Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Homelink fungerer ikke på min TM3

Startet av stranger1891, lørdag 09. mars 2019, klokken 10:39

« forrige - neste »

stranger1891

Sitat fra: Toalmar på søndag 10. mars 2019, klokken 14:42
Sitat fra: stranger1891 på søndag 10. mars 2019, klokken 14:41
Utifra oversikten på kompitable biler så alle de 3 Tesla modelene støtter HL5, ikke bare TM3. Men som sagt det er bare S og X som får et til i vårt garasjeannlegg.
Er poståpneren i garasjeanlegget HL5?

Har ikke peiling. Må spørre styret om det.

Eneste vi vet at døra ble oppgardert med en enhet slik at det går an å programmere Homelink og derfor fikk vi ekstra felles fjernkontroll som brukes av beboere som ønsker å programmere deres biler!

stranger1891

Oppdatering:

Klarte å koble bilen og programmerte bilen med HomeLink, MEN det fungerer ikke, dvs. får beskjed når jeg nærmer garasje porten, men det åpnes ikke. Vet ikke hva er feilen.

Dr.Moreau

Sitat fra: Toalmar på søndag 10. mars 2019, klokken 09:34
Sitat fra: RogerT på søndag 10. mars 2019, klokken 08:14
Snakket med en leverandør av portåpnere som også venter på sin TM3, fikk der opplyst at TM3 har homeLink versjon 3. Som ikke er kompatibel med eldre porter.
Tror det som som RogerT sier her er kjernen av problemene flere her inne har.
I manualen til TM3 står det at man skal sjekke hjemmesiden til Homelink vedrørende kompabilitet.
Da ser man at TM3 kun støtter poståpnere med HL5 versjon.
For å se hvilken versjon akkurat din portåpner har kan sjekkes i denne linken

https://homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf

Så det er derfor det ikke funker, åpneren jeg har krever homelink software versjon 7.

Vet noen om det er en grunn til at model 3 bare har versjon 5, når X og S har 7? Kan det tenkes at det oppdateres til 7 senere, i og med at det kun ser ut som en software oppgradering.

Krizz

Tesla etter mai 2018 støtter både Software versjon 7 og Software versjon 8 (HL5)


Har du en portåpner med støtte for Software versjon 8 (HL5) og ikke 7, så vil det ikke fungere med Tesla produsert før mai 2018.

Støtter ikke din portåpner homelink eller har en støtte for en nyere versjon enn din bil benytter så vil det 100% sikkert fungere med følgende løsning:

https://hjelp.portspesialisten.com/tekniskfaq/article/hvordan-ta-i-bruk-homelink-i-din-nye-bil



Og til info: Selv om det heter software versjon, så er ikke dette noe som kan oppgraderes i bilen.

Dr.Moreau

Takk, jeg visste ikke at HL5 = software ver 8. Naivt trodde jeg at 7 > 5...

Kentor

Tesla Model 3 LR RWD 2019 AP/FSD Reservert 2/4 2016 Bestillt 28/1 2019, Levert 22/3 2019.
Tesla Model S85 2013 utan AP, inbyttes 22/3 2019
Reva 2011

bjba

Jeg har fått programmert bilen til å fungere med Home link, men jeg får ikke porten til å åpne / lukke automatisk. Jeg får åpnet / lukket porten manuelt når jeg trykker på Home link symbolet på skjermen. Noen tips for å få det til å fungere automatisk?

Toalmar

Sitat fra: bjba på søndag 05. mai 2019, klokken 22:19
Jeg har fått programmert bilen til å fungere med Home link, men jeg får ikke porten til å åpne / lukke automatisk. Jeg får åpnet / lukket porten manuelt når jeg trykker på Home link symbolet på skjermen. Noen tips for å få det til å fungere automatisk?
Prøv å gå ned på antall meter før porten den skal sende signalet.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Torair

Fikk 2019.16.2 i dag morges. Og nå virker faktisk HomeLink mot min 10 år gamle portåpner fra Edlandsporten  :) :+1:

Linka

Software-oppdatering for noen dager siden gjorde at HomeLink fungerer for mind. Stod spesifikt i release notes at oppdateringen implementerte støtte for flere systemer. (Uansett merkelig at det har fungert for naboen sin TMS i flere år)

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

stranger1891

Endelig etter oppdatering så fungerer utmerket nå med Hormann garasjedør.

Dr.Moreau

Samme her, etter oppdatering så fikk jeg omsider programmert sameiets hörmann portåpner, og det på første forsøk.

Håpet nå, var å kunne bruke homelink i summon menyen, slik at jeg kunne begrave portåpneren i en skuff hjemme. Desverre er det med blanda resultat. Virker som bilen enkelte dager når den står i garasjen, slår den seg helt vrang. Den nekter da å sende ut noe signal til porten før jeg har vært ute å kjørt en liten runde. Med andre ord må jeg fortsatt ha med portåpneren i backup. Noen som har opplevd lignende?

kTesla

Hei, plukker opp igjen denne litt. Har aktivert homelink i bilen og den fungerer helt fint! Har en Berner garasjeåpner fra Car-Bo. Men den virker ikke i appen! Får opp meldingen "HomeLink - Det er ingen HomeLink-aktiverte garasjeporter i nærheten av bilen".

Denne meldingen kommer hver gang, uansett om bilen står inne i garasjen eller utenfor. Med 4G og wifi dekning. Noen som vet hvorfor den ikke vil virke i appen? Flere som opplever det samme? Både bil og app på telefonen (Iphone XS) er oppdatert flere ganger de siste par mnd, og hver gang får jeg den meldingen når jeg prøver, så jeg skjønner ikke helt hva som er problemet.

ok67

Du må aktivere i bilen under summon for at homelink skal virke frå mobilen.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA