Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reserverte 31.03.2016, har du fått bilen? Leveringsdato?

Startet av thunem, søndag 17. mars 2019, klokken 14:19

« forrige - neste »

thunem

1. Har du fått bilen?
2. Fått noe mer eksakt dato for henting?
3. Lokasjon

Har dessverre fått alt for lite informasjon fra Tesla så lurer på om det bare er meg eller er andre i samme situasjon. Merker bare at jeg blir litt irritert når jeg hører om utleveringer til folk som nettopp (1-2 mnd siden) har bestilt bilen.

Sitter i en liten knipe siden jeg har solgt bilen min i påvente av model 3

Lokasjon Oslo
Reserverte 31.03.2016
Bestilte 15.12.2018
Tidslinje: Alt er fullført uten "levering"

GL1

Kun reservasjon var mulig fra 31/3-16, bestilling ble først mulig 5/12-18.

Jeg reserverte 1/4-16, bestilte 31/12-18, fikk bilen levert 13/3-19.

Dersom du ikke har foretatt deg noe etter at du reserverte i 2016, vil du ikke få noe bil. Du må gå inn og bestille/konfigurere bilen.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

thunem

Sitat fra: GL1 på søndag 17. mars 2019, klokken 14:26
Kun reservasjon var mulig fra 31/3-16, bestilling ble først mulig 5/12-18.

Jeg reserverte 1/4-16, bestilte 31/12-18, fikk bilen levert 13/3-19.

Dersom du ikke har foretatt deg noe etter at du reserverte i 2016, vil du ikke få noe bil. Du må gå inn og bestille/konfigurere bilen.

Beklager, mente å skrive reserverte. Men jeg konfigurerte den med en gang jeg fikk muligheter til det men tok en stund før den ble "låst".

Kan kanskje ha noe med at jeg vurderte å ha innbytte men så droppet det siden jeg solgte bilen selv. Men uansett ganske irriterende å havne så langt bak i køen.

GL1

Sitat fra: GL1 på søndag 17. mars 2019, klokken 14:26
Kun reservasjon var mulig fra 31/3-16, bestilling ble først mulig 5/12-18.

Jeg reserverte 1/4-16, bestilte 31/12-18, fikk bilen levert 13/3-19.

Dersom du ikke har foretatt deg noe etter at du reserverte i 2016, vil du ikke få noe bil. Du må gå inn og bestille/konfigurere bilen.
Fikk forøvrig faktura (Final invoice) den 8/2, der stod VIN(chassisnummer) og forventet levering 9/3. Jeg pratet med de, og fikk beskjed om at datoen var veiledende. I telefonsamtalen ble jeg også spurt om vinterdekk, som jeg bestilte, og detaljer rundt finansiering.

Den 26/2 fikk jeg bekreftelse både på e-post og SMS at utlevering ble på Lillestrøm 13/3 kl. 16.
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

GL1

Sitat fra: thunem på søndag 17. mars 2019, klokken 14:37

Beklager, mente å skrive reserverte. Men jeg konfigurerte den med en gang jeg fikk muligheter til det men tok en stund før den ble "låst".

Kan kanskje ha noe med at jeg vurderte å ha innbytte men så droppet det siden jeg solgte bilen selv. Men uansett ganske irriterende å havne så langt bak i køen.

Kan skjønne at man blir litt stressa etterhvert som tida går. Tesla har vel sagt at levering skjer basert på en kombinasjon av tidspunkt for reserv/bestilling, konfigurasjon o.l. Så dermed er det ikke noe automatikk i at de som bestiller først får bil først. Og uansett er produksjonstakten såpass bra at veldig mange får leveranse i løpet av kort periode.

Men hvordan ser tidslinjen ut inne på din side hos Tesla? Har du lagt inn alle nødvendige opplysninger fra din side?
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Jonna

Reserverte 31.03.16

1. Nei (as of 17.03)
2. Nei, ingenting bekreftet (FI som ble mottatt 27.02 sier levering 21.03, og har fått sms som sier mellom 14/3 og 27/3)
3. Lillestrøm, Oslo

Selvsagt litt kjipt at ikke Tesla gadd å bry seg en tøddel om reservasjonsholdere ift. utleveringstidspunkt. Selv om ingenting ble lovt på forhånd, trodde jeg (og flere antar jeg) at de som reserverte hvertfall ikke kom til å havne bakerst i køen. Det må være lov å være litt muggen på dette  :laugh: Mangelen på informasjon underveis har jo ikke akkurat gjort hjulpet på heller..

fredriks

#6
Reserverte 1.4.16 (Senere inne på Tesla sine sider så sto det 31. Mars, antar dette er pga at det fortsatt var 31. Mars i USA)

1. Nei
2. Nei
3. Lillestrøm/Drammen

Fikk FL 27. Februar uten noen leveringsdato. Kun fått SMS om antatt levering mellom 14-27. Mars.

Edit: Bestilte 18. Desember hvis det er av interesse.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

offpist1

Bestilte 31. januar uten reservasjon og har hatt bil i 9 dager allerede. Og ja jeg forstår at jeg har vært heldig.

pekle

Reservert: 1.4.2016 05:30 (men sto 31.3 på nettsiden)
Konfigurert: 5.12.2018 17:30
Fikk 4 credit notes i løpet av februar. Leveringsdato dukket opp på nettsiden i slutten av februar.
Utlevert: 11.3.2019 17:00

Har forøvrig aldri fått final invoice, fikk bare en epost med beløp og kontonummer.

ohowl

Reservert 31/3-16 (stod i kø før åpning)
Bestilt 5/12-18
Levert 6/3-19

Ikke tidligere eier.
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Toalmar

Bestilt 5. januar 2019
Levert 15. mars 2019

Ikke tidligere Tesla eier
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Fornybarbil

Jeg lider nok av at jeg ikke var reservert før jeg bestilte samtidig som jeg bestilte AWD med MSM. Tipper det er Norges vanligste konfigurasjon av Tesla og dermed havner jeg heeeelt bakerst i køen. Eller er det noen med MSM AWD som ikke var reservasjonsholdere som har fått bil?

ladov

Sitat fra: Fornybarbil på søndag 17. mars 2019, klokken 17:09
Jeg lider nok av at jeg ikke var reservert før jeg bestilte samtidig som jeg bestilte AWD med MSM. Tipper det er Norges vanligste konfigurasjon av Tesla og dermed havner jeg heeeelt bakerst i køen. Eller er det noen med MSM AWD som ikke var reservasjonsholdere som har fått bil?
Jeg har ikke hørt hvordan Tesla *egentlig* gjør dette men jeg tror bilene blir produsert før de blir tildelt. Tesla gjetter med andre ord på fordeling av de ulike opsjoner. Sett bort fra dekk og AP blir det 20 forskjellige varianter. Si at 'din' variant står for 7% av produksjonen men er ønsket av 10% av kundene, da vil de første 7% få bil som normalt men de neste 3% vil måtte vente på at neste runde av akkurat den konfigurasjonen kommer ut fra fabrikken. Motsatt så vil en modell som står for 3% av produksjonen men bare er ønsket av 2% føre til at noen som bestilte i februar nærmest vil få bil over natten..

Selv reserverte jeg 31/3-16, bestilte 22/12-18 og hentet bilen 8/3-19. :)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

fredriks

Sitat fra: ladov på søndag 17. mars 2019, klokken 18:20
Sitat fra: Fornybarbil på søndag 17. mars 2019, klokken 17:09
Jeg lider nok av at jeg ikke var reservert før jeg bestilte samtidig som jeg bestilte AWD med MSM. Tipper det er Norges vanligste konfigurasjon av Tesla og dermed havner jeg heeeelt bakerst i køen. Eller er det noen med MSM AWD som ikke var reservasjonsholdere som har fått bil?
Jeg har ikke hørt hvordan Tesla *egentlig* gjør dette men jeg tror bilene blir produsert før de blir tildelt. Tesla gjetter med andre ord på fordeling av de ulike opsjoner. Sett bort fra dekk og AP blir det 20 forskjellige varianter. Si at 'din' variant står for 7% av produksjonen men er ønsket av 10% av kundene, da vil de første 7% få bil som normalt men de neste 3% vil måtte vente på at neste runde av akkurat den konfigurasjonen kommer ut fra fabrikken. Motsatt så vil en modell som står for 3% av produksjonen men bare er ønsket av 2% føre til at noen som bestilte i februar nærmest vil få bil over natten..

Selv reserverte jeg 31/3-16, bestilte 22/12-18 og hentet bilen 8/3-19. :)

Dette stemmer nok ikke 100%. Det er mulig det er slik det er meningen at det skal funke, men i praksis, i alle fall for min egen del, så er det ikke slik.

Har sett et par stk her på forumet (via jeg-har-fått-vin tråden) samt på facebook som har identisk config som min bil, helt ned til felgene. De har likevel blitt satt opp for levering eller fått bil allerede mens jeg fortsatt venter. Kremeksemplet var en post på facebook der vedkommende hadde bestilt bil (identisk til min) nå i mars og blitt satt opp på levering allerede.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Firkløver

Er det andre som også er i denne situasjonen enda? Jeg stod i kø for å reservere for 3 år siden etc, har ikke hørt et pip om levering. Ikke svar på telefon eller e-post. Men folk jeg kjenner som bestilte for 2 uker siden har fått levering på fredag med samme konfigurasjon.

Tesla har hatt en høy stjerne hos meg, men ikke mer. Dette gjør jeg ikke en gang til. Det finnes ikke noe alternativ nå så vi venter på bilen, men jeg håper at alternativer er på plass når Leafen skal byttes om noen år.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA