TM3 må virkelig forbedre støynivå i bilen, bilen støyer mer en vw e-crafter.

Startet av Arthur Morgan, lør 09. mar 2019, kl. 19:54

« forrige - neste »

ElbilJohn

Sitat fra: olavxxx på ons 27. mar 2019, kl. 15:39
R3 ble stillere etter få km bruk. Jeg kjører hele 46 PSI for øvrig.

Er bilen ivrig på å gi beskjed hvis man kjører med «feil» trykk? Kommer det opp noen feilmelding? Piping?
Tesla Model 3, 2019, LR, AWD, AP, red multi-coat, 18 Aero

Macnus

Sitat fra: GOS på ons 27. mar 2019, kl. 11:52
Sitat fra: Macnus på ons 27. mar 2019, kl. 11:30
Hentet ut min TM3 i går, og jeg har hatt tre nybiler siste 4 år. TM3 støyer IKKE mye i forhold til andre som jeg hører det.. Overrasket over at dette klages på, da ALLE biler støyer på grov asfalt, også min fars CLS.. Men man hører kanskje det man hører etter.. 8)

Hvilke dekk/felger var den utlevert med?

18' Nokian R3 - https://www.motor.no/tester/vinterdekk/2018/nokian-hakkapeliita-r3/

hemi

rokcer 20" R3, og den er faktisk ikke gærn på støy,

min hadde.. 49 psi dekktrykk i dag i varmen, skal få tappet i morgen :o

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: hemi på ons 27. mar 2019, kl. 22:43
vanligvis motsatt

Lavere trykk gir i hvert fall mykere dekk mot underlaget - bedre komfort og mindre støy fra ujevnheter i veien ved lav fart?

Men vet ikke hvordan det slår ut i stor fart når det gjelder lyd?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

RuneW

Vi kjørte en tur (E6 sørøver ca ved Ås) forrige helg og da opplevde vi at bilen gikk stillere i 130 km/t enn 110-120 km/t... Mulige det tilfeldigvis var underlaget som skiftet, men mener det var mye av det samme. Veldig snålt. Kanskje det var resonanser i dekkmønsteret ved 110-120 et sted.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

geear

Sitat fra: P85D på ons 27. mar 2019, kl. 13:49
Underlaget har mye å si. Ta en tur i Sverige og nedover i Europa. Der er det mye mindre hjulstøy. Helt merkelig stor forskjell.
Har du kjørt E6 nedover Sverige?  :o

Mest bråkete underlaget i Norden? ;)

olavxxx

Sitat fra: S4e på ons 27. mar 2019, kl. 22:46
Sitat fra: hemi på ons 27. mar 2019, kl. 22:43
vanligvis motsatt

Lavere trykk gir i hvert fall mykere dekk mot underlaget - bedre komfort og mindre støy fra ujevnheter i veien ved lav fart?

Men vet ikke hvordan det slår ut i stor fart når det gjelder lyd?
Stemmer, får mer støy med mer trykk.
Men jeg liker å ha litt ekstra om vinteren pga kaldere luft. Så gir gjerne 10 prosent mer enn det som er i karmen.

Sommerhjul kom på 42 psi fra fabrikken

Belse

Har en LR awd, med 18 tommer sommerdekk. Syns ikke det støyer påtaglig i det heletatt.

eadie

Nylig satt på Michelin PS4 sommerdekk, 18'' LR AWD.

Dekkene er ikke innkjørt ennå, men de romler mye. Vesentlig verre enn vinterdekkene, Nokia R3.

Nå er det hardere gunmi og stivere dekkvegger på PS4, men forskjellen et nokså stor likevel, synes jeg.

Kjører på vestlandsveier rundt Bergen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

bno

Sitat fra: Belse på søn 07. apr 2019, kl. 21:13
Har en LR awd, med 18 tommer sommerdekk. Syns ikke det støyer påtaglig i det heletatt.
Hvilke dekk kjører du på?

ok67

Er heller ikkje plaga med støy i vanleg landevegsfart med 18" nokian piggfritt.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

kTesla

LR med 18'' Nokian R3. Må ærlig innrømme jeg var litt småstressa når jeg leste denne tråden før jeg fikk bilen, men det var helt unødvendig. Ja, du hører vindsus når du bikker 50 km/t, men selv i 100 km/t klarer vi å holde en normal samtale uten å heve stemmen. Hører heller ikke noe nevneverdig støy fra dekkene.

Senk skuldrene og gled deg til bil!

Alt er selvsagt subjektivt, så mulig hørselen min er dårlig. Men samboeren min på 24 med støysensitiv hørsel har heller ikke reagert, og da er det absolutt godkjent

Imagine

Her er støyverdiene med 18 tom hjul og aerofelger. Plasserer seg midt i mellom 19 som er hårfint minst støyende, og 20 som er hårfint mest støyende.
Se TeslaBjørn sin test.

https://m.youtube.com/watch?v=oeUtz3hnt4Y

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA