Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EAP ap

Startet av Hmk100, onsdag 13. mars 2019, klokken 18:49

« forrige - neste »

Hmk100

AEP og AP og nå full forvirring.
Jeg er en av dem som bestilte bil med EAP, med utlevering etter den første prisendringen.
Jeg valgte å redusere til AP og få bilen billigere (~410000). Hentet bilen forrige uke, men har ikke AP. Det ligger heller ikke i invoice.

Har sendt gjentatte henvendelser om dette, uten å få noe klart svar, ved overlevering fikk jeg  beskjed om at det «vil komme». Men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Kommer det i hele tatt? Og i tilfelle når? Og hvorfor kan det ikke bare legges inn prompte?


Noen i samme situasjon som vet noe mer om dette?
Noen som har gjort det samme og faktisk har fått AP?

JorEl

Kanskje det ikke ligger i invoice, når du har fått AP gratis?
Når det gjelder AP så vet du at man må kjøre på oppmerkede veier noen mil for at den skal kalibrere seg? Om du ikke har noe AP i det hele tatt, så er det sikkert bare til å vente på en OTA(over the air).
Ring Tesla så får du et enda bedre svar, forhåpentligvis ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

offpist1

Ja, alle sier det skal komme i en fremtidig SW versjon, og det bør jo skje ganske snart.

Og grunnen til det er nok at AP"light" er en ny sw pakke som ikke finnes i bilene i dag.
Enten er det EAP eller ingen AP overhode.
Så nå sitter de sitter noen og implementerer dette inn i SW, og så skal det sendes ut til bilene.

Det jeg ikke liker helt er at det ikke står verken på Final Invoice eller i profilen min at jeg har AP.
Eneste er denne SMS`n som gikk rundt til alle som fikk/får bil etter 1. mars.

Vi får bare satse på at Tesla holder sitt ord og det tror jeg nok de gjør.

JorEl

Fra nabotråden; https://elbilforum.no/index.php?topic=44998.0
Pratet med delivery i dag og de sa at alle som har EAP på fakturaen, vil få oppgradering til FSD.
De uten noen ting på fakturaen får AP.
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Hmk100

Sitat fra: offpist1 på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:58
Ja, alle sier det skal komme i en fremtidig SW versjon, og det bør jo skje ganske snart.

Og grunnen til det er nok at AP"light" er en ny sw pakke som ikke finnes i bilene i dag.
Enten er det EAP eller ingen AP overhode.
Så nå sitter de sitter noen og implementerer dette inn i SW, og så skal det sendes ut til bilene.

Det jeg ikke liker helt er at det ikke står verken på Final Invoice eller i profilen min at jeg har AP.
Eneste er denne SMS`n som gikk rundt til alle som fikk/får bil etter 1. mars.

Vi får bare satse på at Tesla holder sitt ord og det tror jeg nok de gjør.


Jeg liker heller ikke at det ikke står på final invoice, OG at tesla ikke har sett at det ligger inne når jeg har snakket med dem, OG at de ikke svarer på dette spm på epost

Taben

#5
Sitat fra: Hmk100 på onsdag 13. mars 2019, klokken 18:49
AEP og AP og nå full forvirring.
Jeg er en av dem som bestilte bil med EAP, med utlevering etter den første prisendringen.
Jeg valgte å redusere til AP og få bilen billigere (~410000). Hentet bilen forrige uke, men har ikke AP. Det ligger heller ikke i invoice.

Har sendt gjentatte henvendelser om dette, uten å få noe klart svar, ved overlevering fikk jeg  beskjed om at det «vil komme». Men jeg vet ikke helt hva jeg skal tro. Kommer det i hele tatt? Og i tilfelle når? Og hvorfor kan det ikke bare legges inn prompte?


Noen i samme situasjon som vet noe mer om dette?
Noen som har gjort det samme og faktisk har fått AP?


Hei. Er i samme situasjon, ringte salg i går. Jeg tok kontakt fordi AP ikke stod på min Final Invoice 2. Han gikk inn og sjekket mine kjøp. Bekreftet at jeg vil få AP. Det var notert i deres systemer, all kommunikasjon er notert i deres systemer, kontakter og telefonsamtaler. Det ble bekreftet at mange av de som endret fra EAP til AP, fortsatt venter på AP. Det er planlagt en felles OTA oppdatering. Jeg er ikke bekymret.


---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Magnus Hansen

Jeg tror vel tesla er på syltynn juridisk grunn hvis de prøver å gå tilbake på dette etter å ha sendt den smsen. Da får vi spleise på advoktatbistand..

Toalmar

Jeg får min del gjorde akkurat som trådstarter, avbestilte EAP fikk FI nr 2 uten EAP, men kr 41.800,- lavere. Jeg skal hente bil på fredag og tror ikke den har AP da, men forventer å få den via OTA ila ett par uker. Jeg har ingen grunn til å tvile på Tesla her.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

gruffalo

Jeg spurte også på mail og fikk positivt svar umiddelbart,  men ingen dato for når.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Pallesnekkern

Ting har gått fort i svingene her, så jeg har forståelse for at dette tar noe tid. Og da mener jeg maks et par uker. Tar det lenger tid, så er ikke det greit. Er tross alt en tjeneste som koster 25 lapper.

Hva er siste software versjon ?
Har noen fått aktivert standard autopilot enda?

Hmk100

Det jeg synes er litt rart er at jeg ikke får noe svar på e-post når jeg spør om dette. Men har fått svar på andre ting

versys

Sitat fra: gruffalo på onsdag 13. mars 2019, klokken 23:12
Jeg spurte også på mail og fikk positivt svar umiddelbart,  men ingen dato for når.

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

Hvilken e-post adresse sendte du til og fikk svar? Har sendt e-post til flere adresser, men ikke fått svar. Bestilte opprinnelig med EAP, nedgraderte til "ny" AP. Har fått bekreftet på telefon at dette var OK, men har det ikke skriftlig noen plasser. Skulle gjerne hatt det skriftlig.
Hentet ut bilen 13 Mars, en helt super bil :) Blå, hvitt interiør LR

sondrest

Hei,

Jeg er i samme situasjon. Fikk endret konfigurasjon på bilen til vanlig basic AP den 4. mars hvor da bilen ble ca 42k billigere. Etter dette har jeg fått følgende bekreftelse på epost:

Jeg bekrefter herved på vegne av Tesla, at du får oppgradert din Model 3 RNXXXXXXXXX til autopilot. Dette inneholder følgende:
-          Autosteer
-          Autobreak
-          Adaptive cruise control

Denne bekreftelsen fikk jeg den 6. mars. Litt senere denne dagen fikk jeg bekreftet ny "Final Invoice 2" inne på MyTesla.

Tipper at alt er i orden, men som sagt litt irriterende at det ikke kommer frem av den siste fakturaen. Likevel er vel denne bekreftelsen på epost tilstrekkelig siden den kom etter at at EAP hadde blitt fjernet i min bestilling.


TøddiVedder

Lurer nå veldig på om jeg skal nedgradere til Ap eller beholde oppgraderingen til FSD (hadde bestilt EAP). Og lurer på om det fortsatt er mulig etter mandag ved prisøkningen etc..? AP er jo egentlig det jeg trenger, men er jo litt kjekt med FSD og at man kan glede seg til nye ting som kommer etc. Har fått bekreftet på mail at får HW3 når det kommer, som også kan være kult. Eller er det kulere å beyale 41800 mindre.

sondrest

Hei,

Kommer jo an på hva en vil bruke på bil etc. For meg personlig syns jeg per dags dato at FSD ikke er verdt pengene da funksjonene ikke er er helt 100% enda. Om det kommer i løpet av året så er det jo kult, men da kan en kjøpe det i etterkant, dog da for noe høyere pris, men med tanke på prisendringen vi har sett i det siste ville det ikke forundre meg om FSD plutselig blir billigere på sikt og.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA