Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla tilbyr en annen bil enn den jeg bestilte. Bør jeg akseptere?

Startet av Nicky777, fredag 15. mars 2019, klokken 17:52

« forrige - neste »

Autowinder

Bakre glass er montert flush med midtre på venstre side hos meg, men bakre er bredere (5mm) og stikker litt ut på høyre side. Tesla eller Saint Gobain (?) har altså bomma på spec. Tec7 er ikke noe jeg ville brukt på ny bil nei. Nok ikke alvorlig ment ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Når det er sagt, var ute på SC på Rud onsdag, og spurte da også om innmeldte feil, ripe i frontrute og panserstøv under lakk var meldt inn i databasen. Fikk mail om å ta bedre bilde av ripe i frontruten, men siden den er 7x1mm helt øverst til høyre der hvor svart maskering dekker, tror jeg ikke jeg går videre med det. Prisavslag gis nok ikke. Ble fortalt at panser må lakkes eksternt og innkalling kommer.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

tuono

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:30
Bakre glass er montert flush med midtre på venstre side hos meg, men bakre er bredere (5mm) og stikker litt ut på høyre side. Tesla eller Saint Gobain (?) har altså bomma på spec. Tec7 er ikke noe jeg ville brukt på ny bil nei. Nok ikke alvorlig ment ;)

Se svar 108 i denne tråden https://elbilforum.no/index.php?topic=44543.180


Løve

Sitat fra: Lynkjapp på fredag 15. mars 2019, klokken 21:03
Sitat fra: Løve på fredag 15. mars 2019, klokken 20:16
Det er ganske mange brukte biler Tesla prøver å pushe som nye.

Det er en påstand du neste må dokumentere. Så langt kan jeg ikke se at én eneste av de 2500 som har fått utlevert sin Model 3 til nå har skrevet noe her eller på FB om at de mistenker at bilen har vært brukt. At den har vært ripet opp i transport og klønete fikset, ja. Men ikke brukt.

Det er to ting som skulle kunne indikere at Tesla prøver å selge tilbakeleverte biler som nye og det er en uvanlig høy målerstand og at bilen har vært registrert i mer enn en uke før utlevering. Men som sagt, noen slike rapporter har jeg ikke lest. Kan du vise oss dem?


Tråder som dette dukker opp et par ganger i uken og har gjort det jevnlig siden januar i alle fall.

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b21kmi/help_should_i_be_happy_with_my_model_3/

Løve

Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:36
Når det er sagt, var ute på SC på Rud onsdag, og spurte da også om innmeldte feil, ripe i frontrute og panserstøv under lakk var meldt inn i databasen. Fikk mail om å ta bedre bilde av ripe i frontruten, men siden den er 7x1mm helt øverst til høyre der hvor svart maskering dekker, tror jeg ikke jeg går videre med det. Prisavslag gis nok ikke. Ble fortalt at panser må lakkes eksternt og innkalling kommer.

Er du rar? Klart du SKAL gå videre! Dette er en defekt som aldri skal forlate fabrikk! Det er og en defekt som kan utvikle seg på sekunder og «ut av det blå» sånn at du MÅ gjøre noe med det (på din egen regning) enten du vil eller ei.

Det er ufattelig hvor lite villige mottakere av Model 3 er til å stå opp for seg selv.

Autowinder

Sitat fra: Løve på søndag 17. mars 2019, klokken 09:37
Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:36
Når det er sagt, var ute på SC på Rud onsdag, og spurte da også om innmeldte feil, ripe i frontrute og panserstøv under lakk var meldt inn i databasen. Fikk mail om å ta bedre bilde av ripe i frontruten, men siden den er 7x1mm helt øverst til høyre der hvor svart maskering dekker, tror jeg ikke jeg går videre med det. Prisavslag gis nok ikke. Ble fortalt at panser må lakkes eksternt og innkalling kommer.

Er du rar? Klart du SKAL gå videre! Dette er en defekt som aldri skal forlate fabrikk! Det er og en defekt som kan utvikle seg på sekunder og «ut av det blå» sånn at du MÅ gjøre noe med det (på din egen regning) enten du vil eller ei.

Det er ufattelig hvor lite villige mottakere av Model 3 er til å stå opp for seg selv.
Nå er jeg såpass heldig at det bestemmer jeg vel selv. I alle fall ikke du.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: tuono på søndag 17. mars 2019, klokken 08:17
Sitat fra: Autowinder på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:30
Bakre glass er montert flush med midtre på venstre side hos meg, men bakre er bredere (5mm) og stikker litt ut på høyre side. Tesla eller Saint Gobain (?) har altså bomma på spec. Tec7 er ikke noe jeg ville brukt på ny bil nei. Nok ikke alvorlig ment ;)

Se svar 108 i denne tråden https://elbilforum.no/index.php?topic=44543.180


Er du sikker på den tråden tuono? Jeg ser dette som ikke gir mening der...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Lynkjapp

Sitat fra: Løve på søndag 17. mars 2019, klokken 09:33
Tråder som dette dukker opp et par ganger i uken og har gjort det jevnlig siden januar i alle fall.

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/b21kmi/help_should_i_be_happy_with_my_model_3/

Ok, da blir neste spørsmål om det er Tesla sentralt som har en policy om å prøve å lure kundene eller om det er råtne egg i organisasjonen. Dette sitatet fra den som skrev det du linker til er kanskje et hint i den sammenhengen: "Now that it appears my sales guy was fired, I'm just at a loss.

Det er helt åpenbart at Tesla burde investere i bedre systemer for kundehåndtering og logistikk, det har vi sett når vi har ventet på bilene våre. Vi ser f eks gang på gang at automatgenererte mailer og sms-er blir sendt ut helt uavhengig av hva man i mellomtiden har bekreftet eller fått opplyst på telefon.

Så jeg velger å tro at Teslas problem i disse tilfellene (fortsatt kun med eksempler fra USA) hvor det ser ut til at prøvekjørte og returnerte biler blir prøvd solgt som nye er at Tesla ikke klarer å flagge disse bilene som brukte i systemene sine og dermed gir spillerom for mindre hederlige selgere i organisasjonen. Det kan også tenkes at Tesla har et insentivsystem som går ut på at andelen brukte biler på lager i forhold til biler ut til kunder skal holdes på et minimum, uten at de skjønner at det kan lede til uhederlig oppførsel fra en presset/fristet ansatt.

Løve

Sitat fra: Autowinder på søndag 17. mars 2019, klokken 10:10

Nå er jeg såpass heldig at det bestemmer jeg vel selv. I alle fall ikke du.

På samme måte som er voldsoffer selv bestemmer om vedkommende vil forlate sin voldelige partner  ;D

Håper den feilen på bilen aldri utvikler seg for deg!

Autowinder

Sitat fra: Løve på søndag 17. mars 2019, klokken 11:36
Sitat fra: Autowinder på søndag 17. mars 2019, klokken 10:10

Nå er jeg såpass heldig at det bestemmer jeg vel selv. I alle fall ikke du.

På samme måte som er voldsoffer selv bestemmer om vedkommende vil forlate sin voldelige partner  ;D


Og du mener i full seriøsitet at det er sammenlignbart ?  LMAO
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Løve

Sitat fra: Autowinder på søndag 17. mars 2019, klokken 12:41
Sitat fra: Løve på søndag 17. mars 2019, klokken 11:36
Sitat fra: Autowinder på søndag 17. mars 2019, klokken 10:10

Nå er jeg såpass heldig at det bestemmer jeg vel selv. I alle fall ikke du.

På samme måte som er voldsoffer selv bestemmer om vedkommende vil forlate sin voldelige partner  ;D


Og du mener i full seriøsitet at det er sammenlignbart ?  LMAO

Hvis jeg skal være helt alvorlig for en gangs skyld så nei. Det er klart at den ene er mer alvorlig enn den andre. Men de kognitive prosessene er like.

Spiro

Til alle dere surpromper.
Det beste hadde vært at ikke tesla eksisterte ?

Det er nok smartere å kjøpe en ny Leaf
Tesla model 3 performance 2019
Leaf 30kw 2016
Mazda 6 2.2 optimum 2014 solgt

DagfinnN

Sitat fra: Spiro på søndag 17. mars 2019, klokken 12:55
Til alle dere surpromper.
Det beste hadde vært at ikke tesla eksisterte ?

Det er nok smartere å kjøpe en ny Leaf
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hELgenen

Det er bra Tesla eksisterer,men dere som ikke velger å følge opp feil baner vei for konkurs. Poenget er at faktiske feil vil innhente Tesla sitt omdømme over tid. De må ta grep for å redusere feil og eneste måten å få kontroll på dette er ved å lære av feil som blir rapportert.. Så.de som velger å ikke melde ifra gjør Tesla en bjørnetjeneste på sikt

knut3448

Det var da veldig dramatisk. Folk har forskjellig terskel for å klage, det gjelder alle merker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA