Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

kansellert etter prisjustering, ny bestilt og utlevert

Startet av stefka, onsdag 13. mars 2019, klokken 15:07

« forrige - neste »

stefka

1. mars avbestilte jeg bilen. Jeg ville ikke ha autopilot, heller de 25 000 kroner. Samtidig bestilte jeg akkurat samme bil igjen. Og den får jeg i morgen, 13 dager etter bestilling. Reserveringsgebyr og depositum ble også tilbakeført, etter bare ni dager. Jeg er kjempefornøyd med Tesla! Spart masse penger og får allikevel bil så rask!

Sverre Hasvold


Ropepåelgen


Sverreo

Utrolig at du får bil 13 dager etter bestilling når andre har reservert for 2+ år siden og bestilt dag en fortsatt venter. Det må være totalt kaos i logistikken deres :(

Venter fortsatt på min hvite TM3 etter reservasjon for 1,5 år siden og bestilling første uken det var mulig   :-X


Uansett så gratulerer til deg med rask leveranse  :D misunnelig!

Inop

Har lurt litt på dette med hvordan de velger ut hvem som får bil når. På hjemmesidene står det fremdeles at estimert levering er i mars hvis man bestiller nå.

Hadde JEG vært Tesla med et brennende ønske om å dra i gode Q1 tall ville jeg prioritert slik:
- Kjøper uten innbyttebil -> Prioriter opp
- Kjøper uten finansiering -> Prioriter opp
- Kjøper som sier ja til første og beste estimat om levering -> Prioriter opp
- Kjøper som ikke bestiller ekstra hjul -> Prioriter opp
- Kjøper med kurrant fargevalg som matcher de bilene som allerede er bestilt -> Prioriter opp

Men heldigvis er det ikke sånn da :) Vel?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Inop

... og ikke minst:

- Kjøper kan hente på Lillestrøm -> Prioriter opp
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

geirci2

#7
Sitat fra: ToWalkOrDrive på onsdag 13. mars 2019, klokken 16:20
Det er nok samme fysiske bilen du kansellerte...

;)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

bno

Sitat fra: stefka på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:07
1. mars avbestilte jeg bilen. Jeg ville ikke ha autopilot, heller de 25 000 kroner. Samtidig bestilte jeg akkurat samme bil igjen. Og den får jeg i morgen, 13 dager etter bestilling. Reserveringsgebyr og depositum ble også tilbakeført, etter bare ni dager. Jeg er kjempefornøyd med Tesla! Spart masse penger og får allikevel bil så rask!
Kan jeg spørre hvor det utlevering var...?

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stefka

Det er nok ikke samme bilen. Ny VIN. Henter den i morgen i Lillestrøm. Vi hadde reservert i mars i fjor. Og mister ni måneders gratis SC. Vi følte at vi tok en sjanse og var ikke sikker på å få depositum tilbake. Men nå er vi bare glade over å ha gått for det. Ønsker alle like rask levering!

bno

Takk for info. Jeg hadde utlevering i sandnes. Jeg har bedt om pengen i retur ta jeg valte ikke å ta ut bilen. Nå har jeg ventet i over en uke (de ringer meg omsider i morgen) bare for å få konstantert at retur er 6 uker. De skulle prøve å få til raskere refusjon, men blir da overrasket her. Tror deg fullt ut er ikke det. Så tenkte jeg på å avvente til september da jeg mest trenger bilen. Men så snur Elon 180 og må bestille bil innen mandag. Men, får vel høre hva de sier i morgen.

geear

Han hadde ikke betalt bilen da, og fått den registrert på seg. Litt forskjell. Jeg kansellerte også og fikk igjen reservasjonsbeløpet for noen dager siden, etter 8-9 dager. Har ikke sjekket om jeg har fått de 15k inn på kredittkortet. Stresser null. Syns fortsatt du er veldig utålmodig. Det skal være en kvalitetssikret og reviderbar prosess å refundere 500 000,-.

Tin

Sitat fra: stefka på onsdag 13. mars 2019, klokken 15:07
1. mars avbestilte jeg bilen. Jeg ville ikke ha autopilot, heller de 25 000 kroner. Samtidig bestilte jeg akkurat samme bil igjen. Og den får jeg i morgen, 13 dager etter bestilling. Reserveringsgebyr og depositum ble også tilbakeført, etter bare ni dager. Jeg er kjempefornøyd med Tesla! Spart masse penger og får allikevel bil så rask!

Hvordan avbestilte du? Vurderer å gjøre det samme.

N0ya

Jeg er også fornøyd med kanselleringsprosessen til Tesla.

Sendte e-post til DeliveryNo@tesla.com 04.03.19 med kanselleringsønske. Ringte inn dagen etterpå og fikk bekreftet mottak av kansellering. Bestilte ny P med mini-AP 05.03.19 og fikk hele forskuddsbetalingen av den første LR tilbake på bankkonto og kredittkort 08.03.19.

Nå gjenstår det å se om ny P faktisk blir levert som estimert, i mars.
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA