Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lader fra 32A kontakt, nå redusert til 27A

Startet av Pauf, mandag 11. mars 2019, klokken 09:45

« forrige - neste »

Pauf

Har ladet min S 85 fra en 32A kontakt via standard blå kontakt siden september 2013. Lading har hele tiden skjedd med 32A inntil i forrige uke. Da får jeg ikke mer enn 27A. Har ikke gjort noen endringer. Har Tesla gjort noen endringer via oppdatering? Er det andre som har erfart tilsvarende, og hva kan problemet og løsningen være?
PaulF

mr.rs4

Ikke mulighet for å justere opp amper via skjerm menyen i bilen?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Pauf

PaulF

Wibla

Så limit har gått fra 32A til 27A på ladeskjermen? Virker jo unektelig litt rart.

Prøvd å koble fra adapter og plugge i på nytt osv?
2018 Tesla Model S 75D

Muffinman


Pauf

Jeg har koblet fra/til display og kontakt. Ingen endring. Ladedisplayet viser 32A et øyeblikk i starten, men går umiddelbart ned til 27A.
PaulF

Thor2014

Kan være UMC som merker spenningsfall.
Da gjør den slik for at det ikke skal bli brann.

arne rasmus

Jeg får ikke mer enn 27a, tesla vil/kan ikke fikse, sier det ikke kan forventes 32 når bilen nærmer seg 5 år. Fikk utbedret fra maks 13. Hadde lånebil, den tok 32 på samme boks og kabel. Gidder ikke krangle mer for de siste 5 nå. Akkurat nå får jeg kun 8a, men tror det har mer med lastbalansering til schneider å gjøre, den kommer seg ikke opp igjen virker det som.

OlaM

Sitat fra: arne rasmus på tirsdag 12. mars 2019, klokken 20:28
Jeg får ikke mer enn 27a, tesla vil/kan ikke fikse, sier det ikke kan forventes 32 når bilen nærmer seg 5 år.

Merkelig ting å si. Laderen slites jo ikke og batteriet tar jo imot mye mer enn det på superlader. Hadde du lånebil nylig, evt har du hatt max 27A både før og etter lånebilen tok 32A?
'21 3LR

arne rasmus

Sitat fra: OlaM på onsdag 13. mars 2019, klokken 21:24
Merkelig ting å si. Laderen slites jo ikke og batteriet tar jo imot mye mer enn det på superlader. Hadde du lånebil nylig, evt har du hatt max 27A både før og etter lånebilen tok 32A?
Fikk maks 13, leverte inn for å få 32 samt ny DU. Fikk da lånebil som ladet på samme lader og kabel med 32a, når jeg fikk tilbake bilen tok den 27. Sendte screenshot til tesla, og fikk altså som svar at det var normalt og ikke kan forventes mer.

Wibla

Prøv å lade på en type 2 lader som gir maks 22kW og fortell oss hva du får?
2018 Tesla Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA