Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spekulering - når kommer den første kundebilen?

Startet av Superelbilen, lørdag 16. mars 2019, klokken 14:15

« forrige - neste »

Thalgar

Model Y LR Quicksilver, 2023


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 09:52
Se der, ja. Så 2022..
Med tanke på tidligere Tesla datoer; absolutt mest sannsynlig et stykke ut i 2022

Langangen

Jeg tipper de har endel bestillinger inne allerede, så de som estiller nå, får nok ikke levert før slutten av 21  :)
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

Anderspe


s3xy

Problemet er kombinasjonen range, ytelse, pris, vil det være galskap å kjøpe noen dagens Elbiler da de rett og slett er en langt dårligere deal... så da er det bare å vente, alle viste jo at det kon til å skje!!!

daktari

Sitat fra: s3xy på tirsdag 27. april 2021, klokken 10:36
Problemet er kombinasjonen range, ytelse, pris, vil det være galskap å kjøpe noen dagens Elbiler da de rett og slett er en langt dårligere deal... så da er det bare å vente, alle viste jo at det kon til å skje!!!
Da gambler du jo på at Tesla faktisk klarer å levere et paradigmeskifte på batterisiden, til lavere pris. Risikoen for at de ikke får til det i 1.halvår 22 er absolutt tilstede.
Alternativt kan man kose seg med en annen elbil mens man venter.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Magnus Hansen

Gitt dagens annonserte pris for Y, så er det vanskelig å påstå at Y er vesentlig bedre deal enn bilene fra vw eller Hyundai konsernene.

nosi1202

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 12:33
Gitt dagens annonserte pris for Y, så er det vanskelig å påstå at Y er vesentlig bedre deal enn bilene fra vw eller Hyundai konsernene.

De har et ess i ermet; en slags 7-seter variant med relativt god rekkevidde og 4x4 (men nå kommer vel den BYD-saken snart?). Som 5 seter er jeg enig at mye annet kan være vel så bra.
2019 - e-Golf
2023 - Model Y P

Thalgar

Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 27. april 2021, klokken 14:02
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 12:33
Gitt dagens annonserte pris for Y, så er det vanskelig å påstå at Y er vesentlig bedre deal enn bilene fra vw eller Hyundai konsernene.

De har et ess i ermet; en slags 7-seter variant med relativt god rekkevidde og 4x4 (men nå kommer vel den BYD-saken snart?). Som 5 seter er jeg enig at mye annet kan være vel så bra.

Einig. Ingen av alternativa har 7 seter, som er genialt for barnefamiliar.
Model Y LR Quicksilver, 2023

telcontar

Sitat fra: Thalgar på tirsdag 27. april 2021, klokken 14:11
Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 27. april 2021, klokken 14:02
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 12:33
Gitt dagens annonserte pris for Y, så er det vanskelig å påstå at Y er vesentlig bedre deal enn bilene fra vw eller Hyundai konsernene.

De har et ess i ermet; en slags 7-seter variant med relativt god rekkevidde og 4x4 (men nå kommer vel den BYD-saken snart?). Som 5 seter er jeg enig at mye annet kan være vel så bra.

Einig. Ingen av alternativa har 7 seter, som er genialt for barnefamiliar.

Mercedes EQB kommer som 7 seter. Om den er alternativ og prismessig vil konkurrere med Y, gjenstår å se

Thalgar

Sitat fra: telcontar på tirsdag 27. april 2021, klokken 14:15
Sitat fra: Thalgar på tirsdag 27. april 2021, klokken 14:11
Sitat fra: nosi1202 på tirsdag 27. april 2021, klokken 14:02
Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 12:33
Gitt dagens annonserte pris for Y, så er det vanskelig å påstå at Y er vesentlig bedre deal enn bilene fra vw eller Hyundai konsernene.

De har et ess i ermet; en slags 7-seter variant med relativt god rekkevidde og 4x4 (men nå kommer vel den BYD-saken snart?). Som 5 seter er jeg enig at mye annet kan være vel så bra.

Einig. Ingen av alternativa har 7 seter, som er genialt for barnefamiliar.

Mercedes EQB kommer som 7 seter. Om den er alternativ og prismessig vil konkurrere med Y, gjenstår å se

EQB har ikkje hengarfeste og litt kort rekkevidde. Om dette endrast blir det ein meir interessant bil.
Model Y LR Quicksilver, 2023

telcontar

EQB vil komme med større batteri senere har det blitt sagt fra Mercedes, bør være over 500km wltp med den.

Magnus Hansen

Q1 kvartalsrapport har allerede rapport dette

Sitat

In Europe, buildout of Gigafactory Berlin is continuing to move forward, with production and deliveries remaining on track for late 2021. Machinery for paint, stamping, castings, etc., continues to be moved into the building. In the meantime, we will continue to increase import volumes to Europe.


«Remain on track for late 2021" er jo en artig måte å pynte på forsinkelsen..


Rocklobster

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 27. april 2021, klokken 15:14
Q1 kvartalsrapport har allerede rapport dette

Sitat

In Europe, buildout of Gigafactory Berlin is continuing to move forward, with production and deliveries remaining on track for late 2021. Machinery for paint, stamping, castings, etc., continues to be moved into the building. In the meantime, we will continue to increase import volumes to Europe.


«Remain on track for late 2021" er jo en artig måte å pynte på forsinkelsen..
Det triste er jo at late 2021 er 2022 på norsk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA