Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

GPS Sporing skrur seg av...

Startet av Jarv!s, tirsdag 12. mars 2019, klokken 19:01

« forrige - neste »

Hrklev

Min skrur seg av såpass ofte at jeg har slått av hele smartladi ga og heller satt på ladetider i bilen. Begynte å bli et irritasjonsmoment, så ga opp hele greia...  har forøvrig en 2017 modell som var inne for softwareoppgradering i våres. Skrur av GPS av seg selv både før og etter dette.

Jarletu

Her på min 2014, er den slått av i appen og på tibber, den står da på i bilen.
Selv om jeg slår den av og på i bilen så blir det ingen endring på noen av appene.
Hvis det henger sammen med klokken, så er det rart. Kan ikke har ikke mulighet til å slå på automatisk stilling av klokken(tror ikke det er mulig på min).
Ja den går alltid litt for sakte, må stilles 3-4 ganger i året(utrolig at det ikke er mulig å få klokken til å gå riktig eller å stilles etter radioen)
Hvis noen har gode tips for å fikse GPS sporingen er det supert.
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

F1-gubben

Har ingen sammenheng med klokken. Testet å la automatisk tid være av mens GPS-sporing ble slått på. Dagen etter (i morges) var GPS-sporing av igjen. Håpløs funksjon.
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

bergaloevera

Hadde i3'n min hos Bilia Follo i dag og dette var en av punktene de skulle sjekke. Svaret er ny lov om personvern som forbyr denne GPS sporingsfunksjonen.. Jeg synes det lukter BS.. Hadde vært sånn så hadde det vel stått en melding om det istedet for å bare virke som hele greia er defekt??

Jarletu

Har sjekket dette nå mange ganger og i bilen er alltid gps aktivert selv om det i appen/nettet og tibber står at det ikke er det.
Dette er vel sikkert en feil hos BMW....
Har sendt support en epost om det nå(spent på om de faktisk gidder å gjøre noe med det eller svarer noe BS).
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

moonbuggy

Sitat fra: bergaloevera på torsdag 11. juli 2019, klokken 14:55
Hadde i3'n min hos Bilia Follo i dag og dette var en av punktene de skulle sjekke. Svaret er ny lov om personvern som forbyr denne GPS sporingsfunksjonen.. Jeg synes det lukter BS.. Hadde vært sånn så hadde det vel stått en melding om det istedet for å bare virke som hele greia er defekt??
Det svaret tror jeg var BS. På min 2019 modell er GPS sporingsfunksjonen på 24/7 både i bil og på appen. Har ikke opplevd at den slår seg av. Kanskje det har noe med SW versjon?

bergaloevera

Slo GPS sporing på igjen i går nok en gang.. nå er den slått seg av igjen... argh!

F1-gubben

Har fulgt nøye med på dette en tid nå. Hos meg er det for det meste slik at GPS-sporing vises som slått av både i app og i bilen.
Har lagt merke til at GPS-sporing og automatisk klokke deaktiveres idet man "starter" bilen.
Å si at det har noe med personvern å gjøre er fullstendig bullshit. Svakt av et verksted å slenge ut slike påstander.
Jeg har også meldt dette inn til BMW Norge og fått bekreftelse fra de på at det er mottatt. Regner med at jeg ikke hører noe mer.
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

Jarletu

Sitat fra: Jarletu på torsdag 11. juli 2019, klokken 23:02
Har sjekket dette nå mange ganger og i bilen er alltid gps aktivert selv om det i appen/nettet og tibber står at det ikke er det.
Dette er vel sikkert en feil hos BMW....
Har sendt support en epost om det nå(spent på om de faktisk gidder å gjøre noe med det eller svarer noe BS).

Fikk følgende svar av BMW, har ikke fått testet det enda... mulig det virker :o

Takk for din henvendelse. Vi beklager sen tilbakemelding grunnet stor pågang.
Neden finner du forklaring på hvordan du kan oppdatere onlinetjensterne dine.
1) Naviger til "ConnectedDrive" -menyen på bilens skjermbilde/display.
2) Trykk på "Option" -knappen på iDrive-kontrollen. (manuell knapp)
3) Velg alternativet "Oppdatere BMW tjenester". - Kommer opp en splitscreenmeny.
4) Vent på statusmeldingen "Overfør data ..." for å bytte til "Dataoverføring fullført" (dette kan ta flere minutter), og trykk deretter på "OK"
Forhåpentligvis vil dette hjelpe.
Dersom problemet gjenstår, vennligst kom tilbake til oss slik at vi kan ta dette videre med våres tekniske avdeling.
Ønsker deg en fin dag videre.
Best regards / Med vennlig hilsen
Mirlinda 
2018 Tesla X 75D
2010 BMW X5 3,0D solgt høst 2018
20.08.2014 BMW I3 (Arravani Grey, Fully loaded)

F1-gubben

Sitat fra: Jarletu på torsdag 08. august 2019, klokken 23:33
Fikk følgende svar av BMW, har ikke fått testet det enda... mulig det virker :o

Takk for din henvendelse. Vi beklager sen tilbakemelding grunnet stor pågang.
Neden finner du forklaring på hvordan du kan oppdatere onlinetjensterne dine.
1) Naviger til "ConnectedDrive" -menyen på bilens skjermbilde/display.
2) Trykk på "Option" -knappen på iDrive-kontrollen. (manuell knapp)
3) Velg alternativet "Oppdatere BMW tjenester". - Kommer opp en splitscreenmeny.
4) Vent på statusmeldingen "Overfør data ..." for å bytte til "Dataoverføring fullført" (dette kan ta flere minutter), og trykk deretter på "OK"
Forhåpentligvis vil dette hjelpe.
Dersom problemet gjenstår, vennligst kom tilbake til oss slik at vi kan ta dette videre med våres tekniske avdeling.
Ønsker deg en fin dag videre.
Best regards / Med vennlig hilsen
Mirlinda 

Jada. Gjort det. Har ingen synlig virkning på problemet.
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

skwelbil

Har en 120ah i3s som jeg kjøpte i april i år og har de siste 3 ukene opplevd at GPS sporing ikke fungerer og at Tibber, samt BMW Connected app gir beskjed om at sporing er skrudd av. Jeg sjekker i bilen og sporing er på.

Når jeg skrur sporing av og på i bilen, fungerer det igjen. Skjedde sist idag. Forrige gang for noen uker siden.

Noen flere?

Skjer det igjen blir det reklamasjon.
BMW i3S 120ah Fully Charged 2019

F1-gubben

Sitat fra: skwelbil på søndag 25. august 2019, klokken 21:24
Har en 120ah i3s som jeg kjøpte i april i år og har de siste 3 ukene opplevd at GPS sporing ikke fungerer og at Tibber, samt BMW Connected app gir beskjed om at sporing er skrudd av. Jeg sjekker i bilen og sporing er på.

Når jeg skrur sporing av og på i bilen, fungerer det igjen. Skjedde sist idag. Forrige gang for noen uker siden.

Noen flere?

Skjer det igjen blir det reklamasjon.

På min skjer det flere ganger i uka.
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

F1-gubben

Da kan jeg melde at GPS-sporing ikke har slått seg av på ei uke. Det må være ny rekord...
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

Autowinder

Sitat fra: F1-gubben på torsdag 07. november 2019, klokken 13:10
Da kan jeg melde at GPS-sporing ikke har slått seg av på ei uke. Det må være ny rekord...
Naboen sa at det var kona hans som slo den av, ville ikke bli sporet ;o)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

F1-gubben

Sitat fra: Autowinder på mandag 11. november 2019, klokken 17:19
Sitat fra: F1-gubben på torsdag 07. november 2019, klokken 13:10
Da kan jeg melde at GPS-sporing ikke har slått seg av på ei uke. Det må være ny rekord...
Naboen sa at det var kona hans som slo den av, ville ikke bli sporet ;o)
Her er det ingen kone. Snart tre uker nå. Skulle likt å vite hva som har skjedd...
2004 BMW 530i - "Black-sapphire Metallic"
2017 BMW i3 - Fully charged - "Protonic Blue"
(bestilt) 2022 BMW i4 M50 Supercharged - "Portimao Blau"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA