Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Type 2-kabel etterlevert?

Startet av Carl Anton Stenling, søndag 17. mars 2019, klokken 15:08

« forrige - neste »

Carl Anton Stenling

Når jeg fikk min Model 3 utlevert 1. mars så var Tesla tom for type 2-kabler. De skulle sørge for å få inn flere kabler.

Er det noen i samme situasjon som har fått etterlevert kabelen?
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

petgok

Jeg fikk bil 26 februar, og da var de også tomme for type 2 kabel. Stusset da jeg ikke hørt det har skjedd andre. Jeg sendte Mail til delivery, men fikk bare svar at de ettersender. Ikke hørt noe mer og ikke fått noe kabel.
Tesla model Model 3 (2019)
Polestar 2 (2022)

anorway

Er det mulig? Godtok dere dette uten videre?

Jeg har ladeboks hjemme, som krever Type 2 kabel så jeg hadde stått på kravene å eventuelt fått kjøpt en ny kabel i butikk også måtte Tesla tatt regningen.

ladov

Sitat fra: anorway på søndag 17. mars 2019, klokken 16:46
Er det mulig? Godtok dere dette uten videre?

Jeg har ladeboks hjemme, som krever Type 2 kabel så jeg hadde stått på kravene å eventuelt fått kjøpt en ny kabel i butikk også måtte Tesla tatt regningen.
Eller så kunne du brukt den *andre* ladekabelen frem til type2-kabelen kom i posten..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

GL1

Sitat fra: ladov på søndag 17. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: anorway på søndag 17. mars 2019, klokken 16:46
Er det mulig? Godtok dere dette uten videre?

Jeg har ladeboks hjemme, som krever Type 2 kabel så jeg hadde stått på kravene å eventuelt fått kjøpt en ny kabel i butikk også måtte Tesla tatt regningen.
Eller så kunne du brukt den *andre* ladekabelen frem til type2-kabelen kom i posten..

I mitt tilfelle hadde ikke dette vært mulig. Fellesgarasje med kun Zaptec ladebokser, så hadde ikke kommet langt uten type 2 gitt.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

elektrolux

Er det 11 kW eller 22 kW mode 3 kabler som normalt skal følge med disse bilene.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

anorway

Sitat fra: ladov på søndag 17. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: anorway på søndag 17. mars 2019, klokken 16:46
Er det mulig? Godtok dere dette uten videre?

Jeg har ladeboks hjemme, som krever Type 2 kabel så jeg hadde stått på kravene å eventuelt fått kjøpt en ny kabel i butikk også måtte Tesla tatt regningen.
Eller så kunne du brukt den *andre* ladekabelen frem til type2-kabelen kom i posten..

I mitt tilfelle er jeg avhengig av Type 2 kabel, fordi ladeboksen i vår garasje er kun Type 2. Så nei, kunne ikke brukt den *andre* og ventet til den som skal følge med kommer i posten.

Er jo egentlig litt latterlig når man kjøper en bil til en halv million også er de "tom" for standard utstyret som skal leveres med bilen når du får den.

Når jeg i tillegg leser her at folk har ventet på kabel siden de hentet bilen i februar, ikke bra.

ladov

Sitat fra: GL1 på søndag 17. mars 2019, klokken 18:14
Sitat fra: ladov på søndag 17. mars 2019, klokken 18:08
Sitat fra: anorway på søndag 17. mars 2019, klokken 16:46
Er det mulig? Godtok dere dette uten videre?

Jeg har ladeboks hjemme, som krever Type 2 kabel så jeg hadde stått på kravene å eventuelt fått kjøpt en ny kabel i butikk også måtte Tesla tatt regningen.
Eller så kunne du brukt den *andre* ladekabelen frem til type2-kabelen kom i posten..

I mitt tilfelle hadde ikke dette vært mulig. Fellesgarasje med kun Zaptec ladebokser, så hadde ikke kommet langt uten type 2 gitt.
Låne av andre? ;)

Om klargjørerne er skikkelig rutinerte så har de på et tidspunkt skjønt at "vi har bare 5 type2 kabler igjen til de neste 50 bilene, vi ber dem lade på schuko mens de venter på at vi sender kabel i posten også kan vi heller 'finne' en type2-kabel til de få som ikke har andre muligheter enn type2". ;)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

geirci2

Hvilke ladekabler/adaptere SKAL medfølge bilen ved overlevering?

Vennligst oppgi antall/stk og type.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Carl Anton Stenling

Det skal følge med Teslas ladekladd med adaptere for Shuko (vanlig stikkontakt) og blått industristikk. I tillegg skal det følge med en egen type 2-kabel.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

mthoring

Sitat fra: geirci2 på søndag 17. mars 2019, klokken 18:59
Hvilke ladekabler/adaptere SKAL medfølge bilen ved overlevering?

Vennligst oppgi antall/stk og type.

Svaret er bare et googlesøk (eller et forumsøk unna):
https://www.tesla.com/no_NO/support/charging-connectors
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

geirci2

Dette er det generelle svaret for alle Tesla modeller.

Kan noen som har fått utlevert Model 3 svare meg?
Evt. med bilder (tatt av en som har fått utlevert bil).
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

DeepFu

Sitat fra: geirci2 på søndag 17. mars 2019, klokken 19:26
Dette er det generelle svaret for alle Tesla modeller.

Kan noen som har fått utlevert Model 3 svare meg?
Evt. med bilder (tatt av en som har fått utlevert bil).

Har fått bil. (hentet i Tromsø) ladeledning m/kladd og schuko og blå CEE lå i bilen. Påpekte at det manglet type 2-kabel, og da hentet de en til meg. Null stress.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

jodd

Manglet type 2 ved utlevering i Bergen. Fikk sms ca en uke senere om at den var på lager. Hentet den på Kokstad og fikk samtidig lagt inn bestilling på gummimatter og fob
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

geirci2

Jeg spør... fordi vi må stole på oss selv og lese oss opp (forum o.l.) på hva som SKAL medfølge bilen av "løst" utstyr. Bilen blir utlevert av såkalte "utleveringsspesialister" (Tesla-ansatt som er hentet rett inn ifra gata) med null kjennskap til bilen eller medfølgende utstyr.

Jfr. innlegget ovenfor av @DeepFu: "...Påpekte at det manglet type 2-kabel..."

Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA