt tatt ikke et problem for den som kjører bilen ;)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

geear

Har bare ligget bak e-tron i dagslys, da var det ikke noe problem. Men den minner fælt om en svunnen tid, med Saab 9-5.

Råde

Jeg kunne ikke dy meg nå, og har stor respekt for at folk velger annerledes enn meg. Men her er utdrag av sms fra kvinnelig kollega som prøvde etron i dag...
e-Golf | X75D

Øyvind.h

Den er jo litt traust. Og pedalresponsen er sirup. En nabo jeg bistod med rådgivning påpekte hvor treg den var på pedalen. Det var visst helt uventet og ikke det hun så for seg i en elbil. Litt som fossilbil rett og slett. Men de kjøpte allikevel da de foretrakk designet på audien og har lav garasje hvor X dørene ikke kan åpnes. De foretrakk også det mer komfortoppsatte understellet i Etron.

For en som kommer fra fossil er det ikke samme nedtur.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Crown

Nå kan man jo justere responsen på bilen opp og i mente ut i fra hvilke modus man velger. Standardmoduset er helt forskjellig fra dynamic og / eller boost mode, eller så kan man sette opp helt sitt eget.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Øyvind.h

Jeg tester i dynamic. Men klart - det kan godt være jeg har oversett en innstilling som endrer pedalen radikalt.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Crown

Jaja. Bra ikke alle vil ha den, vil jo ikke ha Leaf-tilstander i morgenkøen. Er jo en tung SUV da, ikke noe M3 Performance. Men men, bra det er en gubbebil, vil jo ikke ha noen konebil :blank: , jeg er jo snart en gubbe selv og synes 5-og-noe 0-100 er helt greit for en sånn type bil :-D
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Øyvind.h

Det er jo flott at det begynner å bli noen alternativer i det minste slik at preferanser kan styre valget.
Selv om modellpaletten fortsatt er ekstremt liten om man må ha elbil.

Eneste fordelen jeg kan se med snevert utvalg er at folk tvinges ut av sin komfortsone. Det kan gi noen aha opplevelser.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA