Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reserverte 31.03.2016, har du fått bilen? Leveringsdato?

Startet av thunem, søndag 17. mars 2019, klokken 14:19

« forrige - neste »

ladov

Greia er at det er et aldri så lite snev av kaos hos Tesla nå. For de aller fleste skjer det ikke noe verre enn at vi må vente litt lenge på telefon for å booke om utlevering men noen uheldige blir tilsynelatende glemt eller får utlevering i feil landsdel, eller så er det skader på bilen osv.. Skulle vært artig å sett internevalueringen i etterkant..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Thomas Parsli

Sitat fra: ladov på onsdag 20. mars 2019, klokken 23:02
Greia er at det er et aldri så lite snev av kaos hos Tesla nå. For de aller fleste skjer det ikke noe verre enn at vi må vente litt lenge på telefon for å booke om utlevering men noen uheldige blir tilsynelatende glemt eller får utlevering i feil landsdel, eller så er det skader på bilen osv.. Skulle vært artig å sett internevalueringen i etterkant..

Internevaluering: Elon er koko.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Magnus Hansen

Det er jo rimelig bananas det her tempoet. Hvor lenge holder de det gående før de er gjennom køen og det blir et mer jevnt sig? Det kan da ikke vare veldig lenge til?

ladov

Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

ladov

Sitat fra: Magnus Hansen på onsdag 20. mars 2019, klokken 23:10
Det er jo rimelig bananas det her tempoet. Hvor lenge holder de det gående før de er gjennom køen og det blir et mer jevnt sig? Det kan da ikke vare veldig lenge til?
Det er ikke sikkert køen har en ende men jeg regner med at ting roer seg en smule når Q1 er over. De har jo tross alt et kvartalsresultat å ta hensyn til og det har til nå gitt ganske forutsigbare 'slutten på kvartalet rush'.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Lach


Jeg reserverte 1/4-16, bestilte 6/12-18, fikk bilen levert 1/3-19.
Lokasjon: Bergen
Bil: blå LR AWD 18»

HermanGatevold

Sitat fra: Fornybarbil på søndag 17. mars 2019, klokken 17:09
Jeg lider nok av at jeg ikke var reservert før jeg bestilte samtidig som jeg bestilte AWD med MSM. Tipper det er Norges vanligste konfigurasjon av Tesla og dermed havner jeg heeeelt bakerst i køen. Eller er det noen med MSM AWD som ikke var reservasjonsholdere som har fått bil?
AWD med Main Stream Media? Hæ?


Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

skyfawn

Sitat fra: Firkløver på onsdag 20. mars 2019, klokken 22:53
Er det andre som også er i denne situasjonen enda? Jeg stod i kø for å reservere for 3 år siden etc, har ikke hørt et pip om levering. Ikke svar på telefon eller e-post. Men folk jeg kjenner som bestilte for 2 uker siden har fått levering på fredag med samme konfigurasjon.

Tesla har hatt en høy stjerne hos meg, men ikke mer. Dette gjør jeg ikke en gang til. Det finnes ikke noe alternativ nå så vi venter på bilen, men jeg håper at alternativer er på plass når Leafen skal byttes om noen år.

Jeg er i samme båt, stod i kø 31.3 for reservasjon og bestilte så fort det var muligheter for det.. står 21.3-18 i FI men har ikke hørt noe mer..

begiljen

Sitat fra: Firkløver på onsdag 20. mars 2019, klokken 22:53
Er det andre som også er i denne situasjonen enda? Jeg stod i kø for å reservere for 3 år siden etc, har ikke hørt et pip om levering. Ikke svar på telefon eller e-post. Men folk jeg kjenner som bestilte for 2 uker siden har fått levering på fredag med samme konfigurasjon.

Tesla har hatt en høy stjerne hos meg, men ikke mer. Dette gjør jeg ikke en gang til. Det finnes ikke noe alternativ nå så vi venter på bilen, men jeg håper at alternativer er på plass når Leafen skal byttes om noen år.

Var i samme situasjon som deg, helt frem til for 2 dager siden. Da fikk jeg helt plutselig melding om at bilen kunne hentes dagen etter! Hentet bilen i går, som avtalt (en bitteliten forsinkelse på 30 minutter var det, men det var innafor synes jeg :)). Snakket med flere på venteromet som hadde samme opplevelsen, så selv om du ikke har hørt noe er det ikke sikkert det er så lenge til du får bilen :)
-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

ganton

Samme her, fått sms om 22.-30.mar,  og jeg ringte en kundebehandler idag, uten å bli noe klokere. Han påstod at jeg skulle få bilen i mars, men kunne ikke si noe som helst om status. Virket ikke som han visste, ellers så ønsker de å ikke fortelle noe(?) Hadde det vært om 1-2 dager hadde han vel sagt det. Fortalte at neste uke utgår pga jobbreise, hvilke dager gjenstår da tro. Tror de er programmert til å si mars, ordre fra Musk.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

teasleaf

Forhåndsreserverte bil 15 minutter etter åpningstid 31.03.2016
LR, Sort, EAP, 19" felger, 18" vinterhjul

1. Ikke fått bil ennå
2. Fikk leveringsbekreftelse for den 15/3, men et par dager før ble det utsatt til 23/3.
3. Lillestrøm

Vi var en gjeng nyttige idioter som sto i kø den 31.03.2016 og lånte ut penger til Tesla i 3 år. Nå er det tusenvis av model-3 biler på veiene, og mange av disse er gitt til kjøpere som ikke engang har forhåndsreservert.

Tesla har virkelig spyttet mange av oss i trynet denne gangen. Ikke noe mer forhåndsreservering hos Tesla for min del, holder meg til Tyske premiumprodusenter i fremtiden.

mexigolf

1. Ikke fått bil.
2. Ikke fått noen dato annet enn "fra midten av februar til slutten av mars" den gangen jeg ble oppringt (15. januar).  Fikk FI med VIN 11. februar.  Et par credit notes har kommet og gått.
3. Tromsø

Reserverte i juni 2017, bestilte 6. desember.  Ikke tidligere eier.

tmfredriksen

Fikk bilen 12.3 i Tromsø.
Fikk FI med VIN 21.02.
Lite kommunikasjon og informasjon frem til fredag 8.3 da de ringte for å avtale levering.
Stort sett alle bilene som kom med samme båt ble levert samme uke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA