Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reserverte 31.03.2016, har du fått bilen? Leveringsdato?

Startet av thunem, søndag 17. mars 2019, klokken 14:19

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: Nicky777 på mandag 01. april 2019, klokken 20:08
Sitat fra: ladov på mandag 01. april 2019, klokken 17:25
Sitat fra: Nicky777 på mandag 01. april 2019, klokken 01:50
Jeg forstår ingenting av hvordan Tesla prioriterer utleveringer. Ser at mange får bilen 1-3 uker etter bestilling. Detter gjelder jo blant annet Tesla-Bjørn. Det er jo hårreisende at disse får bilen fremfor folk som har bestilt tidlig, betalt hele kjøpesummen, eller folk som har blitt lovet levering for så å få kontrabeskjed rett før. Er det noe system i galskapen, eller er alt bare helt tilfeldig?
Hva slags svar venter du deg egentlig? At Tesla føkker opp med vilje? At enkeltpersoner er på Teslas liste over dem som skal tynes?

Sannheten er nok at Teslas førsteprioritet er å få levert ut *mange* biler og da godtar de at ikke alle får en optimal leveringsopplevelse, at noen blir 'glemt' osv..

Antagelig er det sånn at det lønner seg mer å levere 5000 biler med "95% kvalitet" i løpet av en måned, enn å levere 1500 biler med "99% kvalitet".

Nei, har jo vondt for å tro at de ikke gjør så godt som de kan. Men jeg tenker jo at det må være mulig å ha en viss oversikt! Selv om Tesla leverer enorme mengder må de kunne klare å markere folk som har betalt for lenge siden og folk som reserverte tidlig på en prioriteringsliste.
Dette er 'best effort', da går ting som millimeterrettferdig utlevering og total kontroll hvor alt befinner seg med i dragsuget.

Det å akseptere at enkeltleveranser er under pari er også en form for kvalitetskontroll. Problemet med 100% er at det er dyrt og tar lang tid. Sikter du lavere vil fortsatt de aller aller fleste få en bra bil og det du sparer på å legge deg under 100% vil du ta igjen med renter på høyere totalantall. Det er kjipt å være blant mindretallet som opplever krøll med leveringen men jeg mistenker at alternativet ville vært vesentlig lavere leveringstall og tilsvarende lang ventetid.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

HvemPrompa

Sitat fra: geirci2 på mandag 01. april 2019, klokken 19:01
Sitat fra: ladov på mandag 01. april 2019, klokken 17:25
Antagelig er det sånn at det lønner seg mer å levere 5000 biler med "95% kvalitet" i løpet av en måned, enn å levere 1500 biler med "99% kvalitet".

Rart du ikke nevnte "100% kvalitet" - noe en fabrikkny bil SKAL være!

Ingen biler er 100%, med mindre du kjøper Rolls Royce. Leter man etter feil så finner man feil...Audi, BMW og Mercedes-eiere leter aldri etter feil fordi de rett og slett ikke har noen som helst mistanker om at noe ikke skulle være på stell. Tesla har også blant de mest ivrige forum-brukerene, og da sprer ild seg som i tørt gress.
Helt ærlig tror jeg faktisk ikke at Tesla er så forbanna mye dårligere på finish av biler enn andre merker i tilsvarende segment. Noen er uheldige, det er normalt - men det avdekkes langt hyppigere hos Tesla-kunder, garantert!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA